DugódÃj: állÃtólag csakis a Hungária körút az értelmes zónahatár
Budapest vezetése a dugódÃj bevezetése ellen harcol, de nagy területen vezetné be
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a fÅ‘város vezetése a dugódÃj ellen harcol, a fÅ‘polgármester szerint az egyetlen életképes zónahatár a Hungária körút.
Tarlós István úgy fogalmazott, Brüsszelben közölték a napokban helyettesével: "nemcsak, hogy benne volt a megállapodásban, és az uniós bizottság határozatában (...), hanem egyenesen a korábbi városvezetés ajánlotta a dugódÃjat az Európai Unió számára". Ezt most az EU hivatalosan be is jelentette - fűzte hozzá. Tarlós István továbbá azt is kijelentette, hogy jelenleg azért küzdenek, hogy esetleg el lehessen hagyni a dugódÃjat. Mint mondta, nem tudja, hogy az EU eltekint-e a dugódÃjtól vagy nem. "Jogában áll nem eltekinteni" - mutatott rá a fÅ‘polgármester, megjegyezve: folynak az "egyezkedések", "van egy hallgatólagos határidÅ‘-módosÃtás".
Tarlós István közölte, nem született még semmilyen döntés a dugódÃjjal kapcsolatban: sem a zónahatárokról, sem a dÃjak mértékérÅ‘l. Három alternatÃva van a zónahatárokra, azok között van a Hungária körúti zónahatár. A három közül a fÅ‘polgármester szerint ez az egyetlen életképes, de hozzátette azt is, hogy ez nem azt jelenti, hogy ilyen döntést hoztak volna. Szerény véleményünk szerint pedig pont a Hungária körút kevéssé életképes, mint zónahatár. Ha nagyon be kell vezetni a dugódÃjat, s a belvárosból ki szeretnék tiltani az autókat, akkor hát legfeljebb a Nagykörút lehetne zónahatár - szerintünk.
A fÅ‘polgármester viszont kitért arra is, hogy a dugódÃjnak kettÅ‘s célja van: az egyik, hogy "értelmezhetÅ‘ nagyságú" területen mentesÃtse az autóktól a várost. A másik, hogy "értelmezhetÅ‘" bevétel származzon belÅ‘le. Hát igen, értjük mi, de akkor ez már nem az EU követelése, hiszen a 4-es Metró sokat emlegetett finanszÃrozási szerzÅ‘désében a dugódÃj részletei nincsenek meghatározva.
Te már csak tudod. 🙂
Azért, mert ez történt sajnos. Húsz év alatt ezt sikerült az előző városvezetésnek elérnie. Ez valóban nagy baj.
Létezik ez a kötelezettségvállalás. A Metro lV 20 év alatt duplájára nÅ‘tt költségeinek pót finanszÃrozása, egészen pontosan az EU támogatás megvonásának elkerülése érdekében köttetett.
Persze, hogy lesz csak elÅ‘tte még futunk 5 kört és a csúnya EU-ra és elÅ‘zÅ‘ kormányokra kenjük. Mi “nem akartuk”,de az EU kötelez. Szinte látom már ezt az újságcÃmlapot magam elÅ‘tt, “Tarlós István” jóságos képével, széttárt karjaival. Ezt az állami vÃzfejet már lehetetlen eltartani ezért kell ez az adónem is, ahogy majd be lesz vezetve a földek utáni sarc is jövÅ‘re. Gusztustalan az egész! Mondják meg, hogy minden állampolgár fizessen be évi X Ft-ot és hagyjanak békén. AutómentesÃtés? Mert ha befizetem a dugódÃjat és a kormoló dÃzelemmel bemegyek a zónába akkor már nem is szennyez?
Nem létezik ilyen megállapodás, a létezőkben viszont szó sincs kötelező vállalásról.
(cikk végén nagyon helyesen meg is van emlÃtve)
Valóság:
A BKV finanszÃrozásához pénzre van szükség (~40Mrd).
Ehhez akkora területet kell dugódÃj alá vonni, ami a Hungária körútig tart…legalább.
Összegezve:
Lesz dugódÃj mert kell a lóvé.
ui: …csak a neve lesz dugódÃj, a valóságban hÃdpénz és vizitdÃj.