Duplaturbós V8 és 170 kiló mínusz, ezzel jött az új G-osztály

Tágasabb, kényelmesebb és csinosabb lett az új G Merci

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindent megváltoztattak rajta, mégis teljesen ugyanúgy néz ki. Tágasabb, kényelmesebb, jobb autó lett az új G-osztály, miközben karakteréből semmit nem vesztett, méltó utód lesz.

Messziről nehéz lesz megmondani a különbséget, aminek a potenciális vásárlók még örülhetnek is, hiszen a G-osztályos Mercinek így kell kinéznie, még ha a lemezek alatt minden új is

Újjáéleszteni egy ikont talán könnyebb feladat, mint szándékosan leváltani, a Mercedes G-osztálynál viszont már nem volt tovább, elfogytak a lehetőségek. Míg a Land Rover úgy fejezte be a Defender gyártását, hogy egyelőre nincs utód, addig a Mercinél már el is készült a második generációs G-osztály és azok, akiknek ez a legfontosabb, vagyis a vásárlók egy cseppet sem lehetnek csalódottak, hiszen az ikon karaktere maradéktalanul megjelenik az új G Mercin is. Mivel a külső már lebukott, a belsőt pedig megmutatták, kevés újdonságról beszélhetünk. Az új G-osztály egy kicsit letisztultabb, egy hangyányit gömbölyűbb és frissebb, de a tank karakter továbbra is megvan benne.

A LED-es fényszórók továbbra is kerekek, a hátsók pedig szebben simulnak bele a karosszériába

Hirdetés

Az új karosszéria 5,3 centivel hosszabb, 12,1-gyel szélesebb, és a kész autó tömege 170 kilóval szerényebb az elődnél, mivel építéséhez javarészt alumíniumot használnak

Odabent már egészen más a kép, a teljesen új fejlesztésű padlólemezre nagyrészt alumíniumból készült új karosszéria 53 milliméterrel hosszabb és 121 milliméterrel szélesebb elődjénél, a hátsó sor lábtere viszont 15 centivel lett hosszabb. Jóval kényelmesebb lesz így, pakolórekeszből is több fér el, valamint a márkától megszokott technikai felszereltségek is kényelmesen elférnek. Mint például a felárasan két kijelzővel szerelt műszerfal, amin a formák, a részletek egészen másak, mint bármelyik Mercedesben, a G-osztály itt is egyedi tud maradni. Az ülések persze elektromos mozgatásúak, fűthetőek, szellőztethetőek és akár masszírozni is képesek.

Alapból egy, felárért két 12,3 colos kijelző trónol a műszerfalon, a megszokott középső kezelőszervvel irányíthatjuk, vagy épp a kormány tapipadjaival

Az alapverzió hagyományos műszeregységet kap és egy központi 12,3 colos, nem érintős kijelzőt, valamint héthangszórós audiorendszert. A feláras extrák között szerepel természetesen a 16 hangszórós Burmeister hifi és a Nappa bőrkárpitozás, amiből nem csak az ülések, hanem a műszerfal és az ajtók is kapnak, sajnos nem olyan klasszikus függönyszerű kinézettel, mint az elődben. A legfontosabb talán a hajtás, az új G Merci bevezetésekor egyféle motorral lesz elérhető, méghozzá a 416 lóerős és 609 Nm nyomatékú 4,0 literes duplaturbós V8-assal. A Detroiti Autószalonon Arnold Swartzenegger - aki nemrég átvette saját teljesen elektromossá alakított G-osztályát a Kreiseltől - megkérdezte a Mercedes igazgatóját arról, hogy lesz-e teljesen elektromos az új G-osztályból? Dieter Zetsche erre csak annyit válaszolt, hogy "Stay tuned", vagyis maradjunk velük, amivel arra utalt, hogy itt még nincs vége az új G-osztály kínálatának.

Maradt a létraalváz, persze teljesen új, ahogy a futómű is, mindenhol tekercsrugós, hátul merevhidas, és három zárható differenciálművel kap

A futómű hangolásáról az AMG gondoskodott, a választható menetmódok a lengéscsillapítók feszességét, a kormányzást, a gázreakciót és a váltót is a kiválasztott stílusnak megfelelően állítják be

A hajtás továbbá marad a megszokott, ugyanakkor mindent lecseréltek. A létraalvázas felépítés is maradt, mind a négy sarkán tekercsrugók dolgoznak, hátul merevtengellyel hajt, és összesen három, 100%-osan zárható differenciálművet kap. A futómű hangolásáról az AMG gondoskodott, akik bár a sportos modellekért felelősek, vélhetően a terepképességekre is odafigyeltek a G-osztály esetén. Van egy új vezetési mód, a G-Mode, ami a gázpedál érzékenységet, a futómű csillapítását és a 9 fokozatú automata váltó kapcsolását a legideálisabbra állítja terepezéshez. Az új G-osztály nem csak technikában lett fejlettebb, de a könnyű anyagok használatának köszönhetően 170 kilogrammal könnyebb is lett elődjénél. Ez még terepen is jól jöhet, ott is etalon maradhat.

A G-Mode terepre ideális beállítást ad, az erőről pedig egy 4,0 literes duplaturbós, 416 lóerős, 609 Nm nyomatékú V8-as gondoskodik

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?