Az MG-t is birtokló SAIC kapta az egyik legmagasabb büntetővámot, vajon ez látszik az augusztusi eladásokon?
18 havi mélypontra zuhantak a kínai gyártók villanyautó-eladásai az európai piacon. Augusztusban az előző év azonos időszakához képest közel 50 százalékos visszaesést produkáltak - írta meg a Bloomberg jelentése alapján a
Portfolio.hu. A regisztrációk alapján úgy tűnik, az MG-t érintette a legérzékenyebben az ideiglenes büntetővámok bevezetése, ugyanis az év 8. hónapjában 65 százalékkal kevesebb járművükre került európai rendszám. Ezzel szemben a BYD továbbra is növekedésben: a nyár utolsó hónapjában 19 százalékkal több kocsit hoztak be, mint múlt év ilyenkor.
A német gyártók is küzdenek
Az európai székhelyű gyártóknál sem sokkal jobb a helyzet. A BMW, a Mercedes-Benz, valamint a Renault is 50 százalékos vagy annál is nagyobb mértékű visszaesésről számolt be a villanyautó-piacon. Ellenpéldából is akad, hiszen a ma már kínai kézben lévő Volvo és az Elon Musk vezette Tesla pluszban zárta augusztust - legalábbis ami az öreg kontinenst illeti.
Nem csak a kínai büntetővámmal magyarázható a visszaesés
Persze a visszaesés nem csak a büntetővámokkal magyarázható, hiszen mindez akkor nem érintené a német vagy épp francia márkákat. Az európai EV-piac augusztussal bezárólag 5,5 százalékos mínuszban zárt a múlt év azonos időszakához képest - ez főként a vásárlást ösztönző programok megszüntetésének köszönhető. Külön érdekesség, hogy az Egyesült Királyságban és Norvégiában nőtt a kínai villanyautók regisztrációja, mivel egyik sem tagja az EU-nak, így ezekben az országban az ideiglenes büntetővámokat sem érvényesítik. A véglegesekről az Európai Unió várhatóan novemberben hoz döntést.
Ma láttam BYD-t élőben először, egy Sealt sikerült “szpottolni”. Nagyon rendben volt az autó, nem lenne ellenemre, ha a számuk a közeljövőben megsokszorozódna. A többi BYD-típus és kínai autó(pl. Voyah és társai) pedig még mindig várólistásak szpottolás-ügyileg 😀