Büntetés: üljön örökké bőrülésben, aki fűtés nélkül árulja!

Ki árul bőrülést fűtőszál nélkül?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Néhány dermesztő, már-már a felfázásig fajuló kellemetlen élmény után szükségét éreztük cikkbe vésni: bőr ülést fűtés nélkül rendelni komoly hiba, a lelkiismeretesebb gyártók nem is engedik.

Hiába nagyon jó családi autó, bizony mély, fagyos nyomokat hagyott bennem a Ford Galaxy, ugyanis a tavalyi tesztautót valaki úgy konfigurálta össze, hogy a 780 000 forintos Windsor - Bőr üléshuzat mellé elfelejtette beikszelni a 66 ezer forintos első ülésfűtést, ami ráadásul a Fordnál finoman szabályozható lenne. Bőr kárpitozásnál teljesen értelmetlen kihagyni a fűtőszálakat, hiszen a nemes anyag sokkal hűvösebb, hőtartóbb, mint szövet, így aztán az éjszaka áthűlt autóba ülve nagyon fagyos tud lenni, és ruhán keresztül is sokáig hűti a testet. Aki pedig százezreket áldoz a nemes kárpitozásra, az minden bizonnyal nem sajnálná a néhány tízezret a fűtésre sem, csak épp, ha még nem volt ilyen autója, akkor rendelésnél könnyedén átcsúszhat a fontos tétel felett.

Utóbbin okulva ma már sok gyártó a bőrkárpit mellé kötelezően rendelendő tétellé tette az ülésfűtést, amennyiben az amúgy nem lenne az adott modell alapellátmányának része. Megjegyezzük, nyugodtan adhatnák ezen extrát bizonyos szinttől alapáron is, hiszen egyrészt fontos kényelmi elemről van szó, a komfortérzet pedig nyilvánvalóan biztonságnövelő is, sőt, az egyszerű fűtőszál a fogyasztás, illetve az emisszió csökkentésében is szerepet játszhat: nem kell alapjáraton melegíteni az autót, hanem a kellemesen langyos ülésben hideg motorral is útra lehet kelni. Ahogyan azt egyébként kell, hiszen nincs értelme alapjáraton, álló helyzetben pöfögni, úgy ugyanis lassabban és hasznos munka, azaz megtett út nélkül melegszik be a motor, mintha higgadt tempóban, de már menetben tenné ugyanazt.
Hirdetés
Lássunk néhány példát, mely modelleknél lehet elkövetni a hibát, amit a Ford Galaxynál már tapasztaltunk, azaz a bőrkárpit ülésfűtés nélküli rendelését. Az Audinál például a legkisebb A1 esetén gond nélkül, de az A3 esetén is csak az "Akciós extracsomag" tartalmazza, magyarán akár ott is előfordulhat ülésfűtés nélküli, bőrkárpitos verzió. A többi modellnél azonban nem engedik ezt a hibát elkövetni, egy-egy speciális bőrülést leszámítva a bőrkárpithoz kötelezően rendelendő tétel az ülésfűtés, ami helyes árukapcsolás! A BMW esetében a webes konfigurátorral sajnos nem sikerült zöldágra vergődni, ám a Mercedesnél látható a törődés, már a friss B-osztálynál is együtt jár a bőrüléssel az ülésfűtés - természetesen nem ingyen.

Ha viszont a tömegmárkák körében szemezgetünk, a Fiat Bravónál megállapítható, hogy a feláras hátsó középső fejtámasz vagy elektromos hátsó ablak nélkül nem hajlandó a gyártó bőr kárpitozást szerelni, de az ülésfűtés nem kötelező tartozék hozzá. Nem úgy a Hyundai i40-nél, ahol a bőr kárpittal rendelhető Style ellátmány esetében az első (és az alapmotor kivételével) a hátsó (!) ülésfűtés is alapáras. Utóbbi fontos részlet, hiszen ezen tételt még a legkomolyabb luxusautók is csak felárért szokták adni, kötelezően rendelendőként pedig tudomásunk szerint senki sem szerepelteti. A koreai törődés valóban egyedülálló, de a találomra megnézett néhány tucatautónál is felfedezhető, hogy gyártóik nem hagyják hibázni a tapasztalatlan autóvásárlót, Peugeot 308, Renault Fluence és Skoda Octavia sem rendelhető ülésfűtés nélkül, utóbbihoz pedig az első kettőhöz opcióként sem létező hátsó fűtés is elérhető. Aki nem kíván kiszúrni a motor fűtéséből is az első utasoknál később kapó hátsó utasokkal, az bizony utóbbit is sokra értékeli!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 07:29
    Permalink

    Üdvözlök mindenkit!
    Az ülésfűtés téma számomra egy kényes ügy. A wallis dunánál jártam és szerettem volna vásárolni egy új X3-as BMW-t. Az értékasítő kolléga kedves volt, bemutatta az autót majd megbeszéltük a tesztvezetés időpontját. 2010 Decembert írunk! Az időjárás melegnek nem volt mondható. A kolléga elment hogy hozza hogy hozza a tesztautót. Beültünk és elindultunk teszt vezetni. Rettenetes hideg reggelen egy közel 16 milliós bőr belsős TEREPJÁRÓNÁL megkérdeztem hogy hol van az ÜLÉSFŰTÉS kapcsolója. A válasz NINCS mert a főnök nem tartotta lényegesnek amikor az autót rendelték. Nem tudom de szerintem terepjárót bőr belsővel ülésfűtés nélkül nem szabadna árulni egy presztízs autónál. Akkor azon a napon el is ment a kedvem a BMW-től. A test vezetést nem élveztem! Érdekes még hogy a hyundai ix 35 elől -hátul rendelkezik ülésfűtéssel fele áron. Sőt nem kell még rendelni se jár hozzá. Arról már nem is beszélve hogy sok szövet belsős autóban is van ülésfűtés.

  • 2017.10.31. at 07:29
    Permalink

    Teljesen fölösleges én nekem egyik traktoron sem volt és a 6db zsigulimon sem. A műbört viszont leszoktam mosni beöntök egy vödör vizet -nyáron.

  • 2017.10.31. at 07:29
    Permalink

    kedves gé!
    azéert írom le mert már volt dolgom afrikai kocsival és nem volt benne fűtés csak ventilláció. polarba ( saab márkaszervíz) rakattam bele ülésfűtést előre hátra 50 ezerért aztán elis adtam gyorsan a kocsit még tél előtt legalább az ujdonsült tulajnak okoztam egy kis örömet:)

  • 2017.10.31. at 07:29
    Permalink

    saabracing: Gondolom gyakran veszel afrikai piacra szánt autót. Ebben az esetben téged a kérdés nem érint.
    Amúgy meg általában ha nincs ülésfűtés, akkor kérheted extra ként, ha van benne, akkor meg kérheted anélkül vagy csak nem használod és kész. Utólag betenni meg sokkal olcsóbb is, így mindenki megkaphatja amit szeretne. Nem értem mire ez a sok felháborodás:D

  • 2017.10.31. at 07:29
    Permalink

    Szerintem, ha valakinek már volt “bőrös” autója és télen hidegben beült az autójába rögtön az ülésfűtést kapcsolja be, mert különben odafagy a segge az üléshez! Én személy szerint nem vagyok nagyon oda a bőrülésért, de ha már benne van az autóban akkor kell az ülésfűtés, az viszont nagyon nem jó, hogy pl. az Audiban elöl van hátul pedig nincs ülésfűtés, pedig ha én fázok akkor a gyerekek is fáznak és nekik is jár a meleg, és alapjáraton benne kellene, hogy legyen hátul is az a fűtés, van benne olyan extra ami felesleges és helyette beletehették volna az ülésfűtést!!!!! Az előző autómban (ford galaxi) is volt ülésfűtés, pedig az nem volt bőrüléses és télen igencsak jól esett az a kis meleg amit az ülés adott addig míg fel nem melegedett az utastér! Az a véleményem, hogy csak az tudja akinek már volt olyan autója amiben van ülésfűtés, hogy igen is kell ez a kényeztetés!!! 🙂

  • 2017.10.31. at 07:29
    Permalink

    Az ülésfűtés az az extra, ami meg sem fordult soha a fejemben, hogy de jó lenne, magyarul engem hidegen hagy )szó szerint :). Szerintem semmi szükség rá, ne legyünk már ennyire kényesek. Esetleg a fázós nőknek jó lehet. Egyszer – kb. 7-8 éve – kaptunk karácsonyra fűthető ülésvédőt, ami szivargyújtóról működik. Én még ki sem bontottam (szerintem nem is fogom … tényleg fel kéne tennem Vaterára, jó is, hogy elolvastam ezt a cikket :). A feleségem a régi közel 20 éves kocsijában párszor használta, de abban tényleg szar volt a fűtés. Aztán lett egy újabb kocsija, és azóta ő sem használta egyszer sem.
    Amúgy én az árukapcsolással sem értek egyet. Esetleg ajánlhatják, vagy javasolhatják, de hadd döntse el a vásárló, hogy akarja-e vagy sem. Olyan ez, mint a TV díjcsomagok. Ha akarok Sport1-et, meg Sport 2-t, akkor meg kell vennem a legdrágább csomagot, 20-25 olyan csatornával, amire semmi szükségem.

  • 2017.10.31. at 07:29
    Permalink

    kedves kommentelők!
    ez az egész cikk semmire se jó. miért? azért mert létezik egy csomó olyan ország a világon ahol nincs tél se hideg oda teljesen felesleges az ülésfűtés! oda ülés ventillációs bőrülést szállítanak pl minek is egy afrikai autótulajnak ülésfűtés nemde? európában persze más a helyzet ide kel ülésfűtés de szerintem inkább legyen opcionális extra aki fázós megveszi aki nem annak meg felesleges. mellesleg a bőrülés szebb nagyobb a presztizse ha ápolja az ember örökké tart és könnyű takarítani.

  • 2017.10.31. at 07:29
    Permalink

    Én utálom a bőrt, legalábbis a klasszikus sima fényes -és csúszós- bőrt. A velúr szerű bőrök már jobbak, vagy az alcantara, csak azt meg semmivel nem könnyebb takarítani a szövetnél (a könnyű takarítás gyerekeknél lehet igazán szempont, egyébként meg nem kell a kocsiban hamburgert zabálni meg kólát inni).

  • 2017.10.31. at 07:29
    Permalink

    Találkoztam már olyan bőrüléssel, ami “finom” tapadós bőrrel volt bevonva, abban tényleg nem csúszkál az illető. A durva kemény bőr hideg (télen) és csúszik minden időszakban. Sokan elsősorban a jobb takaríthatóság miatt választják.

  • 2017.10.31. at 07:29
    Permalink

    Inkább az ülésben csúszkálok, mint a gatyámban ami az üléshez tapad. De egy normálisabb combtámaszos ülés simán megtart, nem a 20 éves tepsikre kell gondolni. Kellemesebb tapintása van és rendszeres ápolással örök életű, csak sokan sajnálják rá a pénzt. Fehérjeérzékeny barátnő… tetszik:D

  • 2017.10.31. at 07:29
    Permalink

    Szerintem az ülésfűtés a létező egyik legjobb kényelmi extra nem csak bőr, de a sima szövet ülésekhez is. Sokat javít az ember hőérzetén a hidegben, hogy az alsó fele és háta/dereka közvetlen fűtést kap, amíg a szellőzőkből nem jön elég meleg. De mértékkel kell használni, mert megfőnek a tojások 🙂

    A kormány fűtés lehet még jó dolog, nekem a kezem állandóan fázik, nem győzöm a kormány felé ráirányítani a szellőzőrostélyokat.

Vélemény, hozzászólás?