Ebből még akár GR Sport Camry is lehet – reméljük, hogy lesz is!

A Toyota sportrészlege már gyártja a Camryhez az alkatrészeket, innen már csak egy lépés a GR!

A Gazoo Racing japán kínálatában megjelentek a Toyota Camryhez kínált kiegészítők és tartozékok. Így már arra is adott a lehetőség, hogy a gyár felvegye a palettájára a Camry GR Sport változatot. De vajon lenne értelme? Volna célközönsége? Még szép!

A Toyota Gazoo Racing többlépcsős sportprogramja igen népszerű Japánban. Ez a program a külön megvásárolható kiegészítőktől az utcai kocsik sportosabb változatán át a vérbeli, utcai versenyautókig kínál opciókat azoknak, akik nem Tuner Jóska módon szeretnék sportosabbá tenni Toyotájukat. A kínálat legújabb tagjai a Toyota Camry szedánhoz fejlesztett optikai tartozékok, mint például az első kötény, az agresszívabb rácsozatú hűtőmaszk, a sportos küszöbtoldat, a kétszer kettes kipufogóvég, az új hátsó diffúzor, vagy a csomagtérfedél peremére illeszthető, nagyobb légterelő. Akárcsak a kétezres évek Need For Speed játékaiban, ezek a tételek külön-külön vagy csomagban is megvásárolhatók – sajnos egyelőre csak Japánban. A komplett csomag csak az aerodinamikai elemek segítségével 28 milliméterrel csökkenti a Camry szabad hasmagasságát, éppen ezért a csomagnak vélhetően nemcsak a szigetországban, de a Toyota globális piacain is lenne létjogosultsága. Szerencsére van remény, a Gazoo Racing ugyanis nem zárta ki sem az észak-amerikai, sem az európai forgalmazás lehetőségét.
Hirdetés
Egy ilyen többlépcsős program előnye, hogy ki lehet próbálni olcsóbban a dolgokat, és egy ilyen alkatrészcsomag remek eszköze ennek. Ha sokan veszik, az egyértelmű jel a gyártó számára: van értelme egy lépcsővel feljebb vinni a modellt és létrehozni a Camry GR Sport modellváltozatot. Ez már csak azért is izgalmas volna, mert így a komolyabb átépítést, illetve beruházást igénylő elemekhez, például a méregdrága 19 colos keréktárcsákhoz vagy a Yamaha által fejlesztett GR sport-lengéscsillapítókhoz is költséghatékonyan juthatnának hozzá az érdeklődők. Tovább javítja az esélyeinket, hogy több regionális importőr azonnal jelezte érdeklődését; Észak-Amerikában jelenleg is létezik egy sportos Camry, méghozzá TRD változat néven. A Toyota Racing Developement által kezelésbe vett verzió - innen a név is - megerősített karosszériával és jobb futóművel, de változatlan teljesítménnyel kerül forgalomba. Ezt kombinálva egy kicsit erősebbre chippelt hajtáslánccal és a GR Parts alkatrészeivel már kész is lenne a következő lépcsőfok. Itt kell megjegyeznem, hogy Európában a Camryt csak a 218 lóerős hibrid hajtáslánccal árulják, ami már magában sem gyenge alap (lásd tesztünket és videónkat itt), főként, hogy a szintén hibrid Toyota Corolla GR Sport is bemutatta már, hogy az európai piacon szintén van igény a takarékos, mégis sportos Toyotákra.
Hirdetés
És hogy mindez kinek szól? Azoknak, akik nem szeretnének két külön autót tartani a szórakozásra és a praktikumra. Ennek a szűk szubkultúrának magam is tagja vagyok, így nyugodtan kijelenthetem: hiába vagyunk kevesen, ha egy gyártó piacra dob egy ilyet, mi meg fogjuk venni. Mondjuk én még ezen is képes lennék tolni egyet, ugyanis ha létezne - és épp lenne rá - akkor magamnak kombiként kérném.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?