Csúnyán elbukta a jávorszarvas-tesztet az új Leon

Rosszabbul teljesít kikerülésben az új SEAT Leon, mint elődje

Már 73 km/h-nál sem volt képes megcsinálni az országúti kikerülést a SEAT Leon legfrissebb kiadása, holott elődje ennél magasabb tempónál is megcsinálta.

Jávorszarvas-tesztnek vetették alá a Volkswagen csoport alá tartozó spanyol márka, a SEAT legújabb modelljét, a Leont. A független tesztet most is a km77 néven futó YouTube csatorna végezte és a metódus ugyanaz, mint az összes új modellnél. A Seat Leon ötajtós kivitelével viszont csak 73 km/h tempóig jutottak, pedig a teszten 77 km/h-val is meg szokták csinálni a teljes kikerülést. Az új Leon azonban normál üzemmódban már 73 km/h-nál lerombolta a bal szélső bójasort, pedig innen kellene vissza kormányozni a saját sávjába. A teszt alapos, így nem hagyták annyiban, kipróbálták Sport üzemmódban is, úgy 75 km/h-val is meg tudták csinálni a teljes visszatérést, de az autó mozgása bizonytalan volt mindvégig. Ez már csak azért is különös eredmény, mert a kifutó szériás SEAT Leon a saját mérésekor hasonló 1,5-ös turbós benzinmotorral 77 km/h-nál is képes volt visszatérni a saját sávjába. A teszt lényege, hogy országúti tempónál teljes kikerülést hajtanak végre, vagyis hirtelen átrántják a szembe sávba az autót, majd szinte azonnal vissza. A Leon vezethetőségéről egyelőre nem lehetett ennyire rosszat hallani, ezek szerint hamar eljön az a pont, ahol már elveszti a tapadást és ezzel az irányítást is.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.09.02. at 10:02
    Permalink

    A VW-konszern által gyártott autók mostanában nagyon gyengén teljesítenek ezen a teszten. Az új Golf is gyenge eredményt ért el, a Superb és a Passat a Leonhoz hasonlóan elhasalt… A futóművek fejlesztésért / hangolásáért felelős mérnökök munkáját talán szigorúbban kellene ellenőrizni.

Vélemény, hozzászólás?