Döntött a bíróság, kitilthatják a dízeleket Németországban!

Düsseldorfban és Stuttgartban kitilthatják a dízel autókat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hamarosan kitilthatják a dízelmotoros autókat Düsseldorf és Stuttgart belvárosából.


Korábban egy héttel halasztotta el a végleges döntést a lipcsei Szövetségi Közigazgatási Bíróság a dízelautók sorsáról, ám kedden végre meghozta ítéletét. Korábban a Deutsche Umwelthilfe (DUH) német környezetvédelmi szervezet pert nyert az önkormányzatokkal szemben, ugyanis a dízelmotoros járművek bizonyíthatóan érdemben hozzájárulnak ahhoz, hogy a szóban forgó nagyvárosok levegőjének nitrogén-dioxid tartalma a megengedett határértéknél sokkal rosszabb. Ám a dízeljárművek belvárosi forgalomból való kitiltásának megakadályozására, Észak-Rajna-Vesztfália és Baden-Württemberg tartományok keresetet nyújtottak be, amelyet a bíróság most végleg elutasított és az alsóbb bíróságok döntését hagyta helybe. Így a hatályos jogszabályok alapján az önkormányzatok hamarosan kitilthatják Düsseldorf és Stuttgart belvárosából az Euro 6-osnál alacsonyabb besorolású dízeleket, a levegőminőség javításának érdekében. A bíróság döntése alapján azonban szigorúan be kell tartani az arányosság elvét és ilyen szigorú lépésre csak a végső esetben kerülhet sor. A rendelkezések alapján a tulajdonosoknak időt kell hagyni, hogy felkészüljenek (például, hogy másik autót vásároljanak), ezért Stuttgartban szeptember 1-je előtt nem léphet életbe a szigorítás.
Hirdetés

A döntés további német nagyvárosok, illetve az ott használt dízelautók sorsát pecsételheti meg, ugyanis a legutóbbi mérések alapján 19 nagyváros levegője nem felel meg az előírásoknak és a Deutsche Umwelthilfe szerint még másik 70 városban haladja meg a nitrogén-dioxid szintje a törvényileg meghatározott határértéket. Márpedig a DUH korábban megígérte, ha a bíróság igazat ad nekik, akkor a többi érintett nagyvárosban is kiharcolják, hogy az önkormányzatok szükség esetén tiltsák ki a dízelautókat. Viszont a döntés hatása akár Magyarországra is tovább gyűrűzhet. Amennyiben Németországban eladási hullám indul meg, a használt dízelautók közül nagyon sok köthet ki hazánkban és akkor még nem is említettük a német tulajdonosok kárát, hiszen nehezebbé válhat a mindennapi életük (például munkába járás), illetve az érintett járművek ára jelentősen csökkenhet. Ugyanakkor a döntés hosszabb távon pozitív hatást is kiválthat, amennyiben a kiszoruló járművek helyét hibrid, esetleg tisztán elektromos autók veszik át.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.02.27. at 23:02
    Permalink

    Eddig is számolatlanul hozták be ezeket az ócska szennyező sz*rokat ide magyarhonba, most majd még inkább így lesz. Amit a németek nem szívnak, majd mi fogjuk itt. Gratula.
    Mindjárt jönnek a dízelesek a teherautókkal, fatüzeléssel stb… Mert ha azok szennyeznek, akkor ők miért nem?

Vélemény, hozzászólás?