Családi Toyota egy Dacia áráért? Vajon tényleg létezik?

Családi harc: Dacia Lodgy vs. Toyota Proace City Verso és testvérei

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Döbbenet, de olyan áron érkezett a hazai piacra a Toyota Proace City Verso, hogy a piackedvenc és árbajnok Dacia Lodgy számára is konkurenciát jelent. Elvégeztük a nagycsaládos matekot.

Jó árral érkezett a hazai piacra a már általunk is próbált Toyota Proace City Verso, hiszen a nagycsaládosok számára kínált 2,5 millió forintos vásárlási támogatást a Toyota eleve megtoldja egy 500 ezer forintos árcsökkentéssel, ugyanakkor azt is el kell áruljuk, hogy a Proace City Verso testvérmodelljei is nagyon hasonló árral, akár még jelentősebb kedvezménnyel harcolnak a vevőkért. Vajon melyikük a legjobb vétel? Nyilván a személyes szimpátia is döntő, de elvégeztük az alapvető nagycsaládos körképet.
Hirdetés
Kezdjük a legolcsóbbal, ami még mindig a Dacia Lodgy. Már szűkített palettával kapható, az 1,33 literes, a Daimlerrel közös fejlesztésű négyhengeres benzinmotor átmenetileg kifut a Lodgy palettájáról. Később majd lesz újra, de most épp készletről is már csak 130 lóerős erőszintjével kapható, 5 349 000 forinttól, de már alapból hétülésesként és a minden fontos extrát (légkondicionáló, távirányítós központi zár, elektromos első ablak, kihangosítós audiorendszer) megadó Arctic ellátmánnyal - nincs már ennél szerényebb a Lodgy kínálatában. Ha viszont az 1.5 dCi-t választjuk, azt 5 149 000 forinttól kapjuk, ebből vonható még le a 2,5 millió forintos nagycsaládos kedvezmény. Ez azt jelenti, hogy metálfényezés és forgalomba helyezési költségek nélkül 2 649 000 forinttól kaphatunk hétüléses Daciát, furcsa, de jelenleg 200 ezer forint a benzines verzió ártöbblete. Kereken 300 ezer forint az aktuális limitált széria, a márka 15 évvel ezelőtti újjászületését ünneplő 15th Celebration felára. Ezzel sok más mellett 16 colos, még mindig nem alu, de ügyes dísztárcsájával annak tűnő felniszettet, bőrhatású kormányt, elektromos hátsó ablakokat és tolatóradart, valamint 7 colos, telefontükrözős MediaNav rendszert is kapunk, meg persze egyedi kárpitozást és Stepway külső megjelenést, azaz praktikus körbeműanyagozást, dízelmotor esetén még mindig 3 millió forint alatti fizetendővel.
Dacia Lodgy, Citroën Berlingo, Opel Combo Life, Peugeot Rifter, Toyota Proace City Verso - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Citroën Berlingo/Opel Combo Life/Peugeot Rifter/Toyota Proace City Verso440318481844-1874278565-2126
Dacia Lodgy4498175116832975207-2617
Hirdetés

Ahogyan az eladásokból látható, a legtöbb nagycsaládos vásárlónál itt meg is áll a matek, hiszen ha a legolcsóbb "nem Daciát" keressük a piacon, akkor is uszkve 1 millió forintos felárat kell fizetnünk, ami messze nem biztos, hogy megéri a bármely egyéb márka fanatizmusát. Lássuk a lehetőségeket!
Hirdetés
Dacia Lodgy, Citroën Berlingo, Opel Combo Life, Peugeot Rifter, Toyota Proace City Verso - alap benzinmotorok
Tce 130 FAPPureTech 110
Hengerűrtartalom (cm3)13331199
Hengerek/szelepek száma4/163/12
Váltófajta/-fokozatkézi/6kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)]130 (5000)110 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)]240 (1600)205 (1750)
Végsebesség [km/h]194175
Gyorsulás 0-100 km/h9,211,8
Kombinált fogyasztás [l/100 km]6,4-6,86,5-7,7
CO2-kibocsátás [g/km]146-155147-174
Saját tömeg [kg]12341473
Megengedett össztömeg [kg]18702040

Citroën Berlingót a már légkondicionálós Live alapfelszereltséggel és a modellre érvényes 720 ezer forintos forgalmazói ármérsékléssel 5 805 000 forinttól kaphatunk, de hozzá 300 ezer forintba kerül a harmadik üléssor, azaz a nagycsaládos alapverzió és -ár 3 605 000 forint. Ennyiért az 1,2 literes háromhengeres, 110 lóerős motort kapjuk meg - 6 légzsákkal, tempomattal és vészfékező-rendszerrel, elektromos ablakokkal, Bluetooth-kapcsolatos hifivel és 16 colos kerekekkel, kétoldali tolóajtóval. Az alap Lodgyhoz mérten itt is milliós felárat láthatunk, de ha a fullextrás verziót nézzük, akkor is több mint 600 ezer forintosat, ráadásul ha a Citroënnél dízelt szeretnénk, az 150 ezer forintos felár a benzineshez mérten.
Maradva a "franciáknál", a Peugeot Rifter benzines alapverziója 6 160 000 forintról startol (a dízel szerényebb árról, de alacsonyabb felszereltséggel indul, itt is jobban járunk az alap benzinessel, ugyanis légkondicionálóval felszerelve már a gázolajos lenne a drágább). Az Active ellátmányú Rifter az alap Berlingóhoz hasonlóan kétoldali tolóajtós, minden fontos extrát adó, de szabadidő-autósabb megjelenése és egyedi, i-Cockpit műszerfala miatt is drágább, nagycsaládosként is 4 085 000 forinttól vihető csak haza.
Hirdetés

Listaáron még drágább az Opel Combo Life, aminél a hétülésességhez a második, Enjoy ellátmány választandó. Az Opelnél az extrákat is drágábban mérik, de tudjuk jól, kedvezményt személyes ajánlattal az Opel is bőséggel ad, így összességében nem biztos, hogy drága lesz a listaáron az elvárt extrákkal a nagycsaládosok számára is 4,51 millió forintos villámos "tesó", ami ugyebár szintén PSA termék.
Dacia Lodgy, Citroën Berlingo, Opel Combo Life, Peugeot Rifter, Toyota Proace City Verso - alap benzinesek, néhány extrával
Dacia Lodgy Tce 130 ArcticCitroën Berlingo Live PureTech 110Toyota Proace City Verso CombiPeugeot Rifter Access PureTech 110Opel Combo Life 1.2 Turbo Enjoy
Alapár5 349 000 Ft6 525 000 Ft6 920 000 Ft6 910 000 Ft6 440 000 Ft
Kedvezményes alapár5 349 000 Ft5 805 000 Ft6 420 000 Ft6 160 000 Ft6 440 000 Ft
LégkondicionálóXXXXX
Elektromos első ablakokXXXXX
Távirányítós központi zárXXXXX
Rádió Bluetooth és USB kapcsolattalXXXXX
Teljes értékű pótkerék30 000 Ft40 000 FtX40 000 Ft50 000 Ft
Sávelhagyás-jelző-XXXX
Táblafelismerő-XXXX
Fáradtságfigyelő-XXXX
Tempomat és sebességhatárolóXXXXX
Elektromos külső tükrökXXXXX
Légzsákok száma46666
Isofixes ülések száma23333
Tolatóradar50 000 Ft85 000 FtX85 000 Ft120 000 Ft
Felnik mérete15"16"16"16"16"
Bal oldali tolóajtó-X150 000XX
Harmadik üléssorX300 000 Ftx300 000 Ft400 000 Ft
Kedvezményes vételár extrákkal5 429 000 Ft6 230 000 Ft6 570 000 Ft6 585 000 Ft7 010 000 Ft
Kedvezményes vételár extrákkal és nagycsaládos kedvezménnyel2 929 000 Ft3 730 000 Ft4 070 000 Ft4 085 000 Ft4 510 000 Ft
Garancia3 év/100 000 km5 év/100 000 km5 év/250 000 km5 év/100 000 km5 év/100 000 km
A PSA konszernen belüli harcába immár a Toyota Proace City Verso is beleszól, hiszen a PSA általi gyártással a Toyota is kap a kétféle karosszériahosszal is választható egyterűből. A Proace City Verso adta igazából cikkünk apropóját, pedig látni kell: a legolcsóbb hétülésesnek számító Dacia Lodgyhoz mérten azért tetemes, még a Citroën Berlingóénál is jelentősebb a felára. Ugyanakkor valóban meglepően jó árat írtak rá és jó alapellátmányt is adtak neki. Szokatlan tételként még a tolatóradart és a teljes értékű pótkereket is megkapja, sőt akciósan még téli szerelt kerékszett is jár hozzá, sőt a leghosszabb (5 év/250 000 km) garancia is. Bal oldali tolóajtó nélkül nagycsaládosként 3,92, azzal 4,07 millióért gurítható haza, ami egyáltalán nem rossz ajánlat, de látni kell, a Toyotánál még mindig olcsóbb a Citroën, pláne a Dacia, ami persze biztonsági ellátmányával jelentősen elmarad a PSA egyterűitől, ugyanakkor izmosabb, négyhengeres motort, jobb menetdinamikát és kedvezőbb fogyasztást ad. Egyedi ajánlatként akár kaphatunk kedvezőbb árat az Opelre, és persze egyedisége miatt a Peugeot Rifter is kikerülhet győztesként, 3 millió forint alatt a nagycsaládosok azonban továbbra is csak Daciát kaphatnak, ami persze ugyancsak egy szenzációsan jó ajánlat, és maga az autó sem rossz. Hogy milyen a Daimlerrel közösen fejlesztett turbós benzinmotorral? Hamarosan azt is megnézzük!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.05.19. at 22:23
    Permalink

    Nem tudom elképzelni, hogy a Dacia Lodgyt megvegyem, egyszerűen számomra annyira csúnya formailag. Ettől persze még lehet, hogy van olyan akinek tetszik, vagy legalább megoldást nyújt. Ha választani kell, akkor inkább a Peugeot-Citroen-Opel-Toyota négyesből bármelyik, mert igazából csak a márkajelzés és néhány formai elem más. Ha mindenképpen dönteni kell, akkor a Berlingo. Sajnos azonban ezekben a motor csak 3 hengeres. A Daciaban lévő 1,33 TCe 4 hengeres Renault motor klasszisokkal jobb. Úgy lenne az igazi, ha egy Renault motorral szerelt Berlingot lehetne választani 🙂

  • 2020.05.21. at 07:13
    Permalink

    Mondjuk nekem nem sok különbség lesz árban a Toyota és a Dacia között. A Dáciánál a listaárból semmi kedvezményt nem kaptam, az 5,9 millióból. A toyotánál pedig sikerült még márciúsban a középfelszereltséget megkapnom támogatással, toyota kedvezménnyel, egyéni kedvezménnyel eggyütt 3,2 millióért. Konkreétan 300 ezer volt a különbség. Azóta mondjuk emeltek a Toyotánnál is, ha jól. tudom.

Vélemény, hozzászólás?