Bronz felniken gurul a Hyundai i30 N gyári különkiadása

19 colos bronz felnik, Alcantara és vörös beltéri dekorelemek járnak a Hyundai i30 N Drive-N-hez.

Limitált szériát kap a Hyundai kompakt élményautója, ráadásul egyedi számozással. Szerencsére Európában is megvásárolható lesz.

A 10 éve még csak egyszerű, jó áron értékesített, funkcionális modelleket gyártó Hyundai az utóbbi években alaposan ráfeküdt az élményautózást kínáló gyártó imázsára. Az N sportdivízió egyre aktívabb, igazi autórajongói közösséget épít fel hozzá a Hyundai (N-thusiasts néven, az angol enthusiast, azaz rajongó szóból eredeztetve), és a jelek szerint a méregdrága, egzotikus márkák marketingtaktikáját is elsajátították, ugyanis limitált szériát dobnak piacra az i30 N-ből. Szerencsére Európa is kap belőle, sőt, az i30 N Drive-N különkiadás mindösszesen 800 példányából a legtöbb az öreg kontinensre kerül (620), rajtunk kívül pedig csak Ausztrália kap (180-at). Meglepő döntés ez egy dél-koreai gyártótól, de panaszkodnivalónk nincs.
Hirdetés
Az i30 N Drive-N megjelölésben (mindkét) N a Hyundai sportrészlegének otthonát jelképezi, amiből igazából kettő is van: Dél-Koreában Namyangban van az egyik fejlesztőközpont, Európában pedig a Nürburgring mellett van a másik - főleg az utóbbi ad jelentős legitimációt a sportmodelleknek. A tervezők figyelembe vették a már egy ideje piacon lévő, és így több tuningműhelyt is megjárt i30 N rajongói, szakértői átalakításait, a vevők igényeit és ötleteit. Ezekből merítve álmodták meg a Drive-N-t, aminek kívülről az egyik legfontosabb és leglátványosabb ismertető jegye a 19 colos bronz felnik - több tízmilliós sportkocsikon ilyenekért vagyonokat is elkérnek. A másik újdonság a két egyedi külső fényezés, egy mély fekete és egy gyöngyház-fehér. A küszöbök környékére jutottak még matricák is, a többi újdonságot bent találjuk. Bőr helyett rengeteg helyre, például az ülésekre, könyöklőre és persze a kormánykerékre Alcantara jutott (szintén nem egy olcsó opció a legtöbb drága sportautón). A fekete huzatoknak piros kontrasztvarrások és egyéb részletek (például a biztonsági övek) adnak még sportosabb hangulatot. A teljesítményhez viszont nem nyúltak a mérnökök, bár nagy szükség nincs is rá, 280 lóerő és 392 Nm-nyi forgatónyomaték egyáltalán nem kevés. Ehhez társul még ráadásul a nyolcsebességes, duplakuplungos automata váltó, aminek több üzemmódja is van, "N Grin Shiftben" például még további 10 lóerő is rendelkezésre áll 20 másodpercig. Különkiadás pedig nem is lehetne emblémák nélkül, a Drive-N felirat mellé a Nürburgringhez közeli fejlesztőközpont koordinátái is felkerültek, egy másik plakett pedig a sorozatszámot hirdeti büszkén, ami ráadásul egyedileg számozott, nem is csak az egyszerű "1 a 800-ból" megoldást alkalmazták.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?