Búcsúzni kell a legerősebb BMW dízelektől?

Kivezeti a gyártásból az 50d modelljeit a BMW 2020-ban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy tűnik, a BMW kivezeti a gyártásból a 4 turbós 50d motorjait - kezdve a szedán modellekkel, de gyorsan eléri a végzet a SUV-okat is.

Európában a propelleres márka számos modelljében, az 5-ös és 7-es sorozatban, valamint az X5, X6 és X7 szabadidő-autókban is elérhető a legerősebb négyturbós dízel egység, ami nem kevesebb mint 394 lóerő és 760 Nm leadására képes. A Bimmer Today értesülései szerint a BMW még 2020-ban kivezeti gyártásból ezt a motorverziót. A hír nem is olyan váratlan, mivel már szárnyra kaptak olyan pletykák, hogy a motor komplexitása és a gyártásköltsége sem engedi, hogy fenntartsák ezt a hajtásláncot.
Hirdetés
A B57D30S0 kódú 3 literes, soros hathengeres dízelmotort még 2016-ban mutatta be a BMW a B57D30 motorcsalád tagjaként. Ugyanezt a blokkot szerelték egy és két feltöltővel is különböző teljesítményszintekkel. Hogy érezzük, mekkora erő is feszíti ezeket a motorokat, elég az X7 5,5 másodperces 0-100-as idejére gondolni, ami korábban sportos szedánoknak is becsületére vált volna, nemhogy egy magas SUV-nak. Ugyanehhez a mutatványhoz az M550d-nek csupán 4,4 másodperc kell.
Egy bennfentes elárulta a Bimmer Today-nek, hogy elsőként az M550d, 750d és 750Ld verziók kerülnek ki a kínálatból valamikor 2020 nyarán, de gyorsan követi majd őket az X5, X6 és X7 M50d verziói is. Nem kell aggódni ugyanakkor az erős dízelek szerelmeseinek, a 3 literes sorhatos továbbra is rendelhető lesz 1 vagy 2 turbós kivitelben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?