Dögös lett a Cupra villany versenyautója

Bemutatták a Cupra e-Racer startra kész változatát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Cupránál szerényen úgy nyilatkoztak, hogy új versenyautójuk készen áll átírni a sporttörténelmet.

A merész szavak mögött persze rejlik némi igazság, hiszen a Cupra volt az első gyártó, aki egy villany-túraversenyautót készített, még az előző Leon alapjaira. Természetesen nem csak hobbiból, mert a lemezek alatt azóta tesztelik a technikát, amellyel majd ez eTCR sorozatban elindulnak.
Hirdetés
Az e-Racer maximális teljesítménye 680 lóerő – ennyit enged a szabályzat – csúcsnyomatéka pedig 960 Nm. Az energiát pedig egy 65 kWh-s, vízhűtéses akksipakk tárolja. A versenyautó külseje egy hagyományos TCR gépre hajaz, annyi különbséggel, hogy elöl nincs szükség akkora légbeömlőkre mint egy belsőégésű motoros autónál, ezért itt több a lefedett terület. Az új bajnokág, a Pure eTCR már idén útjára indul, ám csak néhány bemutató futam erejéig. Az igazi, éles megmérettetés 2021-ben kezdődik, valószínűleg 6 különböző márkával, 8 helyszínes versenynaptárral. Ugyanakkor a sima TCR-ről sem feledkezett meg a Cupra, mert az új Leonból is elkészült a belsőégésű motorral felvértezett, Competición utónévvel ellátott versenygép. Ebben kétliteres, turbós motor dolgozik 340 lóerővel és 410 Nm forgatónyomatékkal. A Competición már meg is rendelhető, úgyhogy a különböző TCR sorozatokban már idén ott lehet a pályákon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?