Csinos villanyautóként folytatja a Fiat 500

Teljesen leváltják a Fiat 500-at, az új modell már csak elektromos lehet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Fiat 500 még mindig nagyon divatos az újautó piacon, de hajtásban rendesen le volt maradva az elvárttól. Most bepótolják, méghozzá egy teljesen új modellel, ami kiszivárgott információk szerint már csak elektromos hajtással készül.

Tizenhárom éve van piacon a Fiat 500 jelenlegi, modernnek mondható kivitelével, ám az idő már rendesen elszállt felette. A gyártó szerencsére készült egy új modellel, mellyel teljesen leváltják a jelenlegi, egyébként továbbra is kimondottan népszerű modellt. Az új Fiat 500 már 500e néven kerül piacra (idővel...), ennek hozományaként az emblémán is változtattak, az utolsó nulla egyben egy E-betűt is formál. Az új modellről egyelőre kevés pontos információt tudni, ám a Fiat vezér, Olivier Francois úgy nyilatkozott az újdonságról, hogy bármennyire is hozza szinte tökéletesen a leköszönő modell külsejét, a lemezek alatt egy minden csavarjában új modellt találunk. A külső tekintetében ez valóban igaz, az első fotók alapján csak egy erős faceliften átesett 500-asnak tűnik. Ugyanakkor alaposabban megfigyelve vehetünk észre változást az arányaiban, a tető kicsit alacsonyabb, mintha az orra is picit hosszabb lenne és a fő lemezek is letisztultabban domborodnak. Érdekes az első fényszórók megoldása, ezek egyébként teljesen ledesek, csinosak a duplán küllőzött felnik. Kimondottan ízlésesre és egészen másra sikerült az utastér, a műszerfal szolid, lapos, optikailag egészen széles és teljes széltében kárpitozott, vélhetően változtatható dekorú betétet látunk. A padló teljesen lapos, a középkonzol pedig csak az ülések vonaláig ér, a kormány alul lapított, szintén letisztult formavilágú, a multimédia kijelzője pedig egy széles, nagyjából 10 col képátlójú érintőkijelző.
Hirdetés
Az újdonság legfontosabb részletéről, a hajtásról azonban még egy szót sem ejtettek a gyáriak, ami jelenthet igazán jót is. Mivel a teljes padlólemez új, annak középső felét teljesen laposra tervezhették, valószínűleg az autó komplett alját akkumulátormodulok borítják. Egyes ötletelések szerint legfeljebb 40 kWh-s akkumulátorcsomag férhet bele, ami úgy 240 kilométeres hatótávolságra lehet elegendő. Városi kisautóként ennél többre nem is igazán lenne szüksége az 500e-nek, ez is majdnem kétszerese lenne az eddig kizárólag Amerikában elérhető, használtként persze hozzánk is szép számmal hozott elektromos kivitelének.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.03.04. at 06:32
    Permalink

    Nem a normal 500-at valtja le, hanem az E-t.
    A 13 eve gyartott modell tovabbra is kaphato lesz benzinessel, es a januarban bemutatott hibriddel. (Furcsa is lenne, ha egy honapja bemutatott varians utan, le is allitanak annak a gyartasat.)

  • 2020.03.04. at 19:19
    Permalink

    Az olasz lapok inkább 300-320 kilométeres töltést pletykálnak, de nem ez fogja eladni, hanem a különleges kiadások – olyan vad színösszeállításokat meg felniket mutattak kémfotókon amihez hasonlót talán a ’80-as évek tuningautóin láttunk utoljára. Nem ez lesz a Fiat nagy dobása, de további 5-6 évvel biztos megtoldhatja az amúgy is szép életutat bejárt 500-as modellcsalád sikerét.

Vélemény, hozzászólás?