Dízelbotrány: most a Renault-ra szálltak rá a hatóságok

Házkutatás a Renault-nál, estek a részvények, de nem találtak semmit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Renault több telephelyén is házkutatást tartottak tegnap a hatóságok az emisszió-hamisítás kapcsán. Állítólag semmit sem találtak.


Miként arról az MTI számot adott, a Renault csütörtökön megerősítette, hogy a francia hatóságok házkutatást tartottak a vállalat több részlegénél a Volkswagen-motorok emissziós értékeivel kapcsolatos botrányt követően indított vizsgálat keretében, de nem találtak csalásra lehetőséget adó szoftverrel üzemelő motort. Ségolene Royal környezetvédelmi miniszter késő délután tartott sajtótájékoztatóján elismerte, hogy csaló szoftvert valóban nem találtak, de a vizsgálat adatai szerint a dízelmotorral működő Renault-modellek károsanyag-kibocsátása meghaladja az engedélyezett szinteket.
Az autógyár részvényének árfolyama 10,28 százalékos eséssel 77,75 eurón zárta a napot a párizsi tőzsdén, de a nap folyamán több mint húsz százalékos mínuszban is állt, amikor a szakszervezeti képviselők bejelentették, hogy a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia DGCCRF (Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal január 7-én házkutatást tartott a Renault autógyár hivatali helységeiben.
Hirdetés
Mivel a francia márkák részvényei mind esésbe kezdtek, a PSA Peugeot Citroën gyorsan belentette, hogy náluk nem volt házkutatás, és a motorok hatósági tesztelésekor semmilyen probléma nem mutatkozott.
Renault esetében a cég székhelyén a Párizs közeli Boulogne-Billancourt-ban, valamint a két nagy fejlesztőközpontban, a fővárostól délre és nyugatra voltak házkutatások a vezetőség szerint. A vizsgálatok pontos idejét azonban nem jelölte meg a cég.
A Renault a házkutatásokat olyan "nyomozati kiegészítésnek" nevezte, amelyek célja, hogy a Volkswagen-botrányt követően Franciaországban felállított független technikai bizottság "az első vizsgálati elemeit véglegesen megerősítse". Az autógyár szerint az eddigi tesztek sem jeleztek csalásra lehetőséget adó szoftverekkel üzemelő motorokat a Renault-járművekben.
A Volkswagen emissziós botrányát követően Franciaországban a kormány kezdeményezésére szeptember végén kezdődtek véletlenszerű tesztelések az országban forgalmazott valamennyi márkájú gépkocsiból mintegy százon, hogy ellenőrizzék, betartják-e a környezetvédelmi előírásokat.
A France Inter közszolgálati rádió már a környezetvédelmi miniszter sajtótájékoztatója előtt arról számolt be, hogy a Renault esetében a vizsgálatok különösen rossz eredményekkel zárultak. Ségolene Royal közölte, hogy a Renault és a két külföldi márka esetében is azt állapították meg, hogy a szén-dioxid- és a nitrogén-oxid kibocsátásának szintje meghaladja az engedélyezettet, de csalást lehetővé tévő szoftverekkel egyik sem volt felszerelve. A francia környezetvédelmi miniszter nem nevezte meg a két külföldi autómárkát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Ásia, Óceánia 9%, Közép-Amerika, Dél-Amerika 13 %, Afrika 11%, Közel-Kelet 33 % olaj alapú villamos energia.

    Hát, ha neked ez [b]“elhanyagolható”[/b], akkor a dízelek okozta rákos esetek és elhalálozások is elhanyagolhatóak, ugye?

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Pofáraesni te fogsz megint, miután elolvastad a kőolajos hozzászólásomat 🙂 Európában még mindig 6% a kőolajból származó villamos energia LOL, a közel-keleten meg 33 %, de ne zavarjon. A szénről, földgázról ne is beszéljünk 🙂

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Ajánlanám, hogy körülnézz ezen a weboldalon:

    Forrás:
    [url]http://www.tsp-data-portal.org/Breakdown-of-Electricity-Generation-by-Energy-Source#tspQvChart[/url]

    Ha kicsit utánanéznél, tudhatnád, hogy a [b]közel-keleten, és Európán kívül elég sok helyen 10-30 %-os arányban[/b] is (!) hozzájárul az össz-villamosenergia termeléshez a [b]kőolaj![/b]

    Közel-kelet áramtermelése, 2014:
    [url]http://tinyurl.com/jk3r439[/url]

    Lásd például Mexikót, [b]ahol 30 % kőolaj alapú áramtermelés van[/b], te nagyon durván okos.

    De, hogy neked is megfeleljen: A világ nagyon durván nagy részén [b]fosszilis[/b] alapokon történik a villamos energia előállítása.

    Még valami okosságot esetleg tudsz mutatni?

    Mexikó áramtermelése, 2014:
    [url]http://tinyurl.com/gr8nn3h[/url]

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Hiába magyarázod neki soha nem fogja megérteni. Mostmár lassan 20 éves tapasztalat, hogy az idióták pontosan ugyanazon séma alapján működnek – de valami félelmetes, hogy mennyire ugyanaz ez mindegyiküknél 😉 -, amikor bebizonyítod/rávilágítasz, hogy ökörséget állít akkor a szokásos hisztéria köreik megfutása után hirtelen átváltanak egy másik témára aminek vagy semmi köze ahhoz amiről eredetileg szó volt vagy alig. Most is pontosan ugyanez történt, ócska, primitív, halálosan elavult, végtelenül környezetpusztító koromdízelről volt szó ami végre megbukott és a történelem szemétdombjára kerül, erre a síkhülyélye miről kezd el hadoválni? A kőolajjal működő erőművekről (!) – amiből alig létezik valamennyi, mivel elhanyagolható mértékű a kőolaj közvetlen villamosenergia célú felhasználása, dehát természetesen ezzel is azonnal tökön lövi magát pont úgy ahogy mindennel amihez valaha is hozzászólt mivel annyira zokni a kérdéshez hogy arra gyakorlatilag nincs is szó LOL! 🙂 – meg a repülőkről és hasonló baromságokról.

    A végtelenül elavult undorító koromdízelek koromproblémáját egyetlenegy módon lehet rendesen megoldani, ha nem gyárt nem vesz és nem használ senki ilyen szart. Hála a fosvágennek, ez a személyautóknál a koromban fuldukló Európában is bekövetkezik (máshol meg soha nem is foglalkoztak ezzel a szeméttel számottevő mennyiségben).

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Nem kampányolok. Csak az idióták fejét taposom a talajba egyrészt hogy tudják hol a helyük másrészt a hülyeségeikkel kevésbbé szennyezzék az információs teret. De neked ezt mindenkinél jobban tudnod kellene (persze van a tehetségtelenségnek az a szintje, hogy ennyi pofáraesés után sem érted miért történt ez veled 😉 Amúgy kiköpted már a sarat a szádból? LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Ilyen képességekkel ami neked van soha nem fogod felfogni nemhogy azt amit a másik írt de még azt sem amit saját magad. Szerinted van olyan, hogy valós fogyasztási adat? Akkor mond meg mennyi az te szerencsétlen!
    Jó rendben, gyere verjél meg! Azt már tökéletesen bebizonyítottad hogy az agyad nem nőtt ki, most kapsz egy esélyt hogy bemutasd az izmaid sem. LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    “Talán 10 év múlva veszek egy ioniq-ot.”

    Megelőlegezted a bizalmat az Ioniq-nak? Látom, i30-tulaj vagy, megértelek. Azért még várjuk ki a végét, de nyilván én sem hiszem, hogy aki ilyen nyílt hadüzenetekkel bombázza a Toyotát (Priust), az nagyon mellélőne. A nagy önbizalom biztos nem véletlen. Az egyik olyan autó, aminek a tesztjét már nagyon várom. Egy Prius-Ioniq összehasonlító pedig maga lenne az édenkert:)

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Látható korom már most sincs. A probléma átalakult sajnos a mikroszkópiukus korom miatt. Ugye rommá van szűrve a kipuff gáz, a befecskendezőnyomás is az egekben, hogy jól menjen, keveset fogyasszon… Viszont azt elfelejtik, hogy nem lehet mindent kiszűrni.

    Viszont ezt nem tudom hangsúlyozni. Turbós benzineseknél is kezd egyre láthatóbb lenni ugyanez. Sőt! Mivel azokon nincs DPF, és már ott is emelkedik a befecskendezési nyomás + ultimét szegény keverékkel mennek, hogy alacsony legyen a fogyasztás + turbó, ezzel együtt már ott is elég durván mérhető koromkibocsájtás van.

    Lásd a hordozható mérővel felszerelt furgonnal mért por és koromkibocsájtást mérő teszt. Abban konkrétan egy 1.8 Turbós Vw jetta volt. Még kép is volt a mikroszkóp alatt látható részecskékről. Na ezt gondoljuk tovább 🙂

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Komolyan mondom, vennék priust, deinkább hyundai ioniq-ot (már csak a várható ár, és a motorbőgető CVT miatt). Nekem – és szerintem nagyon sok másik embernek is – 9 millió forint egy prius-ért, vagy 6,5 egy auris-ért. Szembeállítva, egy új i30 3,8 millióról indul. Ki az, akinek ekkora felárat megér egy hibrid. És mivel jól tartják az értéküket, ezért használtan is meglepően drágák.

    Talán 10 év múlva veszek egy ioniq-ot. Ha nem fog 6 évesen 3 milliónál többe kerülni. Autóra elvből nem költök szívesen ennyinél többet. Az ultimét értékvesztésből nem kérek, és nem akarok azon keseregni, hogy bumm összetörtem/ték a szép drága autómat, vagy épp ellopták.

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Arra gondolt, hogy nem kell felháborodni egy konkrét fogyasztási számon, amit a gyár megad, hiszen aháhy ember, annyiféle vezetési körülmény(földrajzi értelemben), annyiféle vezetési stílus, annyiféle vérmérséklet…Volt a Hyundainak is botránya Amerikában nemrég, hogy fogyasztási adatokat hamisítottak meg, de messze nem szólt akkorát, mint a VW dízelbotránya. Kaptak egy nagy bírságot érte, amit kifizettek és elült a dolog. Az emisszió véleményem szerint egy sokkal komolyabb témakör, mint az, hogy pár literrel többet eszik az autó, mint a gyár által megadott érték.

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Bizony azt hiszem a sok károgónak félre állna a szája, ha csak a kamionok eltűnnének az utakról. Ha egy tisztább, de drágább technológiával esetleg helyettesíteni lehetne és ez az élelmiszer árak drasztikus növekedésével járna azt hiszem, akkor meg azért járna a szátok. Szóval hagyjuk az ilyen felelőtlen kijelentéseket, hogy a diesel motor szar, mert elég sokat köszönhettek nekik tisztelt károgók…

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    A hibrid sokunknak elérhető lenne, csak idegenkednek tőle, ugyanez van a CNG-vel is(egész Európára kell gondolni, nem csak hazánkra). Ha van egy évtizedek óta működő technológia(a dízel), akkor az a hosszú idő alatt rögzült a fejekben, és nagyon nehezen állnak át arra, hogy más alternatíva is létezik. Sokan azt hiszik még mindig, hogy a modern dízel is olyan tartós tud lenni, mint a zöldséges Mercis érában. Ez a legnagyobb baj. Elkezdték egyébként hozogatni befelé a II-es, III-as Priusokat(meg sajna lopni is) – szóval előrelépés tapasztalható, de egyelőre még csak rügyezik az a virág:)

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Remélem a szénnel, kőolajjal működő erőművekről is ez a véleményetek. Tudod, amiből a jelenlegi állás szerint a villamosenergia 70-80 %-a származik. Azok se alpesi hegyi levegőt pöfögnek ki. Tudod, amik legnagyobb részben hozzájárulnak ahhoz, hogy minden nyáron 40 fok van, vagy épp 10, és 2 hét eső. Vagy amiért télen + 15 és eső, és még sorolhatnám.

    De gondolom a teherhajók, repülőgépek is zavarnak, vagy a vonatok egy része, amik szintén vagy dízellel mennek, vagy épp lakott területek felett engedik ki a fölös üzemanyagot, ha úgy adódik.

    Amíg a dízel meghajtást megfelelő kiváltó technológiával nem lehet pótolni, addig felesleges károgni. Az emberek venni fogják, a cégek, stb pedig használni.

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    S3000

    Kampányol? Csak lefikáz mindent, ami nem villannyal megy

    Ő a sötétzöldek legrosszabb fajtája. Ő is nagyon jól tudja, hogy 2016-ban nem alternatíva egy full elektromos autó, sőt, még egy hibrid is a legtöbb ember számára sokkal elérhetetlenebb, mint egy hasonló belsőégésű motor. De bármit, bármit lefikáz, aki ilyet mer használni.

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Na és miben van igaza? Egy szóval se írtam, hogy annyit fogyaszt egy autó, mint amit a gyár megad…Épp ezért erre is felkaphatná sok ember a fejét úgy, mint az emisszióra Erre olyat ír aminek köze nem volt ahhoz amit leírtam… 😀

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    s3000 kolléga egy elég régi motoros itt, a stílusával nehéz megbarátkozni sokszor, de egy jó ügyért kampányol, és aki ezt észreveszi, az beláthatja, hogy igaza van. Nekem sosem volt vitám vele, mert észrevettem a sorai mögött az “üzenetet”, amivel magam is egyetértek.

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Na figyelj te nagyon nem tudsz értelmezni. Nem azt írtam, hogy elhiszem, hogy annyit fogyaszt éppen ez az, hogy akár a fogyasztás akár az emissziós adatok mind valótlan adatok. Meg sem lehet közelíteni őket ezért nem értem miért lepődnek meg, ha nem annyi az emissziós érték, mint amit a gyár megadott. Amúgy meg vigyázz miket írsz, mert ezért még orrba verlek egyszer…

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Nem akarok összeesküvés elméletekbe belemenni ,de mindenki tudja miről szól ez az egész PÉNZ .

    Egyértelmű mi folyik a háttérben : hoztak olyan jogszabályokat ” valakik” amiket a mai technikával csak úgy lehet elérni ha hamisítanak aztán beengedték őket arra a piacra amit ” ők ” felügyelnek lásd USA . Elhitették a Németekkel Vw konszernnel hogy majd ha az USA jó piac lesz a diesel autónak … de akkor ” ők ” már tudták hogy ez egy nagy átverés és a Vw szépen besétált a csapdába … Megvárták amíg számottevő darabot az évek során eladnak aztán a ” véletlenül “egy teszt során kibukott az amit ” ők” már a kezdetektől fogva tudtak , hogy hoppá itt valami nem kerek . Majd a saját bíróságaikon keresztül beperelték a Vw-t .. a Vw most tárgyal pár amerikai bankkal hogyan tud felvenni 20 MILLIÁRD eurónyi hitelt ami valójában több mint 30 milliárd lesz !!!! “ha valaki elfelejtette volna ez a pénzösszeg akkora mint amit Magyarország vett fel 2008 as ál gazdasági válságkor , hogy ne menjen csődbe !!!” A Vw fedezetként beajánlotta a Bentely ,Ducati ezt a két márkát már elkönyvelték , hogy be bukták … És itt jön a csavar Vw csak egy teszt volt hogy vajon belemennek e a fizetésbe vagy pereskednek inkább … látván , hogy fizetnek szép sorjában minden autógyártó akinél valaha gyártottak az elmúlt 5 évben diesel autót végigmennek és kapja a szép kerek pénzbírságokat … na már most az ál gazdasági válságkor meggyengült autógyárak nyilván nem tudnak fizetni így hitelt kell felvenniük azoktól akik az egész csalást ” véletlenül észrevették ” . Összességében , ha minden autógyár felvesz pár 10 milliárd eurót az hoz annyit nekik mint ha megint csődbe menne pár európai ország és ” ki kellene segíteni ” … De az igazi csavar az nem itt van és az igazi nagy biznisz az nem is pont ez hanem ami mögötte található >>>>>

    Az autógyárak a felvett hitelt nem tudják visszafizetni mert lehetetlen ennyit kigazdálkodni 10 év alatt … hogy ne menjenek csődbe az autógyárak az adott ország kormánya garanciát vállal rá elvégre ha csődbe menne akkor több 100.000 munkanélküli tengődne az utcán és az adott kormány megítélésén sokat rontana . Az állam közpénzből kisegíti az autógyárakat viszoooont nincs elég adóbevétele … mit tesz ilyenkor adót emel ? hova 50-60% os sarc van már szinte mindenhol az nem jó mivel megint zúgolódna a nép és előbb utóbb villanypóznákon lógnának az összes politikus … kihez fordul ??? Azokhoz az emberekhez akik az egészet okozták és az ő bankjaikon keresztül újabb hitelt vesz fel de ezuttal már nem az autógyár hanem az adott ország kormánya amit az adófizetők fizetnek vissza adó formájában … Nő az államháztartási hiány , egészségügytől elvonnak pár milliárdot stb .

    Ennyi az egész és szépen kipakoltak 200-500 milliárd eurót … és ha valaki azt hinné hogy ez elég ” nekik” téved ezzel a kis pénzmaggal pár évig megint csend lesz ,de a háttérben már ott az újabb nagy dobás a full biznisz .

    Mocskos kis színjáték az egész világ csak az a baj hogy mi nem nézők hanem szereplők vagyunk benne !

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Akkor a másik cikknél is nagy hülyeséget írtál.

    [i]“Pl a legtöbb autó fogyasztása meg sem közelíti a gyár által megadott értékeket ez nem zavar senkit”[/i]

    Jézus!
    Ki az az idióta, aki képes elhinni azt, hogy a gyár tud mondani egy olyan fogyasztási adatot ami megadja, hogy bárki akármilyen körülmények között is használja a tragacsát pont ezt a fogyasztást fogja tapasztalni?

    Tégen olvasva cáfolódni látszik az ősi mondás miszerint boldogok a lelki szegények. A francokat, nem csak hogy lelki szegények, de még boldogtalanok is. 😉

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Egyáltalán nem lennék meglepve ha a lusta csigazabálók is csaltak volna, de tulajdonképpen ez teljesen mindegy is, hiszen bárki aki képes személygépjárműbe koromdízelt rakni annak pokol üstjeiben a helye had rotyogjon ott néhány százezer évig, ha csigát zabált ha mást.
    Az undorító koromdízelnek pusztulnia kell, írmagja sem maradhat!

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Egy másik cikknél már írtam, hogy ez a diesel botrány egy nagy hülyeség. Tele van az autóipar ezer meg ezer csalással hamis adatokkal. Pl a legtöbb autó fogyasztása meg sem közelíti a gyár által megadott értékeket ez nem zavar senkit… most épp az emissziót kellett elővenni. Rossz irányba megy az egész autógyártás vagy inkább a világ ez a nagy helyzet.

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Juj, itt vannak elég erős tévedések, ha megengeded, kijavítanálak.

    A nitrogén-oxidok nem üvegházhatást generálnak, hanem elsősorban a szmog-hatásért felelősek, illetve a napsugárzás hatására felelősek a talajközeli ózon kialakulásáért.

    A szénmonoxid (CO) az nem széndioxid (CO2), a monoxid is égés során képződik, de oxigénhiányos környezetben.

    CO2 kvóta azért van, mert a rengeteg hőerőmű, ahol földgázt (metánt) vagy szenet égetnek, ott a fő termék az égetés során a széndioxid.

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Ez nem botrány, ezt minden cég csinálja, a kereskedők mindig felvesznek egy készletet. Persze a befektetők lehet nem fogják honorálni, ha később pártízezer autós eladatlan készlet kerül elő…

    Marchione eddig csak a pénzügyekre összpontoított, és a műszaki fejlesztést teljesen elhanyagolta, ha pénzügyileg is összedől a cég akkor tényleg vége. Mert műszaki tartalékokat pár év alatt felemésztették… Már nem vesz senki tőlük motorokat, a GM-es és Daimlerchrísleres fejlesztések kifutnak, modelljeik Európában már nincsenek. A tehetségeik mind a VW-nél ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/11/11/walter_de_silva_hagyateka[/url]).

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Vannak olyan márkák, amikről a dízelbotrány kapcsán nem is hallottunk, igazad van. Az Opel főleg a Fiattól vesz dízelt, de a Fiattal mi újság? És a Forddal? Lehet, hogy csak el vagyok maradva, és nem olvastam, de nem hallottam említve a nevüket. De lehet, hogy ami késik, nem múlik:)

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Ha ilyen eszközökkel akarná a francia állam tisztázni a vállalatát, akkor elég furcsa módon gondolkodnak.

    Szerintem sokkal inkább arról van szó, hogy új szintre viszik a játszmát Ghosnnal…
    [url]http://autossagok.blog.hu/2015/04/21/nem_konnyu_a_vezerigazgatok_elete_mostanaban[/url]

    Amit eddig Hollandék csináltak a saját autógyártásukkal az felér egy hazaárulással… Pedig lehet ezt normálisan is csinálni, lásd VW bevédése, vagy amit az osztrákok csináltak a elmúlt 2 évben a nagy állami vállalatportolfiójukkal (Hypoverinsbank és Telekom Austria).

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Igazad van, de nem hiszem hogy sok fog tortenni ebben az ugyben. A nitrogendioxid 4x erosebb uveghazhatasu gaz mint a szenmonoxid, a dizelek sokkal tobb no2-t bocsajtanak ki, ezert adoztatjak a Co2. Szerintem. Co2 kvota, meg miegymas. Lobbigyanus politikai jatszma ez, ezert sem fog ebben sem nagy valtozas bekovetkezni, de ne legyen igazam!

  • 2017.10.28. at 09:14
    Permalink

    Felesleges s képmutató cirkusz az egész, mivel mindenki tudja hogy a jelenlegi káros-anyag kibocsátási normák sz@rt sem érnek. Hozzanak létre új mérési ciklust, új szabályozást, s ahhoz mérten vizsgálják az összes autógyárat illetve vizsgálják előző szabályozást létrehozó politikusokat is.

Vélemény, hozzászólás?