Dízelbotrány: most a Fiat és a Renault került górcső alá

A Fiat-Chrysler és a Renault motorjainak emissziós értéke is elcsúszhatott

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Renault egyszer már tisztázta magát a dízelbotrány kapcsán, most viszont ugyanúgy elhasalhat még, ahogyan a Fiat-Chrysler is.


A Reuters pénteki beszámolója szerint a Renault és a Fiat-Chrysler is manipulálhatta dízelmotorjainak emissziós értékét. A hírügynökség információi szerint három vizsgálóbíró is foglalkozik azzal, hogy indítsanak-e eljárást a Renault ellen. A Reuters hírére a Renault részvényei 4 százalékkal estek, majd valamelyest visszaerősödtek, így 2,5 százalékra mérséklődött a csökkenés.
A francia hatóságok a Volkswagen dízelbotrányának kitörését követően tartottak házkutatást a Renault hivatali helyiségeiben. A Renault akkori közleményében leszögezte, hogy minden emissziós értékre vonatkozó franciaországi és európai előírást betart, illetve járművei nincsenek ellátva az emissziós értékeket manipuláló szoftverrel. Ennek ellenére tavaly 15 ezer autót hívott vissza a határértéket meghaladó emissziós érték miatt, ám az eltérés a cég beszámolója szerint nem szándékosan következett be.
Hirdetés
Csütörtökön az Egyesült Államokban a Fiat-Chryslert citálta a környezetvédelmi hivatal (Environmental Protection Angency), gyanújuk szerint a Volkswagenhez hasonlóan ők is számítógépes manipulációval trükköztek az emissziós értékekkel. Az Európai Bizottság aggodalmát fejezte ki a Fiattal kapcsolatos gyanú miatt, és közölte, hogy kész együttműködni az ügyben a nemzeti hatóságokkal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 22:39
    Permalink

    Sajnos lesznek, amig a Bosch tovább feszíti a húrt (üzemanyagnyomást) Adblueval intenzíven adalékolva, addig lesznek.
    Teherjárműveknél még tovább.
    Kisebb értékű autóknál már kérdéses hogy megéri-e fejleszteni sajátot vagy vásárolni a konkurenciától, mint ahogy a Toyota a BMW-től, a Renault csoport lehet hogy a Mercedestől fog Adblueval adalékolható motorokat.

  • 2017.10.27. at 22:39
    Permalink

    Nem lesznek itt sokáig diesel motorok. Szépen lassan mindenki ki fog hátrálni. Egyre jobban az derül ki, hogy ahogy azt sejtettük is, mindenki trükközött és képtelenség csalás nélkül, ám profit mellett diesel motorral autót gyártani. Szépen lassan el fognak tűnni a kínálatból, mert úgy néz ki most nagyon rászálltak a dologra és nem lehet tovább ügyeskedni.

Vélemény, hozzászólás?