Hirdetés

Defekt és 30 ezres bírság egyszerre

Szegény embert az ág is húzza...

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olvasónk defektet kapott, nem tudta leszerelni a sérült kereket, ezért autóját nem mozdította. Mire visszaért hozzá, 30 ezres bírság is várta, mivel rossz helyen állt. Vajon megúszhatja a büntetést?

Defektes az első kerék? Attól a hátsóra még nyugodtan tehető kerékbilincs

Mojzes duplán pórul járt: defektet és vaskos bírságot is kapott, melyről a következőképpen ír:

Közigazgatási határozatban megállásra, várakozásra vonatkozó szabályok megsértéséért 30 ezer forintra bírságoltak, mivel útkereszteződéstől 5 méteren belül álltam meg. Hogyan ítéli meg autójogászuk, mi az esélye egy olyan tartalmú fellebbezés eredményességének, amiben azt állítom, hogy az adott helyen és időben műszaki hiba miatt álltam meg? Bal első defektet kapott ugyanis az autó, a gyári kerékkulccsal nem tudtam meglazítani a kerékcsavarokat. El kellett hagynom a helyszínt egy használható kulcs beszerzéséért, az elakadásjelző háromszöget is kiraktam az autó mögé. Visszaérkezve a kocsihoz, a háromszög már nem volt meg, és persze nem tudhattam, hogy közben hatósági fotó is készült a szabálytalanul várakozó gépkocsiról.

Hirdetés

Dr. Mándi Sándor – autójogász állásfoglalása

Tisztelt Olvasó!

Ha a korábbi válaszaimat olvasta, akkor sejtheti hogy pesszimista vagyok Dávid és Góliát harcában. Dávid csak egyszer győzött a mitológiában. Azóta folyamatosan Góliát a nyertes.

Azt sem a közterület-felügyelőtől, sem a rendőrtől “nem lehet elvárni“, hogy lógassa az orrát és lefelé nézzen, azaz esélyt adjon arra, hogy észlelje a defektet. A háromszöggel kapcsolatos történetet engedje meg, hogy elegánsan átlépjem, mint a hatóság tenné, mert ki az, aki ilyen helyzetben, ahol ő az utolsó a parkoló autók sorában – mivel az 5 m-es tilos sávban állt- a háromszöget az utcára rakja ki. Ilyenkor a kocsin belül, a hátsó szélvédőhöz kell elhelyezni a háromszöget. Mivel rosszindulat nélkül, csupán reális helyzetértékeléssel, én sem hiszek a háromszögben, így Góliát sem fog hinni benne. Pestiesen szólva, így járt.

Tisztelettel:

Dr. Mándi Sándor – autójogász
Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Tesco parkolóban egy enyhén “furán” kialakított járdaszigethez nagyon közel mentem, ami nem sima járdasziget, hanem vaslemezzel körbeszegélyezett volt. A lényeg, hogy mindkét baloldali kerekemet oldalt kivágta ez a vaslemez. Mozgó autogumist kellett hívnom, ami jelentős kiadást eredményezett. Gondoltam írok a Tesconak, vagy ha kiderül ki a parkoló fenntartója, de ha nem akarják a károm megtéríteni, akkor tudna abban segíteni, hogy ezzel kapcsolatosan milyen felügyelethez tudok fordulni?

    Köszönettel.
    Kiss Karolina

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Tisztel ,és Kedves Felícia tukajdonosok!Próbljon men valaki segíteni rajtam.Nem indul a kocsim egy hete.Benzin van benne.Akksi tele,.Minden nap kéne az autó,Sajnos ami szokott lenni,beteg gyerek beteg szülő,beteg én.Úgy voltam a napokban hogy meg gyujtom,de annál jobban szeretem, mert szép.Ha valaki tudna jó tanácsot adni nagyon elfogadnám.Címem:bufessanyi@citromail.hu
    Előre is köszönöm a SEGÍTSÉGET.

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Kedvees Viglud!

    Ajánlanám a hivatkozást a hóval takart felfestés láthatatlanságára, ugyanis azt akkor lehetetlen figyelembe venni (amúgy a KRESZ is ezt írja).
    Amennyiben nem vétett a KRESZ megállási szabályai ellen, úgy szerintem vagy figyelmeztetés lesz belőle, vagy eltörlik a büntetést.
    http://www.kreszdoktor.hu/megallas.php

    Amúgy amit nem értek hogy hogy büntethet a közterületfelügyelet és a rendőrség is külön külön ugyanabban az időben elkövetett és jegyzőkönyvezett szabálysértésért?
    Ez kb olyan mintha együtt járna a rendőrség és a közterületfelügyelet, majd a szabálytalankodót egyszerrre bírságolnák.Ki ki a maga hatáskörében ..

    A biztonsági övet nem használóknak csak annyit hogy egyszer beülnék mögéjük utasnak hogy nem kapcsolom be az övem mert minek?Aztán csak 40-nel ütközzünk betonfalnak.Én megúszom mert pont a sofőrt fogom agyonnyomni aki felfogja az én becsapódásom erejét 🙂 Azért ha 130 kiló repül előre ott törik az ülés, az ott ülővel együtt, és a szélvédő is mindenestül.De a lényeg, én megúszom mert addigra ezek elnyelik az energiát 🙂
    Természetesen az volt a legjobb döntés hogy most már nem a sofőrt büntetik ha az utasok nem kapcsolják be az övet, hanem magát az utast 🙂

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Hasonló eset kárvalotja leszek, az év elsö hetében egy veszélyhelyzet elháritás
    miatt helyhiány miatt, leparkoltam a sor végén .Az utcában járdán parkolás volt
    kitáblázva .a közeli gyalogátjárót oszlopok védték” ami nem látszott az utbukolati
    jel ami a parkolás végét jelzi mert az út behavazott volt. Végig néztem a tetőről ahogy
    a közterületes urak körbefotózták, kiabáltam hogy elállok ha leérek,hiába most a
    tárgyalás következik ahol az én fotóimat bemutathatom illetve megnézhetem az övükét.
    sorrend: közterület /20e/rendörség/15e/biróság/?/ nyudij/50e/ :-(( Luwig

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    [b]+1 Speed-nek, teljesen egyetértek vele[/b], tökéletesen vázolta a helyzetet és a hasonlatok is teljes mértékben helytállóak!!! :)))

    Igaza van, nem az autóst kellett volna megbüntetni, hanem ezeket az Orkokat, akik ilyen hanyagul végzik a munkájukat…

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    KEDVES ÜGYVÉDÚR!
    Már ne is haragudjon, de hogy a fenébe ne lehetne elvárni egy senkiházi dologtalan hiénától, hogy a napi kocsmaturája közben legalább annyira legyen képes, hogy “észleli” a defektet és lenéz a kerékre. Főleg, mert ezek szerint a hátsóra mégiscsak képes volt felokádni a vaskacatját, tehát észlelte a problémát. Mind a rendőrszerű képződménynek mind pedig közterületpatkánynak kötelessége kellene, hogy legyen ezek ellenőrzése, mielőtt büntet, hiszen a körülményekről megfelelően tájékozódnia kellene. Műszakihibás autót ugyanis nem büntetünk. Elég komoly baj továbbá, hogy maga ilyen nyeglén, és bénán áll a dologhoz. Ilyen hozzáállással nem csodálom, hogy Dávid és Góliát harcában ezek szerint még soha nem érvényesítette az igazsághoz közeli állapotot.
    Mondjuk a magyar jog amúgy is egy röhejparádé.

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Sokat segített volna hogy lefényképezi az autót hogy hogy hagyta ott.Az hogy nem az ablakba tette a háromszöget súlyos biba , mert ugye ami nincs lebetonozva azt elviszik..
    Autóklubról annyit, hogy egyszer augusztus 20-án fater lerobbant Budapesten.Autóklub tag volt, ezért szépen felhívta őket.Annyit mondtak:tudja milyen nap van ma?És elküldték a fenébe.Pedig gondolom Budapesten 300km-t kellett volna kiszállniuk.Így fater a 3 gyerekkel, és feleségestül más megoldást kénytelen volt keresni 120 km-rel az otthonunktól, és nulla ismerőssel Budapesten..Persze asz első munkanapon megszüntette ezek után a tagságát.A kerékcsavarokról és kulcsokról annyit hogy most cseréltem két autón nyári kerekeket télire,és elmondhatom hogy a sima mezei kerékkulcs csődöt mondott az egyik autó hátsó, mig a másik autó első kerekeinél.Az egyik anyás, a másik csavaros rögzítésű volt.Sőt az egyikhez kevés volt a dugókulcs hosszú szárral, plusz a 130 kilóm is.Kellett egy szép hosszú vascső is , és imádkoztam hogy a dugókulcs szét ne szakadjon.Jelzem a csavarok tavasszal kézzel lettek meghúzva.
    Az kereszteződés 5 méteren belüli parkolásról annyit: lakótelepen miért nem büntetnek?Nálunk itt kaszálhatnának, pedig kihelyezett lakótelepi rendőrség is van, csak nem tudom minek ha a járdára felálló kamint sem szúrják ki :).Bezzeg a pár napja lejárt műszaki vizsgás autóra kidurrantották a közterületfoglalás miatti bírságot, holott több soros parkolóban állt eldugva.Érdekes…
    Az ügyvég úr meg valószínű mindenhol a vádat képviseli ilyen hozzáállással.
    Vagy csak nem Stóhl Bucit kell védeni azért nem megy bele a kiskapukba…Vagy csak azért hogy senki ne tudja meg a bírság megúszásának fortélyait 🙂
    Arninak üzenem..én pl nem tudok erről a 188-as számról..de miért is kellene tudnom?Amúgy meg mennyibe került volna ha a kihívott nem tudom ki cseréli ki a kereket? 30-40 ezer?Akkor nem mindegy?Ha megúszom a bírságot akkor spóroltam, ha nem akkor ugyanott vagyok mintha hívtam volna a lehúzó vonalat :)Arról nem is beszélve hogy sosincs nálam csak pár ezer kp, lévén 99%-ban mindenhol lehet kártyával fizetni, és nem biztos hogy a segélyautó nem tartozik a kivételek közé…

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Azért nem kell kétségbe esni, mert van kedvező történet is. Velem is megtörtént, ugyanis, hogy a hátsó szélvédőnél lévő elakadásjelző háromszög ellenére kerékbilincset raktak, ám – panaszom nyomán – a főváros főjegyzője visszafizettette a bilincs leszereléséért beszedett 14 ezer egynéhány forintot. Természetesen a panaszomhoz mellékeltem a javítás számláját.
    Most csak annyival rosszabb a helyzet, hogy a főjegyző helyett a rendőrség az illatékes a közterületi intézkedések elleni panaszok elbírálásánál, és a rendőrség – tapasztalatom szerint – azt sem tudja, hogy miként álljon hozzá az egyébként jogellenes intézkedések megítélésénél. Néha a bíróságig kell vinni az ügyet, ha van valakinek mersze igazságérzete és biztos a dolgában.

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Mint ARNI is írta a tanfolyamon már előadták a kerékcserét, de észt nem adtak!! Máskülönben is ÍQ hiányra utal ha az ELSŐ keréknél nem érzi meg valaki hogy húz az autó, és ha már érezte akkor még mehetett volna még pár métert hogy ne akadályozza a többi autóst!!! Ami a bilincset illeti az H kuriózum azaz itt a hatalom/hatóság mindent megtehet. Még a Balkáni Szerbiában is csak 1 hónapig “élt” a bilincs. Az alkotmánybíróság visszavonta mert magántulajdont nem korlátozhatnak csak úgy kényük-kedvük szerint az utcai hiénák. Sőt érvük az is volt hogy ha ráteszik a bilincset akkor nem akadályozza a forgalmat tovább???Ott nincs bilincs, ha akadál akkor azonnal viszik!!!

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Sajnos elég rosszul sikerült a kép, ha a kocsi eleje is benne lenne, akkor már bizonyítható lenne, hogy szerencsétlen autós valóban a defekt miatt volt kénytelen szabálytalanul megállni!

    Egyszer nekem is leállt műszaki hiba miatt a Váci úton a belső sávban a verda és az óriási forgalom miatt le sem tudtam tolni, ráadásul egyedül voltam…:(

    Az enyém szerencsésebben végződött nem volt bünti!

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Nekem egyszer szakműhelyben 25 mkp-al húzták meg a kerékcsavarokat. A hosszú karral rendelkező nyomaték kulcsommal éppen, hogy meg tudtam oldani ezeket a csavarokat. Nem mindenki Fekete Laci, hogy az arasznyi hosszú gyári kerék kulccsal meg tudja lazítani az ilyen csavarokat. (70-100 kg-ot kellene tudni emelnie !) Azóta odafigyelek a szervizben (a Zsiguli könyvében 7 mkp volt a kerékcsavar meghúzási nyomatéka).

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Nem vagyok pesszimista,de van egy mondás ami erre az esetre szerintem igaz. Széllel szembe nehéz ……. ,de valakinek az is megy megfelelő háttérrel.

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    És ha az ő szabálytalan leparkolása miatt valaki balesetet szenved?
    Mi ér többet egy alufelni vagy több 100.000-res kár, esetleg emberélet?
    Sokszor találkozom ezzel a problémával az utakon, még az se ritka aki közvetlenül a kereszteződés sarkán parkolja le a kocsiját, ezért szállnak rá az ilyenekre jogosan!Attól még járóképes a kocsi hogy defektet kap…
    Vagy ha nekem a 4 sávos út belső sávjában, vagy lakot területen kívül egy kanyonos tripla s kanyaros részen defektem lesz, kezdjek el ott kereket cserélni?

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    “Elvileg kellene lenni a kocsiban pótkeréknek, vagy mankókeréknek, kerékszerelő szerszámnak, emelőnek, amivel az első gumisig el lehet menni.”
    Elvileg van csak ha nem lenne az is több volna mert a gyári emelő és a kulcs olyan mintha nem is volna Vadonat újjonan vásárolt Mazdámban az első csavarnál szétment a kulcs az emelő meg a harmadik csavarnál így nem tudtam még kölcsönkért kulccsal se leszedni a kereket .
    A másik hogy olyat őn még nem látott hogy 3 mp alatt leereszt egy gumi ?
    Ja és 100 km re az othontól maga mindenkit ismer? de jóó magának .
    Tisztelettel Kálmán

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Defektes kerékkel is arrébb lehet menni lassan 20-30 métert anélkül, hogy károsodna a felni vagy a gumiabroncs.
    Én km-tereket mentem így, mert már a pótkerék lyukadt ki.Azóta megszabadultam a Debica márkától mert havonta járhattam vele a gumishoz, mert állandóan leeresztett…

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Egyszerű közlekedőként azt gondolom, hogy ha műszaki hiba vélelmezhető, hitelt érdemlően bizonyítható, akkor a bírság jó eséllyel megtámadható. Érdemes lenne tudni mi az ide vonatkozó jogszabályi rész, mik a lehetőségek. Ha van valaki aki valóban ért hozzá, ossza meg velünk és az Olvasóval is!

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    “Pestiesen szólva, így járt.” Ő kérem egy “autójogász” . Ennél talán a környéken lévő első járókelő is hasznosabb tanácsot adott volna.
    Érdemes lenne valódi hozzáértőt megszólaltatni, nem pedig egy a neve előtt Dr. előtagot viselő embert megkérni, hogy írjon pár semmitmondó sort….

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Csak együttérezni tudok a pórul járt autóssal. Ma Magyarországon minden megengedett, a korrupciós ranglistán az előkelő 4-ik helyet foglaljuk el. A hatóság lószart sem tesz, sem a közbiztonságunkért, sem pedig a valós és életet veszélyeztető szabályok be nem tartása szankcionálása ügyében, egy dolog működik, a felelőtlen csekkírás, a hatóság átalakult pénzbehajtó casino-vá. A tisztelt jogász állásfoglalásával sem értek egyet, mivel a legegyszerűbb azt mondani hogy pesszimista vagyok. A hatóságtól igen is el kell várni, hogy körültekintően járjon el, ez a feladata, ezért fizetik, és hogyan lehet az hogy a Q7-es fekete Audi tilosban való parkolásából nem születik csekk? Legegyszerűbb a középszerű állampolgárokat cseszegetni. Számomra a hatóság munkája nem releváns. És én fellebbeznék.

  • 2017.10.31. at 09:26
    Permalink

    Lakott területen nem kell elakadásjelző háromszöget használni, így ennek nincs jelentősége! A műszaki hibás kocsinál kell maradni, ill. intézkedni kell a hiba elhárítására, stb.

Vélemény, hozzászólás?