Ahogy a mondás is tartja, a gyÅ‘ztes csapaton soha ne változtass, ezt a Duster esetében is figyelembe vették, a második generáció az elÅ‘dre hajaz, a dizájn közel tÃz éve töretlen népszerűségnek örvend
A Dacia Duster második generációja ott folytatta, ahol az elsÅ‘ abbahagyta: remek ár-érték arány, jó terepjáróképesség és divatos külsÅ‘, ám most elÅ‘ször a tÃpus történetében háromhengeres motorral is választható lesz, ami a 115 lóerÅ‘s 1,6-os SCe motort váltja. Az új motorra a szigorodó környezetvédelmi normák miatt van szükség, a Renault Ãgérete szerint az új blokk 18 százalékkal alacsonyabb fogyasztással üzemeltethetÅ‘. A WLTP ciklus szerinti átlagfogyasztásnak 5,5 litert ad meg a gyártó, a CO
2 kibocsátás pedig 125 g/km értékre csökken.
[BANNER type="1"]
Soha nem került Dusterbe háromhengeres blokk egészen mostanáig, négykerékhajtással nem lehet kérni a legkisebb motort és a gazdag felszereltséghez is másik erőforrást kell választani
Az új egyliteres háromhengeres TCe motor 100 lóerÅ‘vel és 160 Nm-rel érkezik (utóbbi érték 4 Nm-rel lesz több a búcsúzó 1,6-osénál), ami hamarosan a belépÅ‘ szintet jelenti a Dusterek világába. A hÃrek szerint az új motor a két legalacsonyabb felszereltségi szinthez lesz társÃtható (Access és Essential), illetve kizárólag ötfokozatú sebességváltóval és elsÅ‘kerékhajtással lesz rendelhetÅ‘. Dinamika terén apró visszalépésre kell számÃtani, ugyanis az új erÅ‘forrásnak a nulláról százra történÅ‘ gyorsuláshoz 12,5 másodpercre van szükség (az egyhatos ezt 11,9 másodperc alatt letudta), illetve a végsebesség 168 km/h-ra csökken a korábbi 172 helyett. Hazai árakról egyelÅ‘re nincsenek hÃrek, ám ha az 1,6-oshoz hasonló áron kÃnálják majd az új motort, akkor minden adott marad a tÃpus további szárnyalásához.
A kedvezÅ‘bb fogyasztásért cserébe egy kevés dinamikáról le kell mondani, 18%-os fogyasztáscsökkenést Ãgér a gyártó