Teslát fricskázva érkezik a teljesen elektromos Renault Megane

470 kilométeres hatótávot tud felmutatni a Renault legújabb villanyautója

E-Tech néven már most is lehet Megane modelleket vásárolni, ám azok konnektoros hibridek. A teljesen villanyhajtású változat egy crossover lesz.

Ugyanarra a CMF-EV platformra épül a Müncheni Autószalonon debütált villanyhajtású Renault Megane E-Tech 100% Electric, amelyre a Nissan Ariya is, és abban sincs semmi meglepő, hogy egy ilyen crossovers formát kapott. Hiszen egy ekkora autóba több akkumulátorcellát lehet pakolni. De mekkora is pontosan? Nos, a tengelytávolsága 2,7 méter hosszú, a karosszéria pedig 4,21 méteres. Az alapmodellek is 18 colos felniket kapnak, a magasabb felszereltséghez már 20 colosak járnak, emellett érdekes részletek még a tetővonal kupés lejtése, a kéttónusú fényezés, a kacskaringós nappali menetfények, illetve a 3D hatású hátsó lámpák is. Továbbá ez lesz az első Renault a márka új emblémájával. És miként jön ide a Tesla? A Renault hazai Facebook oldala írja a következőket az újdonság kapcsán: "Bemutatjuk az Új Renault Megane E-Tech 100% electric modellünket. 100%-ig elektromos, 100% csúcstechnológia, 100% élmény. Európában találtuk fel, nem Kaliforniában. Sorry!" Egyetlen villanymotor mozgatja az autót, amely kétféle teljesítményszinttel választható. A szerényebbik 130 lóerős, 250 Nm forgatónyomaték társaságában, az erősebb pedig 215 lóerős, 300 Nm nyomatékkal. A lítium-ion akkumulátorokat az LG szállítja. A csomag tömegét 395 kilogrammra tudták lefaragni, illetve a keskenyebbre formázták, így most csak 110 milliméter vastagságú. Szintén kétféle kapacitással készül, a kisebbik 40 kilowattórás, ami 299 kilométeres hatótávhoz elegendő, a nagyobb viszont 60 kilowattórás, ami már 470 kilométeres hatótávot tud. A Renault ígérete szerint 130 kilowattos villámtöltővel fél óra alatt feltölthető az autó, a 7,4 kilowattos oszlopról, vagy fali töltőről pedig 8 óra alatt 399 kilométernyi energia vándorol bele.
Hirdetés
Bent az alapváltozatok 9 colos érintőképernyőt kapnak az infotainment kezeléséhez, a magasabb szinteken pedig 12 colos jár, viszont mindegyikben közös a 12,3 colos digitális műszeregység. Az alapváltozatokban szövetkárpit található, de rendelhető bőrkárpit, illetve Alcantara is, sőt 9 hangszórós prémium hangrendszer is a Harman/Kardontól. A helykínálatra sem lehet panasz, a csomagtér 440 literes alapból, a padló alatt 22 literes rekesszel a töltőkábelek számára. Emellett 30 liternyi pakolórekesz is helyet kapott szerte az utastérben. A piaci debütálást 2022 márciusára tervezi a Renault, de a rendeléseket már jövő év februárjában elkezdik felvenni az autóra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.09.06. at 14:05
    Permalink

    Már annyira unom, hogy gyakorlatilag csak ezek a szerencsétlen SUV-ok léteznek, ha új autóról van szó. Eltűntek a szép szedánok, sehol egy utolérhetetlenül praktikus családi kisbusz (egyterű). Értem én, hogy jó magason ülni és átlátni a forgalmon, de amikor már mindegyik autó SUV lesz akkor ez utóbbi “előny” elég hamar semmissé lesz. Egy terepjáró, az OK, az valóban fasza, de annak célja van. De ezek a SUV-ok….szörnyű. Nagyon kéne pár egyterű villanyverda, tutira lenne rá kereslet (pl. én) és azokban is lehet magasan ülni ;).

  • 2021.09.07. at 07:43
    Permalink

    Oda lehet szólogatni a Teslának, csak amíg ők a világ bármely táján el tudják adni az autóikat, addig a Renault egy közelmúltbeli csúfos kínai kivonulással “vághat fel”, Amerikában meg azt se tudják, mi a fene az…

Vélemény, hozzászólás?