Olcsósággal és drift móddal támad a Tata Harrier
A hét éves dízel mellé befutott az elektromos változat
A Fiat motor helyett akkumulátorral pakolták tele a városi terepjárójukat az indiaiak.
Egészen szép elektromos kínálatot állított össze a Tata, immár hat akkumulátoros modell közül választhatnak a vásárlók. Legújabb alternatív hajtású autójuk a Harrier.ev, ami csak ebben a formában új, az SUV 2018 óta kapható. Eddig a hajtás terén nem volt lehetőség válogatni, kizárólag a Fiat kétliteres gázolajos blokkjával készült a Harrier, ami a Land Rover Discovery Sport módosított, egyszerűbb padlólemezére épül.
Az ev utónevű változat külseje idomul a dízelhez, csak a lökhárító és a hűtőmaszk módosult, a lemezek alatt viszont egy másik modell lapul. Az új Harrier a villanyautóknak szánt Acti.ev Plus alapokra épül, ami szimplán hátsó- vagy összkerekes is lehet. A gyengébb változat 158, az erősebb 238 lóerős, az akksi 65 vagy 75 kWh-ás lehet. A combosabb modell gyorsulása 6,3 másodperc, az indiai mérési ciklus szerint akár 627 kilométer is megtehető egy töltéssel, ami egy roppant optimista 12 kWh/100 km alatti fogyasztást feltételez. Az ellátmány gazdag is lehet, ülésszellőztetés, kamerás visszapillantó, 540 fokos kamerarendszer és a farolásra képes drift módot is lehet választani.
A villamos Harrier ára átszámítva 9 millió forint, ami egy közel 4,6 méteres autóért nem sok, de dízel jelentősen olcsóbb. Aki tényleg egy hosszútávfutót szeretne, annak jobb választás a dugattyús blokk potom 6,3 millióért.