Brutális motort villantott a Volvo

Két literből 450 lóerő

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Volvóék megmutatták, milyen is lehetne a csúcsmotorjuk. Két liter, négy henger, három feltöltő, 450 LE. Sok vagy maradhat?


Ez a HP Drive-E, azaz a Drive-E motorcsalád High Performance változata még csak Concept-státuszú, hamarosan nyilván eldől, bekerül-e valamibe. Vagy csak mutogatja a Volvo, hogy tessék, lazán ki lehet hozni 450 lóerős teljesítményt egy agyondowsizingolt kis négyhengeres benzinmotorból. Ami kétliteres.
Hirdetés

Az utcai motorok szintjén agyament literteljesítményt nagynyomású, az üzemanyagot a hengerekbe 250 barral toló befecskendezéssel és háromszoros feltöltéssel érték el a "svédek". Akad két jókora turbó, s egy villanyos kompresszor is biztos, ami ziher alapon. Utóbbi feladata, hogy eltüntesse, vagy legalábbis csökkentse a turbókésedelmet, amit úgy csinál, hogy levegő befújásával tartja fordulaton a terheletlen turbinák fordulatszámát. A Volvo az AVL, a Denso és a Polestar segítségét is igénybe vette a fejlesztés folyamán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 01:51
    Permalink

    A Volvo-nak az aranyárban mért szolgáltatásokért, alkatrészekért már nem kell megráznia magát. Botrányosan drága autó, nagyon drága alkatrészekkel, kritikán aluli háttérszolgáltatás mellett. Akinek volt már dolga a márkával, azt nem fogja meglepni az aránytalanul drága, semmivel nem magyarázhatóan aránytalan fenntartási költség.
    Se vezetési élményt, se technikai fölényt nem ad. A Citiy Safety okos dolog és itt vége is van.

  • 2017.10.29. at 01:51
    Permalink

    Azért hoztak már ki több lovat is egy kétezres motorból, nem kell hozzá NASA fejlesztésű alapanyag:) Ez a három feltöltő kombó tényleg nem hangzik egyszerűnek, nem is értem miért nem elég az als.

  • 2017.10.29. at 01:51
    Permalink

    Aranyárat meghaladó anyagárak és gyártási költségek lesznek, ha lesz felvevőpiaca az effajta csodáknak amit egy magasan kvalifikált nepper, esetleg autós újságíró két sarok alatt hazavág !

  • 2017.10.29. at 01:51
    Permalink

    “amit úgy csinál, hogy levegÅ‘ befújásával tartja fordulaton a terheletlen turbinák fordulatszámát”
    Ez azt jelenti, hogy a lámpánál állva a kompresszor folyamatosan pörgeti nekem a turbinákat (és így a turbó kompresszorát is)? Az autó mögött elsétáló lánynak pedig megemeli a szoknyáját a kipufogómból kiáramló (nagyrészt levegőből álló) gáz?
    Régóta mondom én: ha csökkenteni akarjuk a kipuf. gázban a károsanyagok arányát, hát fújjunk mellé levegőt!

Vélemény, hozzászólás?