Csinosabb, gyorsabb és nagyobb hatótávú lesz a Tesla “népautója”

Már nyilvánosak a 2021-es Tesla Model 3 újdonságai

Az avatatlan szemnek elsőre azonosnak tűnnek, de több apró különbség is található a 2020-as és a 2021-es model 3 külleme és adatai között.

A legtöbb modellfrissítés esetén a "keresd meg a 15 különbséget!" játékok ugranak be nagymamám rejtvényújságaiból, még gyerekkoromból. Mindig imádtam ezeket a fejtörőket, talán ezért is ismerem fel és tudom megkülönböztetni messziről az általam kedvelt autótípusok különböző modelléveit. Néha csak egy más formájú díszléc vagy oldalindex kell, és máris látványos a változás; más esetekben viszont több száz apró módosítás is észrevehetetlen marad az avatatlan szemnek. A 2021-es Model 3 egy kicsit mind a két csoportba tartozik, éppen ezért itt az ideje nosztalgiázni egyet és leporolni a régi rejtvényújságok szellemiségét: keressük hát meg együtt a különbségeket! Sajnos ebben a játékban a különbségek pontos száma ismeretlen, a Tesla ugyanis nem adott ki pontos információkat, vagy a megváltozott részletekről készült nagyfelbontású, közelebbi fotókat. Ennek ellenére azonnal szembetűnő változás a krómtalanítás, amely az oldalablakok körül és a tükrök alján könnyedén kiszúrható, a kilincseken viszont már valamivel jobban megbújik. A króm felületek feketére cserélése sportosabb hatást kelt, az elegancia rovására. Ugyanez a sportosság igaz a leglátványosabb változtatásra is, amely annyira egyszerű és ősi trükk, hogy még mi magunk is elvégezhetjük otthonunkban, ha frissebb kinézettel ajándékoznánk meg saját autónkat: a kerekek. Más felniválasztékkal folytatódik ugyanis a típus értékesítése, 18 és 20 coll közötti méretekből válogathatnak a vásárlók.
Hirdetés
Ebből a szögből már feltűnőbbek a fekete kilincsek, illetve a csomagtérfedélen megjelenő Tesla felirat is rögtön szemet szúrhat a gyakorlottabb játékosoknak. Igazi profizmust igényel viszont az ülések és a hátsó fejtámlák anyagának, színének a változása, és egyenesen láthatatlan, hogy a csomagtérajtó nyitása immáron elektromosan történik.
Hirdetés
A beltér változásai sem merülnek ki holmi fejtámlaszín-módosítással. A fehér anyagokat a fekete felületek helyett sötétszürkével párosították a tervezők, valamint újratervezték a középkonzolt és a vezeték nélküli töltésre használt területet is. Az összkép természetesen továbbra is minimalista maradt, melynek leghangsúlyosabb eleme még mindig a hatalmas központi kijelző.
Hirdetés
Nem csak a küllem változik valamennyit a frissítéssel, hanem a teljesítmény és a hatótávolság is. A Standard Range Plus modell esetében csak az utóbbi nő 21 kilométerrel 423 kilométerre, a végsebesség és a gyorsulás változatlan marad. A Long Range Dual Motor AWD ennél szó szerint messzebbre megy, az elődjénél 50 kilométerrel nagyobb hatótávolsággal akár 568 kilométert is megtehet, miközben a 0-96-os gyorsulása (a gyártó ugyanis 0-60 mérföldet mér, nem pedig 0-100 kilométert, persze óránként) immáron csak 4,2 másodperc lesz, amely a 2020-as változatnál két tizeddel gyorsabb. Végül, de nem utolsó sorban a leggyorsabb modell, a Performance Dual Motor AWD is fejlődik, méghozzá gyorsulás terén egy tized másodpercet, így az érték 3,1 másodpercre csökken, hatótávolság tekintetében pedig 26 kilométert, átlépve ezzel az ötszázas lélektani határt.
A különbségkeresés ezzel egyelőre a végéhez is ért, a legfontosabb kérdést viszont csak az idő fogja megválaszolni, hogy a valós használat során mennyire lesznek észrevehetők és érzékelhetők a különbségek. Erre sem kell viszont sokat várni, hiszen a frissített modell külföldön már rendelhető, így feltételezhetően hamarosan a hazai utakon is megjelenik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?