Cuki, de nem feltétlenül ez a tuti! Renault Captur teszt

Renault Captur TCe 150 EDC Initiale Paris teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Captur Initiale Paris egy kis ékszerdoboz, ám akár limitált szériának, gyűjtői ritkaságnak is elmenne, ugyanis már nem is kapható.


Ismét foghatjuk a fejünket, ismét egy olyan Renault tesztautó járt nálunk, ami már nem kapható. Közepes mértékben vérzett a szívem, amikor ezt megtudtam, először nem örültem, mert újként már, használtként még nem létező autót tesztelni és arról tesztet írni egyes vélekedések szerint hasonló érzés, mint honfitársainknak BMW modellekbe irányjelzőt szerelni (nyugati-európai kollégáik azonban csöppet sem értik, miért is tűnik értelmetlennek az...). De ennyi párhuzammal még nem ússza meg a Captur Initiale Paris, tömegmodellből nevelt nemességével némi Aston Martin Cygnet utánérzést is adott. És ez igazából dicséret és egyben nekrológ is. A Cygnet is finom, jópofa gép volt, és persze már kifutott. Valójában tök jó, hogy megcsinálta a Renault, elismerendő, hogy megmutatták, ilyet is tudnak. Ugyanakkor be kell valljam, nem ejtettem krokodilkönnyeket utána, amikor megtudtam, a gyártásracionalizálás áldozata lett. Mindjárt ki is fejtem, hogy miért!
Miért esett áldozatul? Mert a WTLP norma kegyetlenül megnyirbálta a Renault palettáját (is), azok a verziók koptak ki, amelyekre az átlagosnál szerényebb volt a kereslet. Az új 1,33 literes turbós és persze közvetlen befecskendezésű benzines úgy ahogy van kiesett a Captur kínálatából, s a 150 lovas, EDC váltós visszatérésére ugyanúgy nincs remény, ahogyan a csúcsfelszerelt Initale Paris verzióra sem. Pedig nem volt ez rossz, sőt! A Captur kisautó méretű crossoverként egész tágas, az Initale Paris pedig felettébb igényes, bőr belsős, akár panorámatetős (ami sajnos nem nyitható), jó benne a hangulat.
Az 1,33 literes turbós és persze mai szokás szerint közvetlen befecskendezésű benzinmotor itt közepes, 150 lóerős teljesítményszintjével és 250 Nm nyomatékával is egészen jó menetdinamikát tud adni, városban - ha akarjuk - kifejezetten élénk, de a 9,2 másodperces 100 km/órára gyorsulás és a 200 km/óra fölötti végsebesség is tisztességes. A 6 fokozatú EDC váltó pontosan úgy dolgozik, ahogyan azt tőle megszoktuk: az elindulás a Stop-Starttal kombinálva kissé lomha. Utána finoman kapcsolgat, ám forszírozott üzemben ismét kicsit lassúnak tűnik. Mondjuk a Captur vevőköre nem gondolom, hogy kifejezetten forszírozottan fog vezetni, igaz, a futómű inkább sportosan feszes, mintsem lágy.
Hirdetés

Kellemesen magas az üléspozíció, ami jót tesz a ki- és beszállási kényelemnek, a helykínálat és az ülések tartása is korrekt, a csomagtér 375 literes alapmérete pedig igazából több is annál, mint amit a 4,12 méteres hossztól várnánk. Az Initiale Paris kivitel az ellátmányával is sokkal. Sok más mellett Bose hifit, bőr kárpitozást és full LED fényszórót kapunk, elemi fényerővel, így a Captur igazából minden helyzetre fel van készítve: éjjel, nappal, autópályán, városban, de még akár földúton is elég jól helyt tud állni. Nem néznek ki vele az ovi előtt, de a színháznál, netán egy előkelő szállodánál leparkolva sem. Viszont két jellemzője is volt, amivel nem nyert meg: az egyik a városi fogyasztása, ami 9,2 l/100 km lett a teszt szerint, a másik pedig az ára. Az Initiale Paris kivitel a 150 lóerős turbómotorral és az EDC váltóval 6,99 millióról indul, ám a tesztautóért közel 7,5 millió forintot kellene fizetni - ha még lehetne kapni. De - miként azt már említettem - már nem kapható.
Ugyanakkor van két jó hírem, mondhatni cáfolatom a negatívumokra: a szörnyűnek tűnő fogyasztás nem a motor hibája, a Grand Scenic tesztjéből tudom, hogy képes ez takarékosan is fogyasztani, csak épp a mostani tesztkörülmények voltak gyilkosak: sok rövid táv, város, hideg. Az ár kapcsán pedig említhető, hogy a Renault-nál is bőséggel élnek egyedi ajánlatok, minden esetben érdemes kalkuláltatni egyet. És igazából nem tragédia, hogy ilyen Captur már nem rendelhető, ha valaki ennyi pénzt tud autóra költeni, van sokkalta jobb ajánlat is a Renault-nál, a Zoe. Azt kell mondjam, érte sokkal inkább érdemes ennyi pénzt kifizetni, ráadásul abból is érkezett nemrégiben erősített motorú és ellátmányú verzió. Már most elárulom, hogy az egyrészt kapható is még, másrészt sokkalta jobb, de mindenképp különlegesebb ajánlat, mint a Captur, legalábbis városi üzemre, autópályázáshoz viszont inkább ezt ajánlanám.
Értékelés
Pozitív
Igényes belső, tökéletesen kiszolgál, kényelmes, jó kilátás, egész tágas
Negatív
Már nem kapható, nem volt olcsó, forszírozott üzemben nem annyira finom a váltó
Árak
Tesztmodell alapára
6 999 000 Ft (2018.12.16.)
Tesztautó ára
7 489 000 Ft (2018.12.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1333 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE)
Nyomaték:
150 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
Végsebesség:
216 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4122 mm
Szélesség:
1778 mm
Magasság:
1566 mm
Saját tömeg:
1202 kg
Össztömeg:
1744 kg
Tengelytáv:
2606 mm
Karosszéria-kivitel:
crossover
Csomagtér:
377-1235 l
Belső szélesség elöl:
1330 mm
Belső szélesség hátul:
1300 mm
Belmagasság elöl:
920-1000 mm
Belmagasság hátul:
910 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
400-900 mm
Csomagtér hossza:
750 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1440 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
770 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6b
Hengerűrtartalom:
1333 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
150 Nm
Teljesítmény:
110 kW (150 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
216 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,2 s
CO2-kibocsátás:
125 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,2 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.12.16. at 20:31
    Permalink

    A felszereltségi szint valóban törlésre került de a motor újra elérhető csak már fapos. 120le kezi váltó 150le kezi vagy edc. Most a napokban lettek jóváhagyva az árak miután a wltpvel is végeztek. Az árlista elérhető (vagy lesz) a renault.hun. Ez az 1.33as motor lesz az uralkodó benzines a következő években mind a Renault mind a Dacia palettán. Sugok, hogy januárban indul a Duster 1.33 akár 150level, de aki siet már meg tudja rendelni a januári áremelések előtt az egri szalonban.

Vélemény, hozzászólás?