Csütörtök reggel óta áll a termelés az Audi győri gyárában
A magyar munkások miatt már az Audi legfőbb gyára is leállt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Miután az Audi győri üzemének dolgozói múlt hét csütörtök reggel óta sztrájkolnak, az ott el nem készült motorok hiánya miatt Ingolstatban is le kellett álljon a termelés.
Nem csak a győri üzemben állt le az összeszerelés, a motorgyártás mára a németországi Insgolstadtban is hiányt szült, ugyanakkor Neckarsulmban még - a hét közepéig - folyik a termelés
Csütörtök reggel hat óra óta szinte teljesen leállt a termelés a gyÅ‘ri Audi gyárban, miután a dolgozók több mint háromnegyedét tömörÃtÅ‘ Audi Hungária Független Szakszervezet meghirdette egy hetes sztrájkját. A magyarországi munkabeszüntetés hatása mára ért el Németországba is, a GyÅ‘rben le nem gyártott motorok hiányában ugyanis az Audi ingolstadti gyára is szüneteltetni kényszerül a termelést. Az Audi Hungária. és a szakszervezet cikkünk megjelenésekor is egyeztet, korábban 8 különbözÅ‘ ajánlat került átadásra, ami a megállapodási készséget mutatja. A dolgozók - a szakszervezet elnökségi tagja, Szimancsek Tibor elmondása alapján - azt kérik a munkáltatótól, hogy a bérmegállapodást egy évre rögzÃtsék, úgy, hogy az alapbéremelést kombinált béremelés alkalmazásával 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeljék meg. Ezen felül az alapbérbe a mozgóbér négy százalékát épÃtsék be, kapjon minden munkavállaló egy hónapban egy teljes szabad hétvégét, a gyermekek és az életkor után járó szabadságokkal pedig a munkavállaló rendelkezhessen. A választható béren kÃvüli juttatás keretösszegét a jelenlegi 620 ezer forintról 787 ezer forintra növeljék, fejlesszék tovább a lojalitás bónuszt és vezessék be a jubileumi bónuszt. Felidézte, hogy szombaton két alkalommal is tárgyaltak az Audi képviselÅ‘ivel, akik átadták hetedik javaslatukat. Azt a tárgyaló delegáció helyben elutasÃtotta, mert álláspontjuk szerint a javaslat "nem tükrözi a helyzet komolyságát", csak "az ajánlatok számát növeli". Ugyanakkor a gyártó ajánlata nem áll messze a követeléstÅ‘l: két év alatti 20 százalékos bérnövelést Ãgért.
Jelenleg a győri üzem a VW-konszern legfőbb motorgyára, ezért kiesése hatalmas érvágás
Mivel a sztrájk naponta 600 autó és több ezer motor gyártását hiúsÃtja meg, a jelenleg is tartó tárgyalások jó eséllyel hamarosan pontot tesznek a végére. Ugyanakkor kérdéses, hogy a munkabeszüntetés nem érinti-e károsan a gyÅ‘ri üzem, azaz a Volkswagen-konszern jelenlegi legjelentÅ‘sebb motorgyárának jövÅ‘jét, ugyanis most egyértelműen megmutatkozott, hogy nem feltétlenül jó, ha egyetlen ország termelésének kiesése kihat a többi országok üzemeire is, ugyanakkor a németországi munkások és szakszervezetek szolidaritást vállaltak a magyar dolgozókkal.