Dupla hatótávval kéne – Mazda MX-30
Rendesen autószerű, csak az a fránya hatótávpara… - Mazda MX-30 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jó irányba haladunk a villanyautók terén. A Mazda MX-30 is sokkal autószerűbb, mint az eddigi elektromos autók, bátran indulnál el vele messzebb is, de ezzel a hatótávval nem lesz egy álom.
Villamossal a városban? Így lenne helyes
Az MX mindig a sportos modelleket jelölte a Mazdánál, mostantól nem teljesen
Több mint 5 óra alatt tölt fel váltóáramról, a DC töltés 30 perc 80%-ra
Ránézésre a Mazda MX-30 is csak egy újabb városi crossover a kínálatban, mégis a fenntartható jövőt szolgálja.
Városi autó kompaktos méretekkel és helykínálattal, kényelmes futóművel és remek zajszigeteléssel
Nagyobb százalékban üres a motortér, a villanymotor mellett a Wankel motornak hagytak helyet
Az MX-30 alapvetően egy városi autó, és mint olyan, kettőnél többen úgysem fogják használni egyszerre.
Ebben az esetben teljesen mindegy, hogyan nyílik a hátsó ajtó, mégis ennek a megoldásnak van egy olyan hozadéka, hogy ha csak bedobnánk hátra egy táskát, vagy kabátot, a mozdulat sokkal elegánsabb. Csak kinyitjuk, mint egy szekrényt, majd ugyanazon a nyíláson be is szállunk, nincs lépkedés ide-oda. Én szerettem, már csak azért is, mert a hátsó ajtók könnyen nyílnak és pont annyival segítenek hozzá a hátsó üléssorhoz, hogy bedobhassam az apróságokat, amik a kezemben vannak. Arra egy pillanatig nem számítottam, hogy ez pont ugyanolyan merev lesz majd, mint egy hagyományos megoldás, és igazam is lett. Miután a hátsó ajtók a B-oszlopok is egyben, rendesen teherviselő elemek és szinte lehetetlen ezt úgy megoldani, hogy ne legyen mocorgása menet közben, ez is cicereg néha. Amennyiben hátra szállnánk be, vagy ki, a fejre is érdemes vigyázni, mert rendesen kiáll az ajtó zárja.Mókás és alapvetően hasznos is lehet az ajtónyitás, nem akkor, ha rendszeresen lennének utasaink
A jobb oldali ülés előrehajtható, hátul csak a kilátás rossz, a helykínálat nem, a csomagtér korrekt, az utastér anyagi érdekesek és ízlésesek
Elegáns vonások sötét árnyalatokban, de a barna bőr kimondottan jót tesz neki, ahogy az újrahasznosított műanyag bevonatú ajtókárpitok is
Kézre esik a multimédia kezelője és a váltókar, a digitális klímakonzolnak nem sok haszna, ha a fontosabb funkciók amúgy is kaptak gombot
Túl van ez itt gondolva, kérem, de még így is azt lehet rá mondani, hogy több benne a jó ízlés, mint a legtöbb gyártó új autójában.
Hasznos a középső polc rendszer, okos a pohártartó megoldása, ez egy jól használható utastér
Részben digitális a műszeregység, a multimédia pedig Apple CarPlay kompatibilis, a hifirendszer nem túl acélos, de tisztán szól
Az MX-30 legjobb oldala, hogy úgy viselkedik, mint egy autó.
A villanymotor nyomatékát nem küldi rá az első kerekekre azonnal, mert semmi értelme, az erő szépen harmonikusan felépül, mint egy belsőégésű motornál és kész. A visszatermelést váltófüleknek látszó tárgyakkal intézhetjük összesen öt állásban, ami szerintem egy kicsit sok, de így van legalább választási lehetőség a teljes vitorlázás és a gázelvételre masszív lassítás között. Nagyon jó a kormányzás érzete, van súlya és visszajelzése, minden tekintetben olyan az MX-30 mozgása, vezethetősége, mint bármelyik új Mazdáé, és ez végeredményben nagyon klassz. Futóműve csendes, rugózása pont elég feszes, de mellette ringató, a fék pedig szintén a hagyományoshoz hasonlítható. Bárki induljon el ezzel a Mazdával, annak semmilyen idegen érzése nem támad azzal kapcsolatban, hogy most valami mást vezet, mint amit megszokott. Azt leszámítva, hogy az automata váltós Mazdák ilyen vehemens gyorsításokra és harmonikus erőátvitelre nem képesek, így így ezen a téren kicsit jobb is az élmény.203 kilométert tett volna meg egy töltéssel, ami nem túl sok, de Balaton-felvidéken autózás, persze ott egy kis töltéssel belefért
AC-ról csak 6,6 kW-tal tölthető, a hajtás épp elég erős a normális használathoz
Hatótávban nem valami acélos, de ismét érdemes észben tartani, hogy ez egy városi autó, egyelőre.
35,5 kWh-s akkumulátorában 200 körüli hatótávot képes tárolni, amit igazolt is a tesztautó. Hozzáteszem, nem rajta múlt. Hagyományosan használva, értsd légkondizva/fűtve, rendes gyorsításokkal, a megengedett legmagasabb tempót tartva jó, ha 180 kijön belőle, de érdemes inkább 170-nel számolni, és akkor okozhat kellemes meglepetést, hogy többet megy el. Lehet vele trükközni és meg is hálálja az eco használatot, Balatonfüredről 124 km-es hatótávval indultam el Budapestre és 143 km után még mindig maradt benne 4 kilométer. Végsősoron lehet rá számítani, ha lemondunk a fűtésről, ami ilyenkor kicsit fájó, vagy a tempóról és az alacsony menetidőről. Hozzáteszem, ez az autó nem erre az önsanyargatásra való, ha nagyon kell, el lehet vele indulni, mert a legtöbb városban már találunk úgyis töltőt, de ha rendeltetésszerűen használjuk, azaz városi közlekedésre, akkor még ingázással együtt is elég hetente egyszer-kétszer tölteni. Kétszer ekkora hatótávval annyira jól használható autószerű villanyautó lehetne, de így sajnos még nem elég ahhoz, hogy akár első számú autó szerepét töltse be. Van az az élethelyzet, de mesze nem az a jellemző.Érdekes hangokat ad ki, egyenletes haladásnál is búg, mintha járna benne valami motor
Összességében az MX-30 egy meglepően jól összerakott és kigondolt crossover, nagyon jó hangulattal és minőségérzettel.
Mégis, kicsit többet kéne tudnia ahhoz, hogy komolyan vehető autóként is lehessen ajánlani. Így csak egy kiegészítő, annak mondjuk telitalálat.Mindenképpen városi autó, kirándulni is csak átgondoltan szabad vele, ha kétszer ennyit tudna hatótávban, már ajánlható lenne első autónak