Brutálisan erős terepjárókkal érkezett a Mercedes Los Angelesbe

Nem aprózták el a Mercedesnél, két SUV-t is 600 lóerő fölé húztak

Kevés az olyan élethelyzet, amikor feltétlenül indokolt egy 600 lóerő feletti SUV, de úgy tűnik, hogy van rá kereslet, a Mercedes-AMG pedig készségesen áll a vevők rendelkezésére.

Nem sok terepjárót kínálnak a hatszáz lóerő feletti szegmensben, a Mercedes-AMG viszont most két ilyen modellt is bemutatott a Los Angelesi Autószalonon. A kisebbik modell a Mercedes-AMG GLE 63 S névre hallgat, az orrába pedig 4 literes duplaturbós V8-as került, a lóerők száma pedig 603,

érdekességképpen a 2000-ben debütált ML 55 AMG csupán 342 lóerős volt.

A friss modell rengeteg lóerejéből 22 elektromos eredetű, ami a könnyű hibrid hajtásnak köszönhető. A GLE sorozat csúcsváltozatához alapáron jár a négykerékhajtás (a rendszer képes a teljes erőt a hátsó kerekekre is küldeni) és a 9 sebességes automataváltó, továbbá nem kérnek felárat az adaptív lengéscsillapításért és a 21 colos felnikért sem.
Hirdetés
A külsővel nehéz lesz rejtőzködni, az AMG verziókra manapság jellemző függőleges hűtőrácsokat a GLE 63 is megkapja, de a púpos motorháztető is a sportváltozat sajátja, hátul pedig tetőspoiler és diffúzor sejteti a temérdek lóerőt. Az utastérben a lapított aljú sportkormány, az alumíniumpedálok és AMG logók csempésznek némi sportosságot az amúgy luxus belsőbe. Aki nem etetne ennyi lovat, illetve 3,8 másodperc alatt sem szeretne százon lenni, de kitűnne a tömegből, annak találták ki a GLE 63 kivitelt. A gyengébbik AMG modell „csak” 563 lóerős, itt viszont a kerek csupán 20 colosak, a százhoz pedig kerek 4 másodperc szükséges. Akinek viszont kicsi lenne a GLE, annak sem kell lemondania a 603 lóerőről, ugyanis a GLS 63 a legerősebb GLE hajtásláncát kapja. A hétüléses SUV-t szintén a négyliteres V8-as hajtja könnyű hibrid hajtással kiegészítve. A kínálat legnagyobb terepjárója 4,2 másodperc alatt katapultál 100-ra, a végsebesség pedig (felárért) 280 km/h-ra lehet. Az akár 23 colos kerékkel elérhető sportváltozat a GLE-hez hasonlóan szintén lapított sportkormánnyal és alupedálokkal készül, a Panamericana stílusú hűtőrács nélkül itt sincs sportmodell. A csúcsváltozatok jövő év közepén kerülnek a kereskedésekbe, az árakról egyelőre nincsenek információk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?