Cserélhető külső dekorelemekkel jön a Daihatsu Copen
Beetető képeken az új Daihatsu Copen roadster
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Copen egy kicsi, felénk egzotikus kétüléses Roadster, amit tíz évig gyártottak. A második generáció cserélhető külső elemekkel érkezik.
Még álcázva van, de hamarosan bemutatkozik a vidám kétüléses
Daihatsu sincs ma már sok a hazai utakon, nemhogy 660 köbcentiméteres négyhengeres, turbós roadster. A Copen karosszéria- és motorméretével is japán városi kisautó a Kei kategória előírásaira van szabva. Az első generációt 2002 és 2012 között gyártották, 2005-ben bemutatták hagyományos, szívó 1.3-assal is.
A tavaly ősszel Tokióban bemutatott Kopen tanulmány alapján a második széria sokkal kevésbé lesz játékautós
Annyit lehet már tudni a Copenről, hogy 660 köbcentis motorja valószínűleg nem négy, csak háromhengeres lesz. Erejét biztosra vehetjük, 64 lóerős kell legyen, hiszen ennyi a japán Kei előírás maximuma. Nyomatéka 92 Nm lesz és az ötfokozatú kézin kívül CVT automata váltó is rendelhető hozzá, ami 7 fokozatot tud modellezni fix áttételekkel Az igazi kunszt az lesz, ha tényleg megtartják a szériaváltozaton a cserélhető műanyag karosszériaelemeket, amikkel könnyen személyre szabható a Copen megjelenése. Elsődleges piaca természetesen Japán, de Angliában, ahol szintén jobbkormányosak az autók, van kultusza a furcsa japán kisautóknak, mint amilyen a Copen is. Németország nagy és erős piac, ott biztos lehet majd kapni az új Copent is, nekünk meg legalább Ausztriáig kell majd menni, ha ilyet akarunk.
Az új Copen váza sokkal erősebb lesz, mint a régié. Ez teszi lehetővé, hogy cserélhető műanyag külső elemeket aggassanak rá