Dízel BMW SUV, a Range Roverek bukása és az összes Golf valaha

Minden, amiről nem éri meg lemaradnod: íme az autósvilág legforróbb hírei és témái ezen a héten

Szokás szerint összefoglaltuk a hét legfontosabb híreit, mutatjuk, hogy mitől volt hangos az autósvilág az utóbbi napokban.

Akik régóta olvassák a heti összefoglalóinkat, azoknak biztosan nem újdonság, hogy az üzemanyagárakkal kezdünk. Ezen a héten ráadásul kimondottan érdekes is a téma, hiszen irányt váltott a tendencia: eddig folyamatosan emelkedtek az üzemanyagárak, míg a héten két csökkenésre is sor került. Szerdán ugyanis bruttó 12 forinttal csökkent literenként a benzin, míg bruttó 10 forinttal a gázolaj ára. Pénteken tovább folytatódott a mérséklődés, de ekkor a benzin nagykereskedelmi ára csak bruttó 4 forinttal, míg a gázolaj beszerzési ára bruttó 9 forinttal esett vissza.
Hirdetés
Tesztek terén is erősen kezdtük a hetet, a legkisebb BMW SUV dízel változatához volt ugyanis szerencsénk. Az X1 xDrive23d tökéletes utazóautó, méretei ellenére korrektül robusztus külsővel és megfelelően tágas beltérrel. A teljes teszt ide kattintva érhető el. Hírek terén legalább ennyire komoly meglepetést okozott a Range Rover és a Range Rover Sport a jávorszarvas-teszten: míg az előbbi 75 km/órával vissza sem tudott kanyarodni a saját sávja felé, addig az utóbbit keresztben csúszva kellett ellenkormányozni, nehogy kihajtsanak vele a pályáról. Végül a Range Rover rekordalacsony, 63 km/órával, a Sport változat pedig valamelyest jobb, 69 km/órával tudott a bóják közt maradni, mindkét esetben az elvárt eredmény 77 km/h lett volna.
Hirdetés
Közlekedés terén is történtek érdekességek: amíg Győrben egy elnézett elsőbbségadás miatt tört össze 5 autó és sérült meg két fiatal, addig Debrecenben beszakadt a főút egy BMW alatt. Komoly szerencse, hogy nem éppen egy busz járt arra, vagy hogy nem pont a reggeli dugó idején döntött úgy az aszfalt, hogy feladja a küzdelmet a gravitáció ellen. Állítólag a rendszeres csőtörések okozhatták, hogy eltűnt a talaj az útszakasz alól. A hét leghosszabb és legrészletesebb cikke a nagy Golf körkép volt, amelyben minden egyes Volkswagen Golf generáció sajátosságain végigmentünk, majd azt is megnéztük, hogy melyik modell mennyibe kerül, illetve kinek és miért érheti meg 2023-ban. Akár a német márka rajongója vagy, akár nem, mindenképp megéri elolvasnod, hiszen így átfogó képet kaphatsz az európai autóipar egyik legmeghatározóbb modelljéről, ami már lassan 50 éve töretlen népszerűségnek örvend.
Hirdetés
Döntött az Év Autója zsűri is, pénteken kiderült, mely modell viselheti a címet 2023-ban. Legnagyobb meglepetésünkre a Jeep Avenger, a márka első tisztán elektromos, kimondottan Európának szánt crossovere került az első helyre, a pontszámokról és a többi döntős helyezéséről ide kattintva olvashattok. Újdonságokért sem kellett a szomszédba menni, megérkezett ugyanis hazánkba is az MG HS, bemutatták a Mazda következő Wankel-motoros modelljét, illetve ismét frissült a Nissan GT-R és modernebb külsőt kapott a Honda Jazz is. A BMW legkisebb szabadidő-autója után az Opel legnagyobb SUV-ja is járt nálunk, ráadásul konnektoros hibridként. A frissítés továbbra is fantáziátlan, a technika pedig még mindig francia, ám mindezek ellenére is egy jó autó tud lenni ezzel a hajtással a Grandland, főleg a saját mezőnyében, szem előtt tartva, hogy mire találták ki. A tesztet ide kattintva olvashatod.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?