Csak az arca ismerős? Íme az új Ford Tourneo Connect!

Joggal mondhatja a Ford, hogy alapjaitól új lett a Tourneo Connect

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hazánkba is megérkezett a Ford Tourneo Connect legújabb kiadása, benzines és dízelmotorral is kipróbáltuk, felfedjük titkait.

Egy ideje tudjuk, hogy haszonjárművek terén komoly szövetségre lépett a Ford és a Volkswagen. Ennek első érezhető jele, hogy az új Ford Tourneo Connect lényegében egy Volkswagen Caddy, az új Amarok pedig egy Ford Ranger lesz. Először a Tourneo Connect érkezett meg, olyannyira, hogy egyszerre jelent meg a nyugat-európai és a hazai árlistán, ezzel együtt pedig befutott hazánkba kábé két kamionnyi Tourneo Connect a németországi, központi PR flottából, hogy próbáljuk ki őket. Lehet ennek ellenállni?
Hirdetés
Részemről nem. Még akkor is sokkal jobban érdekel egy ilyen praktikus és nem mellesleg hétülésessége, valamint a nagycsaládosok idén még elérhető kedvezménye miatt a piac számára is fontos autó, mint bármilyen egzotikus sportkocsi, ha csupán badge-engineering által született modellről van is szó. Na jó, itt azért több is változott, mint csupán az embléma. A Tourneo Connect orrán az első lökhárító, a hűtőrács és a motorháztető, de még a két első sárvédő is új, na meg persze az opcióként adaptív LED fényszórók is. Az arca így csöppet sem VW-s, sőt, tipikusan Ford, magas maszkjával leginkább az Explorerre emlékeztet. Más lett a csomagtérajtó, kapott egyedi felniket, de az üléshuzat, a kormánykerék és a műszerfal kijelzői, valamint egy-egy részlete és az ajtóberakások mintája is más lett, így

összességében nem érezzük magunkat egy Caddy-ben.

Sőt, egy ügyes trükkel azt a képet festi a Ford, hogy a Tourneo Connect egy polccal magasabbra helyezett termék. Ehhez segít, hogy a Trend alapverzió nem szerepel a kezdeti kínálatban, abban ugyanis a Titanium és az arra épülő, szabadidő-autósított Active található, ilyenek érkeztek a bemutatóra is. Rendelni lehet mondjuk már mást is, a Trend mellett ott van még a szintén Titanium alapú Sport is. Ugyanakkor a Caddyből ismert lakóautós California kivitel a Tourneo Connect esetén nem lesz elérhető, ahogyan a VW Amarok se kap majd Raptor verziót.

Az új generációval új gyártási helyet is kapott a Tourneo, hiszen a VW potsdami gyárában, a Caddyvel közös gyártósoron készül.

A "Secret" azaz titkos lábléccel kiegészített prezentációt is levetített bemutatón a szerződés részleteibe is beavattak a fordosok: fix gyártási számot kért a Volkswagen, így a Tourneo Connecteket csoportosan készítik, egy piackutatás eredményeként a legnépszerűbb verziókat gyártatják, majd egy központi raktárba szállítják. Három ilyen létezik, hazánkat is a németországi központ szolgálja ki. A rendszer előnye, hogy a kész autókból választva a szalonba lépéstől két-három héten belül meg is kaphatja autóját egy-egy vevő. Persze megvan az egyedi konfiguráció lehetősége is, ám arra alsó hangon 2-3 hónap várakozással kell számolni. A mai piacon, pláne a nagycsaládosok csak év végéig elérhető 2,5 millió forintos szerzési támogatása mellett óriási szó, hogy 1 hónapnál rövidebb idő alatt is lehet akár Tourneóhoz jutni, ám az örömujjongás előtt persze kiderült az is, hogy a központi készletből is nagyjából csupán 100 példányt allokáltak az idei évre a magyar piacnak. Reménykeltő, hogy amennyiben lesz olyan piac, ami lemond a számára kijelöltek egy részéről, azt gond nélkül megkaphatják a magyar kereskedők és vevőik. Milyen a Tourneo Connect?
Talán ennél, a haszonjármű alapú egyterű szegmensnél a legkevésbé bántó a badge-engineering, hiszen ez teljesen megszokott. A Citroën Berlingo/Peugeot Rifter/Opel Combo Life és a Toyota Proace City Verso is azonos modell, jól megfér mellettük ez az érezhetően germán páros, azaz a Caddy és a Tourneo Connect. A haszonjármű Transitot szándékosan nem említettem, a Transit Connect csak később lép majd piacra. Itt is kétféle 4,5 és 4,85 méteres hosszúságú verziókat láthatunk (L1 és L2), de az Active verziók a hosszúságra és emelt futóművükkel magasságukra is rátesznek 1,5-1,5 centit. Hatalmasak a tengelytávok, a hosszú verziók pedig tolóajtóból is nagyobbat kapnak, apropó a kétoldali tolóajtó az összes verziónál alapból jár.
Hirdetés
Ford Tourneo Connect, 2022 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér 5 ülés mögött [l]
L1 4500 1855 1833 2795 1213-2556
L2 4853 1855 1835 2970 1720-3105
Motorból alapvetően kétféle választható, ám jelentős ütőkártya a francia eredetű konkurenciához mérten, hogy a 1,5 literes (TSi, a Ford nyelvén EcoBoost) és a 2,0 literes TDI, akarom mondani TDCi dízel is négyhengeres. Pláne úgy, hogy Berlingo, Rifter, Combo Life újonnan már csak elektromosként, jóval drágábban kapható. A benzines 114 lóerős, dízelből 102 és 122 lóerős is elérhető, de a teljesítmény alapú adózás kapcsán igen enyhén érintett hazai piacra csak az erősebbiket hozzák. Automata váltó 7 sebességes, duplakuplungos mindkét motorhoz elérhető, a dízelhez az alap első hajtás mellé összkerékhajtás opciója is érkezik, de csakis kézi váltóval. A menetpróbán a rövidebbik verziót benzinmotorral és DSG Powershift automatizált váltóval sikerült kipróbálni, a Caddy után kevéssé meglepően kellemesen mozgott mindkettő, a dízel érezhetően takarékosabb, ám valamivel hangosabb. Fontos infó, hogy

a harmadik üléssor a rövidebb és a hosszabb verzióhoz is elérhető, felára 381 ezer forint.

Ami viszont legalább ennyire meghatározó, hogy míg a rövidebbik verzióban szinte semmi csomagtér nem marad hét ülés mögött, a hosszabb esetén csupán a kalaptartóig 629 literrel számolhatunk.
Ford Tourneo Connect, 2022 - műszaki adatok
Motor 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost Powershift 2.0 EcoBlue 2.0 EcoBlue 2.0 EcoBlue PowerShift
Üzemanyag benzin gázolaj
Hengerűrtartalom (cm3) 1498 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 DCT/7 kézi/6 DCT/7
Teljesítmény [LE (1/min)] 114 (4500-6000) 102 (2750-4250) 122 (2750-4250)
Nyomaték [Nm (1/min)] 220 (1750-3000) 280 (1500-2500) 320 (1600-2500)
Végsebesség [km/h] 181 182 175 187 (185) 186
Gyorsulás 0-100 km/h 11,9 (12,4) 11,9 (12,4) 13,5 (14,0) 11,2 (12,5) 11,4 (11,8)
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 6,3-6,8 (6,4-6,9) 6,6-7,0 (6,7-7,1) 4,8-5,2 (4,9-5,3) 4,8-5,1 (4,9-5,2) 5,1-5,5 (5,1-5,5)
CO2-kibocsátás [g/km] 143-154 (145-156) 149-160 (151-162) 126-136 (128-138) 126-135 (127-136) 133-143 (135-145)
Hirdetés
A leghátsó és a második sori ülések akár ki is emelhetők, így 2,5 és 3,1 köbméteres, sík padlós rakterekkel számolhatunk, de már akkor is 1,2 és 1,7 köbméternyi a raktér, ha csak a leghátsó üléseket vesszük ki, utóbbiak kiemelése egyszemélyes, nem is nehéz mutatvány. Szériaként jár a síkba dönthető első utasülés, amivel gond nélkül betehetők 3 méteres tárgyak is az autóba. Az alapellátmány egyéb extrákat is bőséggel ad,

jóval többet kapunk az alapverziótól itt, mint a Volkswagennél.

Sok más mellett bőr borítású kormányt, sávtartót és éberségfigyelőt, első-hátsó parkolóradart, a dízel verzióknál kiegészítő fűtést is. Mindenképp jár a 8,25 colos központi érintőképernyő, ami a Fordtól szokatlan módon ugyanúgy tud magyarul, ahogyan a fedélzeti számítógép is. Bizony, a VW-kooperáció elhozta a magyar nyelvet a Fordhoz is. De van itt alapáron vezeték nélküli Apple CarPlay, Bluetooth kihangosító és FordPass Connect modem, valamint manuális légkondicionáló is. Opcióként pedig temérdek más mellett automata, kétzónás rendszer, AGR első ülések, ülés- és szélvédőfűtés, távolságtartós tempomat, panorámatető és adaptív LED fényszóró is. Ha azt nézzük, hogy mennyivel gazdagabb alapellátmányt ad a Tourneo Connect, mint a Caddy, egyáltalán nem vészes, hogy kb. 200 ezer forinttal magasabb, 11,105 millió forintos alapárral startol, rögtön a hosszabb verzióval, a Trend alapfelszereltség ugyanis egyelőre csakis ahhoz érhető el. A következő lépcső a rövid, de Titanium ellátmányú benzines, manuális váltóval, 11,42 millióért. A hosszú verzió felára 255 ezer forint, a PowerShift váltóé 625 ezer forint, a 122 lóerős dízelmotoré 305 ezer Ft. A hazai árlistán az Active egyelőre csakis a benzines, automata, hosszú verzióból szerepel, 700 ezer forintos felárral, azaz 12 945 000 forintért, a Sport ugyanezzel a konfigurációval valamivel olcsóbb, 12 625 000 forint. Lesz persze egyéb Active is, hiszen a menetpróbán dízelmotorokkal is szerepelt, a rövidebbek verzióból ráadásul egy automata váltóval szerelt is megjelent, mi pedig egy kézi váltós, de hosszú Active-ot kaptunk tesztre, a hosszabb karosszériával. Meg is nézzük egy alapos teszttel, milyen családi és hosszú távú utazóautónak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?