Citroënként is érkezik a hidrogénhajtású dobozos, íme az ë-Jumpy

A Citroën sem szeretne kimaradni a hidrogén őrületből, hiszen már mindenük meg is van hozzá

Nem újdonság, hogy autók - főleg, ha ugyanahhoz a cégcsoporthoz tartoznak - technológiákon osztozzanak. Éppen ezért valószínűleg az sem túl nagy meglepetés, hogy a Citroën is felhasználja a csoport hidrogén üzemanyagcellás haszonjármű "csomagját".

Néhány napja számoltunk be róla, hogy a Peugeot előállt a piac első hidrogén üzemanyagcellás kishaszonjárművével (erről ide kattintva olvashatsz bővebben), most pedig a Citroën állt elő ugyanazzal. És itt most nem az elsőségre gondolok - abból időbeni eltéréssel nehezen lehetne kettő - hanem az autóra.
Hirdetés
Az ë-Jumpy Hydrogen ugyanis szinte teljesen azonos a korábban bemutatott Peugeot-val, ahogy erre számítani is lehetett. Természetesen ez semmit sem vesz el az érdemeiből, 400 kilométeres hatótávval és kevesebb mint 3 perc töltési idővel rendelkezik, kategóriájához képest óriási raktere és kényelmes utastere pedig nagy segítség lehet a mindennapi munkavégzés során. Kétféle méretben, M (4,95 m) és XL (5,30 m) lesz kapható. 1 tonnát vontathat, teherbírása 1100 kg, amihez akár 6,1 m3 raktér is társulhat. Az üzemanyagcella három tartálynyi hidrogén fogyasztásával termel villamos energiát, a rendszer érdekessége viszont, hogy rendelkezik a 45 kW-os üzemanyagcella mellett egy tartalék 10,5 kWh-s akkumulátorral is arra az esetre, ha a hidrogéntartály kifogyna, gondolva ezzel a töltőhálózat kezdetlegességére. Az akkucsomag akkor is ellátja árammal a villanymotort, amikor már nincs hidrogén az autóban, így az üzemanyagcella nem tud áramot termelni. Az ë-Jumpy Hydrogen már rendelhető, első szállításait 2021 őszére tervezik a flottás ügyfeleknek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?