Égés a lerobbant Toyota?

Toyotát is kell bikázni? Na, köszönöm szépen!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem gyakori probléma, de szökőévenként egyszer bikázni kell az autómat.

A tesztautók mellett előfordul, hogy alig használom a sajátomat, az utóbbi három hétben például rendesen hanyagoltam szegényt. Mondtam is magamban, nem lesz ennek jó vége. Már vagy két hete porosodott a Yaris, amikor hirtelen belém villant: lemerül az akku! Rohanás, indítok, hála az égnek, rögtön beröffen. Még járattam is egy kicsit, később kiderült, ezzel talán betettem neki a kaput. Három nap múlva ugyanis kitt-katt, egy negyedet sem fordult. Kinek van bikakábele? Senkinek. Végül a szomszéd készségesen elmegy az apjához kábelért, tíz perc múlva be is áll mellém a húszéves Corollájával. Bikázunk, azóta minden rendben.
De hogyan hibázott annak idején a gyár? Az új autó másfél hónaposan egyszer csak nem indult reggel (kitt-katt). Az assistance ingyen kijött, bikázott. Egy hónap múlva újfent nem indult a kocsi. Assistance, tréler, irány a márkaszerviz. Bemérés után kiderült, hogy cellahibás a Denso-akku, kicserélték a szintén gyári beszállítói Optifitre. Szűk öt évet jól muzsikált, egészen a gondatlanságom elkövetéséig. Persze, hithű toyotásban ez a három hét is gyanút ébreszt: a testvérem Corollájában bő százezer kilométer és kilenc év után is az eredeti akksi volt. Most adtam össze, mennyibe fájt a Toyotának a garanciális assistance-szolgáltatás. Egy autómentő kijön egyszer, egy másik kijön még egyszer, elviszi az autót a szervizbe, ott akkucsere. Két kiszállás, rezsióradíj, akku, nem is kevés. Akkoriban mégis az volt a legrosszabb, hogy kissé megrendült a Toyoták megbízhatóságába vetett hitem. Ültem az istenített márka egyik gyöngyszemét cipelő, tragacs Mercedes-tréleren, amely láthatóan túl volt háromszázezren, vagyis pályafutása felén, és kezdtem megérezni az élet súlyát. Rosszul választottam?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 04:57
    Permalink

    Nincs bocs. NASA-űrhajós hasonlatod szarabb a sokéves átlagnál, öt repcsijükből vagy háromnak kampó.
    Szerencsére Te tudod, milyen akku volt/van/lesz a kocsimban. A tesóm akkuja is megkattant azóta, úgyhogy igazad volt, 10 évig bírta. Kösz, hogy szóltál, ezentúl majd töltöm, meg gondozom, meg minden. Most nemrég egy 410+ ezret futott Carina E-t is hajtottam, köszi, megvan. NASA-űrhajó, hahaha, bekaphatja.
    Érdemes volt regisztrálnod.
    Szeva

  • 2017.11.01. at 04:57
    Permalink

    Bocs öreg,hogy ezt mondom, de ekkora hülyeséget régen olvastam!
    Arról, hogy te nem használod a kocsidat, nem az akku tehet.
    Mit gondoltál, mit vettél, NASA űrhajót??? Vegyél egy Mercit, vagy Citroen, majd meglátod azok is lemerülnek. Egyébként a Toyotában nincs Denso akksi, Yarisban Delphi van, ami tényleg egy rakás szar.
    Ha nem mész az autóval, tölteni kell az akkut, mert az állásban megy tönkre. A tesód Corollájában meg vszinű még japán akku van, de csodákra ne számítson már ő se. Egy akku átlag 3-5 évig bírja,a többi ajándék, meg sok függ attól, hogyan használják, gondozzák őket.

Vélemény, hozzászólás?