Dögösen is jöhet a Škoda villany SUV-ja, az Enyaq

A Škoda első villanyautója, az Enyaq merész külsővel és belsővel is rendelhető a Sportline csomaggal

Karbonhatású dekorbetétekkel, fényes fekete elemekkel, exkluzív felnikkel és még futómőültetéssel is elhagyhatja a Škoda gyárát egy jól felextrázott Enyaq iV.

Nem is olyan régen mutatták be a Škoda első igazi villanyautóját, az Enyaq iV-t, és máris kínál hozzá optikai tuningcsomagot a gyártó. Szükség is van rá, elvégre az elektromos autózás kezdetén muszáj jól kinézniük az első daraboknak, hogy egyre többen kapjanak kedvet a villanyautókhoz. De azért is fontos ez, mert az Enyaq nem éppen egy olcsó kocsi (alapváltozata is majdnem 16 millió forint), ebben az árkategóriában pedig az ügyfelek már elvárják a prémium minőséget - arról nem is beszélve, hogy a villanyautók gyártása még a legjobb esetekben is csak csekély nyereséget hoz a gyártóknak, a kis költségű, ám jó pénzért eladható extrák viszont segíthetnek ezen a helyzeten.
Hirdetés
A Sportline felszereltségű Enyaq újdonságai főként vizuálisak, kívül és belül is megvadították a csehek. Hiába számít egy közepes méretű SUV-nak, 20 vagy akár 21 colos felnikkel is rendelhető, ami néhány éve még a luxusterepjárókon volt csak elérhető. Nem csak méretben, stílusban is exkluzívak a Vega és Betria fantázianevű keréktárcsák. Fényes feketére fújták elöl a Škoda "hűtőrácsot", a tetősíneket, az ablakkereteket és a diffúzort, illetve a modellfeliratot is. Oldalt a küszöbborítások viszont fekete helyett a karosszéria színét kapják, az első kerékjárati íveken pedig diszkrét Sportline felirat díszeleg. Technológiában is sokat hoz a Sportline, alapáras a mátrix-LED fényszóró elöl, ami valós időben takarja ki a szembejövő forgalmat, sőt, még az erős fényt visszaverő táblákat is. Az egyetlen nem optikai változás a sportfutómű: elöl 15, hátul 10 mm-rel lejjebb ültetik a karosszériát. A dinamikus vezetést elősegítő futómű ráadásul bármelyik motor-hajtáslánc kombinációhoz elérhető: a hátsókerék-hajtású alapváltozat 62 kWh-s kapacitású akkumulátorához és 132 kW-os teljesítményű villanymotorjához, vagy a szintén hátsókerekes, 82 kWh-s telephez és 150 kW-os erőforráshoz, illetve az ugyanezen aksit összkerékhajtással párosító, 195 kW-nyi teljesítményt produkáló első és hátsó villanymotorral felszerelt verzióhoz is (hatótávban a közepes párosítás tudja a legtöbbet, WLTP szerint 520 km-t).
Hirdetés
Belül sem hagyták érintetlenül az Enyaq Sportline-t, karbonhatású díszbetétek vigasztalják azokat, akiknek nincs pénzük igazi szénszálas elemekkel felszerelt kocsira, illetve a háttámlába integrált fejtámlájú, Suedia mikroszálas huzatú sportülések segítik a sofőrt a sportos vezetésben. Alumínium (hatású) pedálok is díszítik még az utasteret, az alapváltozatokénál jobb minőségű, és a Škoda Design Selection által válogatott anyagok borítják a legtöbb felületet. Még a szőnyegeket is feldobták, a nagyrészt fekete színű elemeket szürke csíkozás töri meg csakúgy, mint az üléseken is. Elengedhetetlen a sportkormány, a háromküllős, multifunkciós egységen bőrborítás és Sportline felirat található.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?