1 331 132 új autót regisztráltak márciusban Európában, 2,8 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor - derül ki a Dataforce összesÃtésébÅ‘l, amelyet az Automotive News Europe hozott nyilvánosságra. 93 százalékos feldolgozottságnál úgy tűnik, hosszú idÅ‘ után elÅ‘ször nem a Dacia Sandero lesz az aktuális hónap gyÅ‘ztese. A rendelkezésre álló adatok alapján ugyanis a Peugeot 208 vezet, igaz kevesebb mint 1000 példánnyal. A számok nyelvére lefordÃtva a francia kisautóból 24 235-öt vettek nyilvántartásba, mÃg a Sanderóból 23 291 darabot. Mivel még nem teljes az adatok feldolgozása ez könnyen átfordulhat, de rég volt rá példa, hogy egyáltalán esély mutatkozzon a trónfosztásra.
Az új belépÅ‘k közül több is kifejezetten szépen szerepelt. A Renault Symbiozból 9405-öt regisztráltak, mÃg az 5-ösbÅ‘l 6458-at. A Fiat 600 és a Kia EV3 is erÅ‘s hónapot zárt: elÅ‘bbibÅ‘l 6791, mÃg utóbbiból 6711 került be az adatbázisba. Az európai autógyártók versenyét nézve a Renault Csoport (Renault, Dacia, Alpine) produkálta a legerÅ‘sebb hónapot, 14 százalékos növekedést jelentettek, de a VW Csoport is 11 százalékos pluszt hozott múlt év azonos idÅ‘szakához képest. Ezzel szemben a Tesla 26 százalékkal múlta alul a 2023-as márciusi idÅ‘szakot, de a Mercedes-Benz (-8,5%), valamint a Toyota (-7,8%) is mÃnuszban zárt.
Figyelemre méltó a kÃnai tulajdonban lévÅ‘ márkák regisztrációs adatainak alakulása is. Továbbra is az MG a legkomolyabb szereplÅ‘ az európai újautó-piacon, ha szigorúan a regisztrációs adatokat nézzük. A Dataforce eddigi adatai szerint 37 499 autót vettek nyilvántartásba - ez 49 százalékos növekedés 2023 azonos idÅ‘szakához képest. A BYD és a Chery is emelni tudta a tétet, de elmaradtak az MG számaitól.
Ami a hajtásláncokat illeti az akkumulátoros elektromos modellek kifejezetten jól szerepeltek, 24 százalékos pluszt mutatott ki a Dataforce elÅ‘zetes jelentése múlt év márciusához képest, ami a teljes piacból 17 százalékos részesedést jelent (szám szerint 222 340 példányt). Még Ãgy is, ez a szám messze elmarad attól a minimumtól, ami ahhoz kellene, hogy az EU ne szabjon ki vaskos bÃrságokat a károsanyag-kibocsátási kvóta miatt a gyártókra (ehhez a piac negyedét kellene a BEV-eknek adnia). Szinén jó hónapot zártak a konnektoros hibridek, amelyek az elÅ‘zetes számok alapján 20 százalékos pluszban zártak 106 558 autóval. Fontos hangsúlyozni, ezek továbbra is csak a 93 százalékos feldolgozottság után kimutatott számok, de minden bizonnyal már nem kell sokat várni a végleges statisztikára sem.