A Cupra az elsők között épített villany-túraversenyautót
A merész szavak mögött persze rejlik némi igazság, hiszen a Cupra volt az első gyártó, aki egy villany-túraversenyautót készített, még az előző Leon alapjaira. Természetesen nem csak hobbiból, mert a lemezek alatt azóta tesztelik a technikát, amellyel majd ez eTCR sorozatban elindulnak.
Július 8-án rendezik a Pure eTRC első próbaversenyét
Az e-Racer maximális teljesítménye 680 lóerő – ennyit enged a szabályzat – csúcsnyomatéka pedig 960 Nm. Az energiát pedig egy 65 kWh-s, vízhűtéses akksipakk tárolja. A versenyautó külseje egy hagyományos TCR gépre hajaz, annyi különbséggel, hogy elöl nincs szükség akkora légbeömlőkre mint egy belsőégésű motoros autónál, ezért itt több a lefedett terület.
Kevesebb a légbeömlő a Cupra e-Raceren, mint a belsőégésű változaton
Az új bajnokág, a Pure eTCR már idén útjára indul, ám csak néhány bemutató futam erejéig. Az igazi, éles megmérettetés 2021-ben kezdődik, valószínűleg 6 különböző márkával, 8 helyszínes versenynaptárral. Ugyanakkor a sima TCR-ről sem feledkezett meg a Cupra, mert az új Leonból is elkészült a belsőégésű motorral felvértezett, Competición utónévvel ellátott versenygép. Ebben kétliteres, turbós motor dolgozik 340 lóerővel és 410 Nm forgatónyomatékkal. A Competición már meg is rendelhető, úgyhogy a különböző TCR sorozatokban már idén ott lehet a pályákon.
A Cupra Leon Competición 4,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra