Csalással vádolják a brit Audi-kereskedőket
Senki nem tudja, hogyan törnek az Euro NCAP által nem tesztelt Audik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Euro NCAP nem tesztel minden modellt, csak a legfontosabbakat. Luxusautók és sportkocsik is kimaradnak a szórásból, ebből lett a balhé.
Kiborult a luxussportkocsis bili. A BBC egy balesetet szenvedett Audi R8 tulaj információja alapján kezdett magánvizsgálatba. A dÃler az ötcsillagos Euro NCAP törésteszteredménnyel gyÅ‘zte meg a klienst a vásárlásról. (Még ha családi autóról lenne szó, de kérem, az R8 egy négykarikás Lamborghini.) A tulaj édesapja karambolozott, de szerencsére komolyabb baja nem lett. A tulajdonos ezután kezdett utánajárni, hogy miként is van ez a töréstesztekkel. Az eredmény elég durva lett, mert 50-bÅ‘l 48 dÃler szerint a középmotoros sportkocsi megkapta az ötcsillagos minÅ‘sÃtést, pedig 2007 óta, amióta gyártják, még nem is csapta falnak az Európai Unió által pénzelt biztonsági szervezet.
A BBC álcázott emberei itt kapcsolódtak be a sztoriba. Az állami médiavállalat saját kutatása szerint a szintén nem tesztelt A5 esetében sem jobb az arány. TÃz kereskedÅ‘bÅ‘l 9 szerint volt tesztelve a kocsi, sÅ‘t 6 állÃtotta, hogy az ötcsillagos minÅ‘sÃtést is megkapta az A5-ös. Ezzel szembesÃtve az Audi Egyesült Királyságbeli képviselete azt közölte a BBC-vel, hogy munkatársaik nem szándékosan vezették félre az ügyfeleiket. A BBC tényfeltáró riportjában szerepel, hogy az A7 és az A8 sem szerepelt még a független szervezet tesztjein. Itt egészÃtenénk ki, hogy például soha nem láttunk hivatalos 7-es BMW, vagy mondjuk Mercedes-Benz SL töréstesztet sem.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az Euro NCAP tesztmódszere szerint a piaci szerepük alapján fontosabb kocsikat hajtja falnak, és hivatalos kiskereskedelmi úton szerzi be őket. Emiatt az utcán is kisebb számban jelen lévő, egzotikusabb verdák kimaradnak a szórásból. Ezek után persze nem csodálkoznánk, ha ezzel csöngetnének az Euro NCAP ajtaján: Csókolom, itt ez a rakat Ferrari, Bentley, stb., nem törnék össze?
Húúúha azért ez nem csak ennyibÅ‘l áll ám hogy energia meg sebesség, meg a gépkocsi tömege meg stb…! Foglalkoztam autóipari multinál karosszéria épÃtéssel, fontos a kasztni kialakÃtása, energia elnyelÅ‘ zónák, valamint a felhasznált alapanyagok minÅ‘sége! A korszerű technológiák, az energia elnyelÅ‘ zónákat alacsonyabb folyáshatárú, acélokból épÃtik, viszont az utascellákat sokkal nagyobb, folyáshatárú(420-600N/mm2), és valamivel nagyobb sz.szilárdságú(1000N/mm2), DE ugyanakkor szÃvós, tehát “nagymértékben”, rugalmas alakváltozásra képes acélokból! Ezeknél az UMSZ, vagy Trip acélokat présformában edzik, ezért kb. 2mm-es lemez helyett, elég a 0,8mm-es a nagyobb biztonság eléréséhez! Egyébként KÃnában láttam A3-as AUDI-t, ami kb.1300kg, ütközni egy CEO SUV-val ami 1800kg!!! Az AUDI szinte ketté vágta a CEO-t, sértetlenül szedték ki az AUDI vezetÅ‘jét, a CEO-ból sz..r sem maradt!! A CEO egy S235JR jelű ún. biliacélból készül, aminek a folyáshatára, kb a fele. az AUDI alapanyagáénak, és a CEO-ban nincsenek jól megkonstruált “ütközÅ‘” zónák!!! De van videó a you tube-n ahol a régi nagy autókat ütköztetnek új 5csillagos kicsikkel, az eredmény mindig az újabb, de kisebb javára dÅ‘lt el!
Ez Ãgy megint hülyeség.
Nagyon nem mindegy hogy a szembejövÅ‘ egy smart vagy egy X6. Két el nem hanyagolható dolog miatt: a tömege és az energia elnyelÅ‘ képessége miatt. És látod, rögtön nem is olyan egyszerű…
Ahogy az sem mindegy, hogy a fal betonból vagy hungarocelbÅ‘l készül…
Vidi500-nak van igaza! Ha falnak mész százzal, akkor pontosan ugyan akkora lassulást élsz át a kocsidban, mintha egy szintén százzal haladó szembejövőnek ütköznél. Attól hogy ő is százzal jön, te nem 200-ról éled át a lassulást. Ennyi. Egyszerű.
Igen ez a 2X100 nem egyenlÅ‘ kétszáz marhára nem logikus, de ettÅ‘l még Ãgy van. Ezzel mindenki Ãgy van az elején. Bár műszakisoktól ez már egy kicsit meglepÅ‘bb…
Nem baj, majd te felvilágosÃtasz bennünket, ne fogd vissza magad, ki vele, várjuk épületes értekezésedet a jelenségre vonatkozóan…
Azért mondtam, hogy[i] “ezen a szálon kell tovább menni, akit érdekel”[/i]. Reakcióm csupán arra az egy tévedésre vonatkozott, hogy a sebességek nem adódnak össze a “szembejövÅ‘” esetén…
A sebesség és a tömeg csak egy tömegpont viselkedésének leÃrásához elég, egy autóéhoz édes kevés…
Ezen még agyaljatok, nagyon messze vagytok a megoldástól…
Rossz oldalról közelÃtette meg a műszaki egyetemes ezt a fizikai jelenséget, (érzéki csalódás) pedig egyszerű. Az adott sebességhez tartozó [b]saját[/b] mozgási energiák dominálnak ütközéskor. Ilyen esetben egy 32 km-es stb. sebességgel haladó jármű csak az ehhez a sebességéhez tartozó mozgási energiáját veszÃtheti el, ami rombol!!!. Tehát teljesen mindegy, hogy ekkora sebességgel egy álló tárgynak megy neki, vagy éppen egy ugyanolyan sebességű és tömegű szembe jövÅ‘nek, mert a saját mozgási energia rombol! Nem ragozom tovább, ezen a szálon kell tovább menni, akit érdekel.
Megerositem az allitasodat.
Egy muszaki egyetemest nem tudtam errol meggyozni, igaz alkalmazott elektronikat vegzett, de egy muszaki egyetemre jaro azert a fizikaban jo kell legyen. Mind azt allitotta, hogyha ket egyforma auto osszeutkozik 100-val az annyi mint egy auto 200-val a falnak. En hiaba allitottam, hogy = 100-val a falnak, erre azzal jon, hogy kiskocsival menjek szembe egy kamionnal, es akkor majd meglatom. De az mar megint nem akarta elfogadni, hogy mi ket egyforma autorol beszeltunk es a kamionnal mar mas a helyzet (amikor kulonbozik az autok tomege).
[b]A 64km/h, az a szembe jövÅ‘ autós 32km/h-ja az én 32km/h-mal összeadva. Vicc…[/b]
Az is vicc, hogy ezt le mered Ãrni. Néz utána mert ez nem Ãgy van. ErrÅ‘l már volt itt szó, ne kezdjük újra, a sebességek nem adódnak össze!!!!!!!!!!!!!! Egy csöppnyi kis fizika!!!!!
Csókolom, itt egy Ferrari, mi már összetörtünk 30-at, kijavÃtottunk mindent, most már lehet nyilvánosságot kapó 6 csillagos törésteszt is, persze 64km/h-val, ami minden ferraris életében 0.01 másodpercig tart, mÃg átlépi a 63-ról a 65-re…. Mi a poén a 64km/h-ban, mikor 20104-ben minimum 100-zal kellene ütköztetni az autókat? A 64km/h, az a szembe jövÅ‘ autós 32km/h-ja az én 32km/h-mal összeadva. Vicc…
Az A5-öt hülyeség számon kérni mert megegyezek az A4-gyel. Itt a BBC ökörséget Ãrt.
Az R8as már jogosabb, ott nehéz más változatra hivatkozni.