Dugódíj: majd a kormány megmondja, hogy legyen-e Budapesten

Lényegében továbbra sem tudható semmi sem a budapesti dugódíjról

Ismét terítékre került a magyar autósok réme, azaz a fővárosi dugódíj, melynek kapcsán több mint 10 évvel ezelőtt, a 4-es metró építése kapcsán született kötelezettség.


Elindult az adok-kapok a főváros vezetése és a kormány között, miután Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes az RTL Klub Híradójának azt mondta,

öt éven belül korlátozzák Budapesten az autósok behajtását a belvárosba és a dízelautók használatát.

Hirdetés
Egyelőre semmi részlet nem ismert, legutóbb Tarlós István, volt főpolgármester idejében születtek konkrétumok, a legutóbbi terv az volt, hogy a megyei autópályamatricákhoz hasonló, évi 5000 forintos Budapest-matricát vezetnének be Budapest teljes közigazgatási területére, majd ezt követően egy belső zónát is kialakítanának. A dugódíj kapcsán még Demszky Gábor főpolgármesterségének idején, a 4-es metró EU-s támogatása kapcsán született kötelezettség, ám annak mértéke és mikéntje nem meghatározott.
Konkrétumok tehát nincsenek, de a Miniszterelnökség közleményben jelezte: ha Karácsony Gergely főpolgármester ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni, már csak azért is, mert önkormányzat nem szedhet díjat a közutak használata után (legalábbis személyautók esetén), az állam viszont megteheti.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.11.22. at 13:06
    Permalink

    5000 Ft-os évi dugódíj?! Komoly visszatartó ereje lesz… szinte látom, ahogy az összegtől megijedve hosszú sorok kígyóznak a BKV automaták előtt, hogy inkább 9500-ért havi bérletet vegyenek :)))

Vélemény, hozzászólás?