Budapesten befejezi az abroncsgyártást a Michelin

Nem gazdaságos Budapesten termelni, a Michelin bezárja ottani gyárát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mai bejelentés, hogy a Michelin befejezi az abroncsgyártást Budapesten. Az országból azonban nem vonul ki, többi üzeme megmarad.

Munkatársainak és a sajtónak is ma jelentette be a Michelin, hogy magyarországi ipari jelenlétének átalakítását tervezi. Ez konkrétan budapesti teherabroncsgyártásának jövő évi leállítását jelenti, megmarad ugyanakkor nyíregyházi termelőegysége, amelyben továbbra is nagyteljesítményű, szupersport kategóriás személyautó-abroncsokat gyárt saját, azaz Michelin márkanévvel.
A Taurus, Riken és Kormoran márkájú, középkategóriás teherabroncsok budapesti gyártása a tervek szerint 2015 közepén ér véget. A márkák természetesen megmaradnak, csak a budapesti termelés szűnik meg, személyautókra épp nemrégiben kezdte ismét gyártani Taurus márkanévvel az olcsóbb abroncsokat a Michelin. Igaz, gumitesztünkön nem szerepelt fényesen, nem úgy, mint az élen végző Michelin gumi.
Nem elég nagy a piac
Miként azt a francia gumigyártó írja, a tervezett lépéseket a változékony és alacsony növekedési kilátásokkal rendelkező európai teherabroncspiacok indokolják, melyek a válságot megelőző évhez viszonyítva 23%-al csökkentek, valamint a vállalat gyártási kapacitásfeleslege, amelyre a Michelinnek reagálnia kell ahhoz, hogy növelni tudja versenyképességét és fenn tudja tartani növekedését Európában.
A budapesti teherabroncsgyár a privatizációt követő időszakban, az elmúlt tizennyolc évben, folyamatosan fejlődött, egyre javuló teljesítményt nyújtva, de jelenleg teljes kapacitásának 70%-án működik, amely nem tartható fenn - írja a Michelin. Ezen kívül, az üzem a főváros belső (VIII.) kerületében található, egy kormányzati, pénzügyi, kultúrális és oktatási intézményeket magába foglaló, a nagy tehergépjárművek forgalmától védett terület utolsó nagy termelő egységeként. A szomszédos beépített területek nem teszik lehetővé a további bővítést, az elavult technológia pedig jelentős modernizációt igényelne. Az említett tényezők együttes megléte alapján viszont, a gyár további fejlesztése nyereséges és fenntartható módon nem lehetséges, gazdaságilag nem indokolt.
Nem hagyják el munkavállalóikat
A Michelin Hungária megkezdi az első egyeztetéseket az üzemi tanács és a szakszervezet képviselőivel, a hivatalos, egy hét múlva kezdődő konzultációk előkészítéseként. A vállalat számára elsődleges, hogy maximális támogatást nyújtson dolgozóinak a sikeres elhelyezkedéshez. Minden munkatársat arra fognak ösztönözni, hogy aktívan vegyen részt a vállalat által nyújtott támogatási programban.
Hirdetés
A Michelin Csoport megerősíti, hogy hosszútávon kívánja magyarországi tevékenységeit folytatni: nyíregyházi, nagyteljesítményű, szupersport Michelin személyabroncsokat gyártó egysége jelenleg is fontos szerepet tölt be európai tevékenységében. Tovább működteti a Közép- és Dél-Európát ellátó váci logisztikai bázisát, valamint alapanyag kereskedelemmel foglalkozó stratégiai egységét a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tuzséron. A vállalatcsoport 2013-ban hozta létre Budapesten új irányító szervezetét, amely világszinten koordinálja alsó-kategóriás személyabroncs márkáinak kereskedelmét, s a Michelin márka személy, teher- és mezőgazdasági abroncs kereskedelme is változatlanul folytatódik a hazai piacon.
A vállalat tárgyalásokat kezdeményez az állami szektor képviselőivel május végéig, hogy megvitassák, milyen módon tud a Michelin fővárosi telephelyének helyreállításával hozzájárulni a hosszútávú városfejlesztési célokhoz. A vállalat elkötelezett aziránt, hogy aktív szerepet játsszon olyan fenntartható gazdasági tevékenységek támogatásában, melyek munkahely teremtésre alkalmasak, összhangban a főváros és a nyolcadik kerület városrendezési terveivel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?