Ecclestone elüldözné a Formula–1 nézőit

Ecclestone kevesebb nézővel tenné zölddé a Formula–1-et

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A nézőtér kapacitásának csökkentésével zöldebb lehet a Formula–1, mint az új motorokkal, állítja Ecclestone.

Nem csinált titkot belőle Bernie Ecclestone, hogy nincs elragadtatva a zöld Formula–1 ötletétől, és az FIA azon törekvésétől, hogy 2013-tól kisebb fogyasztású, kevesebb károsanyag-kibocsátású, négyhengeres, 1,6 turbómotorokkal váltsák fel a jelenlegi V8-as, 2,4-es szívómotorokat.
„Nem vagyok kibékülve ezzel a gondolattal” – mondta Ecclestone. „Nézzék csak meg a (kétliteres turbómotorral szerelt) GP3-as autókat. Ilyen lesz a hangja Formula–1-es autóknak? Az emberek a hang és a sebesség miatt jönnek a Formula–1-es versenyekre.”
„Nem értem ezt az egész zöld verseny filozófiát. A Tour de France-on sokkal több benzint égetnek el. Ha tényleg csökkenteni akarjuk a károsanyag-kibocsátást, akkor meg kell kérni a pályák tulajdonosait, hogy csökkentsék 15%-kal a lelátókat.”
Ecclestone-nak tökéletesen igaza van. Bármilyen meglepő is, a világ egyik leginkább környezetszennyező sportága a Tour de France kerékpáros verseny, mivel a nézők autóval utaznak a szakaszokra és közben rengeteg benzint égetnek el, mint ahogyan a Formula–1-es futamra kilátogatók is.
Azonban véleményünk szerint nem kellene itt megállnia Ecclestone-nak a környezetvédelemmel. Az autók mellett ugyanis a repülőgépek a legnagyobb környezetszennyező járművek, így nem csak a lelátókról kellene kitiltani a szurkolókat, hanem be kellene szüntetni az F1-es versenyzők, csapatvezetők, és maga Ecclestone magánrepülőgép használatát is.
Sőt, a tengerentúli futamokra a csapatok felszerelését sem kellene repülőgéppel szállítani. Végső soron pedig a csapatok közúti szállításáról is le lehetne mondani. Sokkal környezetbarátabb lenne, ha minden versenyző az otthonában ülne egy szimulátor előtt, és úgy mérkőzne meg a többiekkel. A nézők pedig maguk választhatnák meg az autók hangját, hogy 1,6 turbó- vagy 2,4 szívóhanggal akarják a versenyeket követni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?