Kupétetős farral érkezett az Audi Q5 Sportback
Elérkezett az idÅ‘, hogy az Audi is képviseltessen egy modellt a kupétetÅ‘s középkategóriás SUV mezÅ‘nyben, megérkezett tehát a Q5 Sportback. A BMW X4 és a Mercedes-Benz GLC Coupe ellenfelének szánt négykarikás modell hasonló receptet követ; az SUV karosszéria praktikumát áldozza be a divat oltárán. A Q5 Sportback tetÅ‘vonalát hosszan elnyújtva vágták le a hátsó ajtók fölött kezdve, Ãgy a far már-már kupésan lejtÅ‘s. 7 milliméterrel hosszabb az alap Q5-nél, de sem széltében, sem magasságban nem változtak a méretei.
Mátrix LED lámpákkal, OLED hátsókkal és egyedi sportos lökhárÃtókkal dobták fel
Magasságban és szélességben nem változott, hosszban 7 millimétert nyúlt, csomagtere szűkült
A frissÃtett Q5 új vonásaival érkezett, melyek között teljesen megváltozott formájú elsÅ‘ lámpák is szerepelnek. Ezek alapesetben ledesek, az S Line és SQ5 modelleken szériában mátrix LED technológiájúak, ahogy a hátsók is OLED panelekkel világÃtanak a magasabb felszereltségi szint esetén. Vannak azonban eltérÅ‘ külsÅ‘ alkatrész is, méghozzá a lökhárÃtók, melyek az S Line és SQ5 modelleken más vonásokat kaptak, a fényezetlen fekete műanyag betéteken ezüst berakásokkal tették érdekesebbé és a single frame hűtÅ‘maszk rácsozata is más, mint a frissÃtett Q5-ön.
Felszereltsége és extrái azonosak a hagyományos Q5-tel
Ha külsÅ‘re nem is változott jelentÅ‘sen a méret, belül mindenképp. VeszÃtett praktikumából, ami a csomagteret illeti, 40 literrel kisebb, 510 literes, lehajtott ülésekkel pedig 70 literrel kisebb 1480 literes. Az új forma ugyanakkor hatékonyabb légellenállás terén, 0,30-as cW értékével jobban teljesÃt, mint a hagyományos Q5. Ezen kÃvül minden elérhetÅ‘ extrájában és felszereltségében megegyezik vele, ahogy motorkÃnálatában is. 2,0 literes benzines és dÃzelmotorokkal is elérhetÅ‘ lesz, mindet könnyű hibrid technológia segÃti a hatékonyságban. Ezek mellett várhatóan a sportosabb modellekhez 3,0 literes V6-os motor is elérhetÅ‘ lesz 350 lóerÅ‘s teljesÃtménnyel, szintén könnyű hibrid rendszerrel. A benzines modelleket duplakuplungos automata váltóval szerelik, mÃg a dÃzelek hagyományos automataváltót kapnak.
2,0 literes négyhengeres motorjai mellett 3,0 literes V6-os dÃzelt is kap