Ebben az időben már nem csak egy célszerszám volt a Land Crusier, a kényelem terén is lehetnek elvárásaink felé
Komoly feladat kibogozni a
Toyota Land Cruiser különféle generációit, a típus egyszerre többféle kivitelben készült, az egymást követő nemzedékek olykor párhuzamosan futottak, illetve kontinensenként is más-más modell készült. A cikkben szereplő példány a testesebb sorozatból való, ami simán Land Cruiser néven futott, a kisebb a Prado utónevet kapta, de nem minden piacon.
Olyan, mintha tegnap gördült volna ki a szalonból, vélhetően gyűjtői darab lesz a 40 milliós Land Cruiser
A J80-as sorozat 1990-ben debütált, majd nagy általánosságban 1997-ben búcsúzott, kivétel ez alól Venezuela, ahol egészen 2008-ig futott a típus. Itt már nyoma sincs a nomád terepjáró imázsnak, a luxus és a kényelem komoly hangsúlyt kapott, de azért a terepjáró képesség sem szenvedett csorbát. A motortérbe kukkantva csakis sorhatos motorral találkozhatunk, ami készült benzines, szívó- és turbódízel kivitelben, a minimális lökettérfogat 4, a maximális 4,5 liter.
Nem hanyagolták el a karbantartást sem: az elmúlt években kicserélték a vezérlést, az üzemanyagpumpát és a szűrőt, illetve az akksi is új
Az 1994-es évjáratú Land Cruiser gyári állapotnak örvend, az elmúlt 27 év alatt mindössze 1600 kilométert futott. Bőrbelső, CD-s és kazettás magnó, napfénytető és klíma kényezteti a bent ülőket, bizonyítva, hogy itt már nem a sárdagasztás az egyetlen elvárás a típussal szemben. A 4,5 literes benzinessel (215 LE) szerelt modell már el is kelt, a vevő átszámítva 40 millió forintot fizetett érte.
A kilencvenes években a dél-amerikai drogbárók egyik kedvenc típusa volt ez a Land Cruiser nemzedék
Sok jó széria volt, de talán mégis leginkább ez lett “A Land Cruiser”. Na meg a 70, 105, 40, meg a maga módján mind, de az itt is ismert Prado-król már sokkal vegyesebb a kép.