Diktátor, vagy követő? Ugyanúgy sokba fájhat
Körkép: kis prémium SUV-k
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az alsó-középkategóriás SUV-k prémium példányaira néztünk rá. Van köztük diktátor, de ketten már inkább csak követik a divatot, közös pont mégis van: az árcédulájuk messziről látszik.
Amikor már a Suzuki is ultrakompakt SUV-nak hÃvja az elÅ‘djétÅ‘l méretben nem sokban különbözÅ‘ új Ignist, már egész nagy a probléma. Sokan követik a divatot ennyire erÅ‘szakosan, ugyanakkor nem egyszerű eldönteni, valójában meddig crossover, és honnan kell SUV-nak hÃvnunk az adott modellt. Ez nagyjából ott dÅ‘l el, hogy a márka hová szeretné besorolni, a most összevetett hármasból is csupán kettÅ‘, az Audi Q2 és a Mercedes GLA az SUV, mÃg a Mini Countryman crossover - a gyártók szerint. Nem is nagyon érdemes ezen lovagolni, mindkét kategória ugyanarra jó: városi használatra, de nem kapunk szÃvrohamot, ha a navigáció véletlenül földútra terel minket, köszönhetÅ‘en a mindhárom modellhez rendelhetÅ‘ összkerékhajtásnak.
Audi Q2, Mercedes-Benz GLA, Mini Countryman- méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Audi Q2 | 4191 | 1794 | 1508 | 2601 | 405 |
Mercedes-Benz GLA | 4424 | 1804 | 1494 | 2699 | 421 |
Mini Countryman | 4299 | 1822 | 1557 | 2670 | 450 |
Van, aki diktálja a divatot, de legtöbben inkább csak követik, jelen esetben elÅ‘bbi egyértelműen a Mini Countryman, már csak azért is, mert immáron második generációjába lépett. Emellett persze a legtöbb stÃlust is neki osztották a hármasból, továbbá természetesen a márkához hűen saját Ãzlésvilágunknak megfelelÅ‘en rakhatjuk össze, kÃvül-belül széles a szÃnek skálája. Takarékos benzines és dÃzelmotorokkal, valamint a Mininél most elÅ‘ször akár konnektoros hibrid hajtással is elérhetÅ‘, de persze ott van a felperzselt John Cooper Works kivitel is. A Countryman háromhengeres 1,5-ös turbós benzinmotorral indÃtja a kÃnálatot, a 136 lóerÅ‘s kis motor egy hengernyi hátrányát az elÅ‘dhöz képest a normál Cooperben nem érezni, a Countryman persze nagyobb, mégis ahhoz is elegendÅ‘, ráadásul All4 összkerékhajtás már ahhoz is kérhetÅ‘. Vezetni kiváló, az erÅ‘sebb motorokkal hozza az elvárt gokartélményt egy használható méretű karosszériában, a felhasznált anyagok és a megoldások kifogásolhatatlanok, az ára persze prémium és életstÃlus-autóhoz illÅ‘.
Audi Q2, Mercedes-Benz GLA, Mini Countryman- benzines alapverziók adatai
Audi Q2 | Mini Countryman | Mercedes-Benz GLE | |
Emissziós norma | Euro 6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | 1499 | 1595 |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | ||
TeljesÃtmény [LE] | 116 (5500) | 136 (4400) | 122 (5000) |
Nyomaték [Nm] | 200 (2000-3500) | 220 (1400-4300) | 200 (1250-4000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,7 | 9,6 | 9,0 |
Végsebesség [km/h] | 190 | 202 | 200 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,3 | 5,7 | 6,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 121 | 130 | 138 |
Saját tömeg [kg] | 1205 | 1365 | 1320 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1765 | 1950 | 1920 |
A Countryman indulóára 7,730 millió forint, ebben túl sok minden nincs, ha néhány hasznos extrát berendelünk, mint például tolatókamera, parkolószenzorok, vészfék-asszisztens, távolságtartós tempomat és egy komolyabb navigáció, valamint némi kényelem miatt ülésfűtést, máris 9 millió fölött járunk. És még nem néz ki úgy, ahogy szeretnék. A felsÅ‘ határ innen jóval messzebb van, az alapárát még egyszer simán rá költhetjük. Az Audinál ennél egy csöppet bÅ‘kezűbbek, ugyan a Q2 a három közül a legkisebb, alapfelszereltségének listája egészen bÅ‘. A Minivel ellentétben például a gyalogos-felismerÅ‘, vészfékezésre is képes pre-sense rendszert mindenképp megkapjuk, valamint a Q2 alapfelszerelésként sebességfüggÅ‘ kormányrásegÃtést is kap. Emellett a tempomat is alapáras, tehát a legtöbb szükséges extrát már 6 990 630 forintért megkapjuk a Q2-ben, persze még Ãgy is van, ami jól tud jönni.
Szintén csak néhány hasznos plusz dologgal felszerelve, komoly navigációval, tolatókamerával és parkolóradarral kiegészÃtve, meg persze amiket az Audinál kötelezÅ‘en hozzá kell adnunk ezekhez, mint például multikormány, Virtual Cockpit, vagy csak egyszerűbb kijelzÅ‘s műszercsoport és némi apróság egyenként minimum 100 ezerért, megközelÃthetjük a 9 milliót. És akkor még szintén nem szabtuk személyre, ráadásul ballonos gumikba húzott dÃsztárcsás Q2-vel távozhatunk a szalonból, pedig akár élénk szÃnű fényezéseket, hasonló árnyalatú beltéri kiegészÃtÅ‘ket és többféle variációban kérhetÅ‘, akár Audi dizájnos, vagy karbon mintás oldalpajzsnak nevezett dÃszÃtÅ‘elemet is kaphatunk a C-oszlopra. A Minihez képest persze korlátozottak a lehetÅ‘ségek, a németes kimértség és az életstÃlus nehezen összeegyeztethetÅ‘, de azért csinos Q2-t lehet összevarázsolni. A márkától megszokott, igaz, helyenként egyszerű anyaghasználat mellett precÃz összeszerelést és könnyed mozgást kapunk, az alap 1,0 literes háromhengeres turbó 116 lóereje már épp elég, a hengerlekapcsolásra is képes 1,4 TFSI viszont még biztosabban kielégÃtÅ‘ lehet mindenki számára. Természetesen akár quattro hajtással is elérhetÅ‘, de csak a 9 356 470 forinttól induló 150 lovas kétliteres dÃzelmotorral és automata váltóval együtt.
Audi Q2, Mercedes-Benz GLA, Mini Countryman - alapárak (Ft)
Alapár | DÃzelmotorral | Automata váltóval | Összkerékhajtással | |
Audi Q2 | 6 990 630 | 7 411 630 | 7 668 810 | 9 356 470* |
Mercedes-Benz GLA | 8 462 010 | 9 331 960 | 10 805 160 | |
Mini Countryman | 7 730 000 | 8 698 000 | 8 329 000 | 8 360 000 |
Egészen meglepÅ‘ módon a hármasból a csillagos modell a legnagyobb, már ami a hosszúságát és a tengelytávját illeti. HelykÃnálata semmivel sem több, mint az alapját adó A-osztályé, használhatósága 75 milliméteres emelésének köszönhetÅ‘en viszont bÅ‘vült. A GLA 180 1,6-os turbós, 122 lóerÅ‘s négyhengeressel indÃtja a kÃnálatot, kézi váltóval, alapként adott aktÃv vészfékezÅ‘ asszisztenssel, tempomattal és kulcs nélküli nyitás-indÃtási rendszerrel közel 8,5 millió forintnál indul, jelentÅ‘s felára van tehát a többiekhez képest. Online kapcsolatos navigációval, tolatókamerával, radarral, ülésfűtéssel felvértezve alulról karcolja a 10 milliót, az összkerékhajtású kivitelek pedig közel 11 millióról indulnak a Mercedes GLA-nál.
A csillagos ráadásul korlátozottabban szabható személyre, mint a többiek, persze az élénk szÃnű fényezések és a hozzá passzoló belsÅ‘ kiegészÃtÅ‘k itt is megvannak. Emellett mindhárman kÃnálnak elektromos csomagtérnyitást, parkolóautomatikát, online kapcsolatos fedélzeti rendszert, digitális műszeregységet viszont csak az Audi ad. Mindhárom modell egyéniség, legnagyobbat mégis a Mini villant az utcán, valamint a legkisebb motorhoz is kÃnál összkerékhajtást, kézi váltóval is, alapfelszereltsége viszont gyér a többiekhez képest. A divatnak ára van, ezt megfejelve a prémium felárral komoly összeget hagyhatunk a kereskedésben.
simán ide férne a Mazda CX-3 is..olcsóbb de menő kis divatos gép..
simán ide férne a Mazda CX-3 is..olcsóbb de menő kis divatos gép..
Srácok, nem értem minek veszitek a fáradtságot a gépelésre egy ilyen cikkhez. Ide Ãrtok 3 autót ami teljesen evidens, mindenkinek és leÃrtok egy sor olyan dolgot, ami szintén nem felételez semmilyen felkészültséget.
Pedig sokkal több értelme venni sorra venni a nem evidens konkurenseket, mint az Infiniti QX30 és a V40 Cross Country…
Aztán az az érzésem hogy úgy hoztatok össze cikket hogy semmilyen érdemi saját tapasztalatot nem gyűjtöttek. Nem kértetek árajánlatot de még az autókat se nagyon láttátok közelről.
Van értelme egyáltalán Ãgy billentyűzetet ragadni?