Csak az arca ismerős? Íme az új Ford Tourneo Connect!
Joggal mondhatja a Ford, hogy alapjaitól új lett a Tourneo Connect
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hazánkba is megérkezett a Ford Tourneo Connect legújabb kiadása, benzines és dízelmotorral is kipróbáltuk, felfedjük titkait.
A Ford legújabb családi autója a haszonjármű alapú egyterű Tourneo Connect, ami lényegében egy Volkswagen Caddy, azzal egy gyártósoron, a Volkswagen készíti
Hátul a lökhárító nem, a lámpa belső dizájnja és a csomagtérajtó módosult, csakis felfelé nyíló ajtóval kérhető a Tourneo Connect
összességében nem érezzük magunkat egy Caddy-ben.
Sőt, egy ügyes trükkel azt a képet festi a Ford, hogy a Tourneo Connect egy polccal magasabbra helyezett termék.Az alap Trend mellett (balról jobbra) Titanium, Sport és Active verziók készülnek, utóbbi 1,5 centis futóműemelést és körbeműanyagozást is kap
Az új generációval új gyártási helyet is kapott a Tourneo, hiszen a VW potsdami gyárában, a Caddyvel közös gyártósoron készül.
A "Secret" azaz titkos lábléccel kiegészített prezentációt is levetített bemutatón a szerződés részleteibe is beavattak a fordosok: fix gyártási számot kért a Volkswagen, így a Tourneo Connecteket csoportosan készítik, egy piackutatás eredményeként a legnépszerűbb verziókat gyártatják, majd egy központi raktárba szállítják. Három ilyen létezik, hazánkat is a németországi központ szolgálja ki. A rendszer előnye, hogy a kész autókból választva a szalonba lépéstől két-három héten belül meg is kaphatja autóját egy-egy vevő. Persze megvan az egyedi konfiguráció lehetősége is, ám arra alsó hangon 2-3 hónap várakozással kell számolni.A Caddyhez mérten is új a 8,25 colos központi kijelző, ami alapáron ad vezeték nélküli Apple CarPlay csatlakozást, ráadásul magyarul is tud
A harmadik üléssor 381 ezer forintos extra, de már a rövidebbik karosszériához is kérhető, filléres, 16 510 forintos opció a második sori ablakok kibillenthetősége, elöl ülésfűtés és AGR komfortülés is elérhető
Bár hátulról kellően új, kellően Ford, oldalról erősen Caddy
Talán ennél, a haszonjármű alapú egyterű szegmensnél a legkevésbé bántó a badge-engineering, hiszen ez teljesen megszokott. A Citroën Berlingo/Peugeot Rifter/Opel Combo Life és a Toyota Proace City Verso is azonos modell, jól megfér mellettük ez az érezhetően germán páros, azaz a Caddy és a Tourneo Connect. A haszonjármű Transitot szándékosan nem említettem, a Transit Connect csak később lép majd piacra. Itt is kétféle 4,5 és 4,85 méteres hosszúságú verziókat láthatunk (L1 és L2), de az Active verziók a hosszúságra és emelt futóművükkel magasságukra is rátesznek 1,5-1,5 centit. Hatalmasak a tengelytávok, a hosszú verziók pedig tolóajtóból is nagyobbat kapnak, apropó a kétoldali tolóajtó az összes verziónál alapból jár.
A képen látható rövidebbik épp 4,5 méter hosszú, a nyújtott 35,3 centis többletet kapott, tengelytávja 17,5 centivel nagyobb, ha hét ülés mögött csomagteret is szeretnénk, azt kell választani
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér 5 ülés mögött [l] | |
L1 | 4500 | 1855 | 1833 | 2795 | 1213-2556 |
L2 | 4853 | 1855 | 1835 | 2970 | 1720-3105 |
Méretes hűtőmaszkjával a csúcsmodell Explorert hivatott eszünkbe juttatni, az Active méhsejtes rácsot kap
a harmadik üléssor a rövidebb és a hosszabb verzióhoz is elérhető, felára 381 ezer forint.
Ami viszont legalább ennyire meghatározó, hogy míg a rövidebbik verzióban szinte semmi csomagtér nem marad hét ülés mögött, a hosszabb esetén csupán a kalaptartóig 629 literrel számolhatunk.Motor | 1.5 EcoBoost | 1.5 EcoBoost Powershift | 2.0 EcoBlue | 2.0 EcoBlue | 2.0 EcoBlue PowerShift |
Üzemanyag | benzin | gázolaj | |||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1498 | 1968 | |||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | DCT/7 | kézi/6 | DCT/7 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 114 (4500-6000) | 102 (2750-4250) | 122 (2750-4250) | ||
Nyomaték [Nm (1/min)] | 220 (1750-3000) | 280 (1500-2500) | 320 (1600-2500) | ||
Végsebesség [km/h] | 181 | 182 | 175 | 187 (185) | 186 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 11,9 (12,4) | 11,9 (12,4) | 13,5 (14,0) | 11,2 (12,5) | 11,4 (11,8) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,3-6,8 (6,4-6,9) | 6,6-7,0 (6,7-7,1) | 4,8-5,2 (4,9-5,3) | 4,8-5,1 (4,9-5,2) | 5,1-5,5 (5,1-5,5) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 143-154 (145-156) | 149-160 (151-162) | 126-136 (128-138) | 126-135 (127-136) | 133-143 (135-145) |
Tologatni nem lehet az üléseket, de a középső sor támladőlése 2/1 osztással szabályozható, síalagút nincs, de a középső sor alatt áttolhatók a sílécek
Balra a rövidebbik, jobbra a hosszabb verzió raktere - lehajtott, de nem kiemelt hátsó ülésekkel
jóval többet kapunk az alapverziótól itt, mint a Volkswagennél.
Sok más mellett bőr borítású kormányt, sávtartót és éberségfigyelőt, első-hátsó parkolóradart, a dízel verzióknál kiegészítő fűtést is. Mindenképp jár a 8,25 colos központi érintőképernyő, ami a Fordtól szokatlan módon ugyanúgy tud magyarul, ahogyan a fedélzeti számítógép is. Bizony, a VW-kooperáció elhozta a magyar nyelvet a Fordhoz is. De van itt alapáron vezeték nélküli Apple CarPlay, Bluetooth kihangosító és FordPass Connect modem, valamint manuális légkondicionáló is. Opcióként pedig temérdek más mellett automata, kétzónás rendszer, AGR első ülések, ülés- és szélvédőfűtés, távolságtartós tempomat, panorámatető és adaptív LED fényszóró is.A képen a szabadidő-autós Active, hosszú karosszériával és az opciós, a Mach-E mintájára roló nélküli, UV-tükrös panorámatetővel
Alapáron 17 colos alufelniket, körbeműanyagozást, fekete tolóajtó-sínt kap az Active