Divat a gumicsizma – Suzuki Jimny-ket eresztettünk össze
Nem vesztett, úgy lett több az új Suzuki Jimny – Terepeztünk mindkettővel!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sokszor nehéz megérteni a divatot, de nem is feltétlenül kell, ha valami menő, akkor azt jobb, ha elfogadjuk. A Jimny most menő, olyan érthetetlen módon, akárcsak a gumicsizma.
Alaposan megváltozott a Jimny, visszatértek a második generáció dizájnjához, ami ma nagyon menő
Tavaly itthon 120 darabot adtak el a leköszönő harmadik generációból, az újból nem lenne elég az 500-as keret sem jelenleg.
A Jimny most menő, úgy, hogy lényegében semmi extrát nem mutat külsőre, mégis mindenki imádja, és ezzel én sem vagyok másképpen. Pedig messze nem tűnik úgy, hogy erre törekedtek volna, de az egyszerűség tarol. Ha megnézzük egymás mellett a két modellt, látszik, hogy az előző lekerekített formáival foglalkoztak, mégsem annyira kívánatos, mint a vonalzóval rajzolt új. Ezt hívják stílusnak, megfoghatatlan, de vonzó és imádni való, annak ellenére, hogy egy majdnem szabályos kocka.Fönt a 2004-es, lent a 2008-as modell, utóbbi már frissített, de ez külsőre nem jelent sok változást
Az előző generáció 1998-óta volt a kínálat szerves része, tavaly fejezték be a gyártást, vagyis kerek 20 évig forgalmazták.
Ez alatt megélt egy frissítést, amitől kívül nem, belülről viszont alaposan megváltozott. A két ezüst közül a terepgumis 2004-es, az irtó menő háromküllős felnivel szerelt 2008-as, már frissített. Műszerfaluk teljesen más, modernebbnek hat az újabb, de ami az igazán fontos, az az összkerékhajtás kapcsolója. A frissítéssel elektromos kapcsolóra váltottak és egy hidraulikusan vezérelt osztóműre, amit az igazi off-roadosok pont azért nem szeretnek, mert sérülékenyebb, mint a hagyományos. Erre hallgatott a Suzuki is, és az új modellen visszahozták a klasszikus manuálisan kapcsolható osztóművet.5 centivel rövidebb, 4,5-tel szélesebb és 2-vel magasabb, tengelytávjuk azonos, stílusuk nagyon eltérő
Szembetűnő különbség a merevítések száma az alvázon, balra a régi, jobbra az új
A létraváz nagy részben valóban a régi, viszont ránézve alulról alig lehet ráismerni.
50%-kal merevebbé tették, a vastagabb kereszttartók azonnal feltűnnek, ahogy az is, hogy középen már egy kereszt merevíti az alvázat, nem csak egy vékony rúd, mint korábban. A két merev tengely is hasonló, de szintén új darabokról van szó, ahogy az osztómű is egy vaskosabb alkatrész lett. A futómű tekercsrugós elöl-hátul, a fékrendszer elöl tárcsás, hátul dobos, ahogy korábban is. A kormánymű golyópályás és jobban megnézve alig hasonlítható bármihez. A kormányműből csak a jobb első kerékhez csatlakozik egy kormányrúd felülről, erre került most egy kormány lengéscsillapító. Ez egy hagyományos lengéscsillapító, mely a kerekek rezgései keltette kormányzásra való behatást egyenlíti ki. Korábban ilyen nem volt, így közúton bizonytalanabb a régi, de leginkább azért fontos, mert nagyobb gumikkal még inkább bizonytalan az úttartás, ezzel a megoldással az új Jimny rugalmasabban alakítható át, mint a korábbi modell.A jobb oldalon látható új kormány összekötőjén már van egy lengéscsillapító, a tengelyek nagyon hasonlóak
A 2004-es modellben még fizikai kar, később elektronikus kapcsoló, most pedig ismét kar az osztómű váltója
Az 1,3-as 83 lóereje is meglepően elég terepen is, a 100 lóerős 1,5-össel azért könnyebb a helyzet
Rendes terepgumi és lendület az off-road-os jóbarátja, az új ESP-s megoldással még hitvány nyári gumikkal is gyerekjáték a terepezés
Ezzel az ESP-s imitálással teljesen hétköznapivá varázsolták a terepezést az új Jimny-vel.
Azonnal képes beavatkozni, így abban a pillanatban elkezdi magát „kirugdosni”, ahogy tapadást veszt valamelyik kerék. Nagy kérdés persze, hogy rendszeres igénybevétellel milyen gyakorisággal kell majd a fékekkel foglalkozni.Magasabb az új, szélvédője mégis alacsonyabb, de szélesebb, így a térérzet jobb, a helykínálat egyébként hasonló
Egész korrekt tartásúak a régi ülések is, a váltó kapcsolhatósága nagyon hasonló, mindenképp fémes érzetű és pontos
Nagy változás a hajtás tekintetében, hogy az új motor a változatlan hajtáskombináció mellett takarékos tud lenni.
Ez városban 7 liter körüli fogyasztást jelent, míg az elődmodellel 10 liter körüliek a tapasztalatok.Oldalra nyílik a hátsó ajtó, a raktér kisebb, mint korábban, szemmel láthatóan is
A mókázás viszont a Jimny velejárója, az önfeledt és könnyed terepezés ígérete azok számára is, akik nem jellemzően jártasak és tapasztaltak terepen.
A Jimny legnagyobb problémája jelenleg az elérhetősége, bár rengetegen tűkön ülve várták, a hivatalos piaci bevezetéskor nemhogy próbálható tesztautó, de szalonautó sincs és közel egy évet kell rá várni, ha valaki mégis megrendeli. Zsákbamacskát mondjuk nem vásárol, annyi biztos, elég kipróbálni egy régit, ha az tetszik, bátran lehet fejestugrani az újba, imádni fogja!Terepképességekben javult, minden erénye megmaradt és még jól is néz ki