EGR-szelepet gyógyíttattunk, simább járású motort kaptunk

BG motormosással EGR-szelepet is menthetünk? Kipróbáltuk!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A lerakódásokat belülről oldó BG motortisztítóval akár a kipufogógáz visszavezetését szabályozó EGR-szelep is gyógyítható. Próbára tettük.

Nem új, de még mindig nem túlzottan ismert és elterjedt a benzin- és dízelmotorok szívó- és befecskendező-rendszeréhez egyaránt használható BG motortisztítás. A rendszer lényege, hogy a motorban keletkező lerakódásokat megbontás nélkül, illetve részleges megbontással tudja kimosni. Hogy erre időnként szükség van, azt az élet bizonyítja: a kollégánk édesapja által használt Ford Transitban nem sokkal 130 ezer kilométeres futás óta visszatérő jelenség az EGR-szelep hibájára utaló kontrollámpa kigyulladása. Tudjuk, legjobb cserélni lenne a szelepet, ám az alkatrész márkaszervizből új darabként 127 495, felújítottként 90 985 forint lenne, alkatészáruházból (új, de nem gyári alkatrészként) uszkve 100 000 forintért kapnánk meg, s még nagykereskedői kapcsolatainkat megmozgatva is 85 000 forintos legalacsonyabb árat kaptunk. Maradt tehát a tisztítással próbálkozás.
Hirdetés

Először adalékokkal; két verziót is próbára tettünk, egyik se volt vészes árú, 1500-2000 forintért kaptunk egy-egy flakonnyi befecskendező-rendszer tisztítót, mindkettő kitért arra, hogy az EGR-szelep járatait is kipucolja. Az eredmény nem volt hosszú távú, a Transitban néhány ezer kilométer után visszatért az amúgy csak OBD-s hibaolvasóval kiüthető hibaüzenet, ami természetesen egyértelműen az EGR-szelep elkokszolódására utalt, arról tudósított, hogy az folyamatosan nyitva van. Így folyamatos volt a kipufogógáz-visszavezetés, a motor állandóan nitrogén-oxidokkal teli, oxigénhiányos levegőt kapott, s ez üzemén is megmutatkozott, sokszor gyenge volt, alapjáraton időnként lefulladt. A csere viszont drága, az alkatrész a Transit motorterében is mélyre szerelt, nehezen hozzáférhető, adta magát tehát a BG, a megbontás nélküli tisztítórendszer, hogy próbára tegyük.
A BG motortisztítást egyedüliként alkalmazó Morvai Autószerviz egyenletesebb járást, tisztább üzemet is ígért a kúra által, de kérdésünkre a szervizvezető azt is biztosnak vélte, hogy az EGR-szelep is fog kapni annyi tisztítást megbontás nélkül is, hogy ha más baja nincs, akkor az elektromos vezérlésének megfelelően ismét képes lesz zárni és persze nyitni, ha éppen az szükséges.
Folyadék itt is van, ám az elsőként nem a tankba kerül, hanem - szinte - közvetlenül a motorba. A BG saját, a motor tisztítás közbeni hajtóanyagául is szolgáló tisztítófolyadékját ugyanis az üzemanyagszűrő elé kötik be, ezért technológiai előírás, hogy szűrőből újat, teljesen tisztát kell beszerelni a tisztítás előtt. A Transit esetében az üzemanyag-szivattyú (jelen esetben) szerencsésen a szűrő után van, a nagynyomásúval egybeépítve. Így viszonylag egyszerű, persze azért némi gondolkodást igénylő volt az ideiglenes hajtóanyag bekötése.
A nagyjából félórás, egy kiegészítő berendezésről adott üzemanyaggal járó befecskendezőrendszer-tisztítás során is jól hallható volt, hogy a TDCi járása kisimult, utána pedig a próbakörön, hogy a fulladás, torpanás megszűnt, az EGR a BG kipufogógázától is megtisztult. A tisztítás után a BG is ad egy speciális folyadékot, amit teli üzemanyagtartályba érdemes tölteni. Így tettünk, illetve tett a szerviz szakembere, az anyag ugyanis maró – ezért, meg persze azért is ajánlott teljes tanknyi üzemanyaghoz önteni, hogy tisztítóhatása minél tovább tartson, s a teljes üzemanyagrendszert átmossa.
Esetünkben az EGR-hiba tünetei megszűntek, a motor érezhetően egyenletesebb járású lett, bízunk benne, hogy sokáig az is lesz, persze a BG-rendszer évenkénti ismétléssel ajánlott (átlagos futás mellett). Ára a jelen esetben alkalmazott dízel befecskendező-rendszer tisztítás esetén 29 000 forint. Ehhez jön még az üzemanyagszűrő költsége, ami a Transit esetén minőségi, de utángyártott (MannFilter) alkatrésszel, „jóárasítva” is 7 000 forint volt. Ha mindent összeadunk, még mindig nem érjük el a legolcsóbb alkatrész árát sem, szerelési költség se volt, igaz, az is biztos, hogy EGR-ünk nem lett új, s a hibajelek a kontrollámpát leszámítva hiába szűntek meg, az EOBD-s lekérdezés szerint továbbra sem jó. Viszont a motor szépen jár, alul érezhetően nyomatékosabb lett, az pedig csöppet sem meglepő, hogy már rossz alkatrészből nem csinál jót a BG sem. Inkább megelőző kezelésnek javallható, a motor egészének jót tesz, ez érezhető is a Transit dízelének járásán, erején is, állítólag fogyasztása is apadni fog, de ami talán a legfontosabb, hogy a dízelmotorok legjelentősebb felújítási költsége, a befecskendezők (darabonkénti 80-100 ezer forintos) cseréje odázható, s akár meg is úszható vele.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Még szép hogy le kell szedni, nem csak magát a szelepet, hanem a pillangószelepet is az egész légbeömlővel együtt. Máskülönben félmegoldás az egész, hisz a szelep után akár felére is lecsökkenhet a szívócső keresztmetszete. A szelepek kinézetéről meg nem is beszélve. Örülök hogy neked ilyen könnyen hozzáférhető helyen van. Nekem szét kell bontanom a fél autót hogy hozzáférjek+hűtővizet leengedni, mivel be van kötve az EGR-a hűtőkörbe is a hűtése végett… Utoljára akkor szedtem le amikor lefalaztam a kipufogóoldali bevezetést, azóta patika minden.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Nem értem .. típus függő van ahol elől van 2 csavarral “opel ” van ahol “Vw “hátul 4 csavarral… minden esetben max 30 perc a művelet… de mind1 és nem értem miért nem lehet felfogni , hogy nem kell kiszedni a tisztításhoz …

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Értem … viszont megfordítom a te elképzelésedet… azért mert te úgy gondolod , hogy úgy van még nem biztos hogy úgy is van … Jó hogy te olyan dolgokkal tisztában vagy amivel más ember nem pl mi folyik a NASA-nal és hasonlók … elképesztő mennyire tájékozott vagy , de hol vannak a bizonyítékok ?? Még akár az is lehet , hogy te vagy a Boldogvölgyi Casanova aki állítólag a NASA-nal volt robotépítő és ha jó a kapás hazaküldöd a robotinast , hogy felvegye az adást…

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Ezek szerint az EGR-t lehetett volna patentos vagy tépőzáras rögzítéssel megoldani a csavar helyett, hisz rendszeresen le kell szerelni a tisztítás végett. Városi használatban ez hatványozottan igaz. Kvázi egy konstrukciós hiba a gépezetben, majd tisztítgatom minden hónapban, míg nem szakad be a csavar egyszer. A löttyök meg nem varázsolják el a dzsuvát mint a mesében hívők, hanem max beljebb nyomja az égéstérbe+szelepekhez stb. De hogy az EGR-mellett mi szükség van a légszűrőre, mikor visszaszennyezzük a szívórendszert, továbbra sem értem. Egyre erősebb bennem az érzés, hogy véglegesen lezárjam az EGR-t az ideiglenes helyett, főleg azok után hogy tisztítás után (egész szívósorig) kb újnyi vastag lerakódást sikerült kivésni belőle. Egyetlen egy érv van a működése mellett: “Környezetvédelem” pár tizeddel alacsonyabb nitrogéndioxid kibocsátás részterhelés mellett. A többi üzemmódban amúgy is zárva van a szelep, tehát az átlagot nem rontom se így se úgy. Illetve igen EGR-rel plusz fogyasztás, ami szerintem meg nem környezetkímélő. Ha átlagolunk, épp olyan mint ha semmi nem történt volna.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Nincs itt szó semmilyen összeesküvés elméletről. Ha valamit nem tudsz az még nem azt jelenti, hogy nem létezik. Látom képtelen vagy túllépni, túllátni az EGR-en is.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Nem értem te miért nem kezdted el szétszedni a kocsidat apró darabokra és kiszedni belőle általad feleslegesnek ítélt darabokat ,mint itt jó páran tették a kommentelők közül… miért kel a költségesebb utat választanod … szégyelld magad … 😀 lentebb írtam egy 2.200 ft-s szeleptisztítóról nem írom be megint mert azt hiszik reklámozom nem kell hozzá kiszedned csak befújod először alapjáraton majd elkezded növelni 2.500 fordulatig majd megint alapjárat .. a míg a doboz ki nem fogy folytatni ezt a műveletet .. igaz ez 2 emberes feladat . Egyébként azért nem érzed gyengének mert az elektronika már akkor bejelez mikor a baj még nagyon kicsi érzékeli a beszívott levegő és a bejuttatott levegő arányát ebből kalkulálj ahogy előbb utóbb baj lesz vidd szervizbe… ha sokáig így használnád elkezdene 2500 körül rángatni majd 3000 körül hirtelen megindulni … Nekem a Saab 1.9 Tid ami valójában egy fiat mjet/opel cdti motor csinálta ezt 60.000 km volt benne új kora óta nálam … és egyszer elkezdte szerelő a márkaszervizben azt mondta menjek ki pályára és jól húzassam meg .. de így visszagondolva ostobaság hiszen ha a szelep nem tud zárni a ráégett szutyok miatt akkor egy erős kihúzatás csak ront a dolgon mivel megnöveli a kipufogó gáz hőmérsékletét ami bejutva a szelephez még jobban ráégeti .. igazán ennek a kihúzatásnak akkor lenne értelme ha jóval a korom égési hőmérséklete 400-500 fok feletti gáz jutna vissza de akkor meg tönkremenne a motor .

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Mint lentebb írtam … miért olyan alkatrészre hoztak szerinted törvényt vagy szereltek be a kocsiba amit ha kiszedsz majdnem ugyan úgy működik tőle az autó ” pár év után tönkremegy ” vagy egy egyszerű féktisztítós zsíroldóval ki lehet pucolni ??? Miért nem olyan alkatrészre ami nélkül nem megy a kocsi csak ha kicseréled ez jóval nagyobb üzlet nem gondolod ??? vagy akár egybe építhették volna a leömlőcsővel is azt meg egybeöntik a hengerfejjel , hogy biztosan ne tudd kiszerelni csak cserélni jó drágán … az a probléma hogy sok ember olvas ezt azt és tény ként kezeli pl most te jössz ezzel a hülyeséggel amit írtál… honnan tudod mondták neked a NASA-nál , hogy ez így van ?? Vagy odament hozzád Obama az egyik körútján megveregette a válladat és azt mondta … kedves vidi500 mondok neked egy titkot és a füledbe súgta??? Megint jó nagy hülyeséget írtál az összeesküvés elméleteiddel … 😀 lentebb írtam adott a probléma , ha neked jobb és olcsóbb 5leted van káros anyag kibocsátás mérséklésre állj elő vele a nagy nyilvánosság elé hidd el vevők lesznek rá … de addig fogadjuk el a mai technikát még ha nem is tökéletes akkor is és ne szedjünk ki olyan dolgot csapatostul ami 15-20-30 év múlva globális problémát okoz a mostani helyzetre is rátetézve… csak azért mert úgy gondoljuk attól jobb lesz az autó … gondolni kell arra is , hogy mi lesz 40 év múlva … vagy a gyerekeid miben nőnek fel …

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Van aki beleönti és kockáztat van aki nem … de tételezzük fel van egy 1 éves még garanciális autód és ezt beleöntöd a tankba .. mondjuk lehet , hogy nem ettől lehet alapból tönkremenne valami az üzemanyag ellátó rendszerbe mert éppen hibás volt a gyárban beszerelt termék és beviszed garanciális javításra ott szétszedik és elképzelhető hogy kimutatható valami anyag maradvány ebből a szerből… ha láttál már új autó garanciális feltételeket akkor látszik , hogy semmilyen adalékanyag nem megengedett mert garancia vesztéssel jár ekkor szerinted ki fogja kifizetni a javítási számlákat ??? … ennek ellenére mint írtam biztosan jó dolog … bár engem nem érint … de mint írtam nem tudok olyan oldószerről ami elégetés után is megmarad a tisztító hatása … itt inkább arról lehet szó hogy megemeli az égési hőmérsékletet és ezáltal égeti el a lerakódást… de ez a fajta beavatkozás is eléggé káros a megnövekedett hőterhelés miatt … hangsúlyozom mindenki saját maga döntse el mit önt a kocsiba és miben hisz .

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Opel Corsa 1.3 CDTI, közel 230 ezer km-rel, EGR szelep visszajelzés hibával többször 200 ezer előtt..(az autó 19 ezer km-rel lett vásárolva 4 éve)
    100 ezer után kezdett el szarakodni…Kiszed, megtisztít, majd 20-30 ezerig megint jó..3-4szer kivéve öcsém megunta, kivette darabokra szedte, megpucolta, felpolírozta a járatot, becsiszolta a szelepet, 30 ezer kilométer óta no problem..
    Amúgy semmilyen elgyengülést nem lehetett tapasztalni mikor nem zárt rendesen…
    De a f@szát ki kellene verni szöges léccel annak, aki a dzsuvás kipugáz visszavezetést ilyen pici és ilyen megoldású szeleppel oldotta meg….(én zsilipes megoldást választottam volna középen záródó lemezekkel, amik egymásnak ellentétes irányba nyílnak…)

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    [b] “Törvényileg kötelező az EGR szelep használata”[/b]
    A törvényeket az autógyárak hozatják meg a kormányokkal saját üzleti érdekeik mentén. A fejlesztőmérnököknek, esetleg tudósoknak (pl. NASA) megszabják, hogy a kapott jövedelmük fejében milyen (üzletileg kedvező) kutatási végeredmény szülessen. Ez így működik, de látom halvány fogalmad sincs ilyen dolgokról.
    Persze jelen cikknél adott egy alkatrész problémája bizonyos költséghányaddal, illetve annak csökkentésére irányuló különféle próbálkozásokkal.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Kedves Kaller!
    Látom mindenben képben vagy, de ha utána nézel, akkor láthatod, hogy több mint 10 éves tapasztalat van a termékben és a világon mennyien használták a terméket. Rengeteg ismerősöm és szerelők használják, mindenkinek jók a tapasztalatai. Nem kell addig lehurrogni, amíg nem próbáltad ki. Saját tapasztalatom, BMW 320d 163le 14-15 literes fogyasztása volt most nem elemezném melyik BMW szervizekben jártam, összesen négyben és mindenhol ugyanazt mondták, hogy szoftverezni kell miután meg tudták, hogy az első szervizben már megtörtént, akkor azt mondták, hogy fogadjam el így. Persze nem tettem, beleöntöttem a CataClean és 50 km-er megtétele után azonnal érezhető volt a kocsi visszanyerte a gyári erejét és beállt a gyári 6-7 literes fogyasztás. Ez négy éve volt, akkor adtam el az egyik barátomnak és az óta is rendszeresen használja, használjuk és semmi rossz reakciót nem okoz a motorban. Be lehet menni a szervizbe pl: Citroen és a részecske szűrő telitettségét kiírja a computer lehet 80-90% 40km megtétele után 10-15%-ra esik vissza. Fogyasztás is. Nem hiszed járj utána.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Az a baj a tankba önthető csodaszerekkel , hogy nem nagyon tudni mi lesz a végeredménye milyen alkatrészeket mar meg mit old fel stb … bár biztos jó mint mondtad de 12.000 ft kidobni egy vagy jó vagy nem jó megoldásért nem biztos hogy normális dolog . Nem tudom elképzelni hogy olyan anyagnak lenen tisztító képessége amit el lehet égetni és az lepucolná normálisan a lerakódott ráégett kormot … mert ha nem éghető akkor a motor maga sem fog vele üzemelni …ha meg éghető elégés után az nem fogja oldani a kormot … befecskendező tisztítókba is többnyire közönséges kerozin van és eladják horror áron . Én biztos nem öntőm bele de lesz aki belefogja … 😉 😀

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Adott a probléma … szóval ne fogd vissza magad , ha neked jobb 5leted van a probléma megoldására tedd közzé biztos lehetsz benne , hogy az autógyárak ráharapnak… de amíg ezt nem teszed meg fogadd el hogy a mérnök aki 4 évet tanult az iskolában és még 3-4 évet gyakornokoskodott mire érdemben fejlesztő lett sokkal többet tud a probléma megoldásáról mint te vagy én . Törvényileg kötelező az EGR szelep használata és a katalizátoré ha az gyárilag benne van az autóban mert különben csalást követ el az illető mivel más környezetvédelmi besorolásba esik a gépjármű de ez mellékes … az más kérdés hogy senki sem ellenőrzi még műszakin sem szokták megnézni legalábbis nálunk … Ebben a cikkben és a hozzászólások zömében az EGR szelepről ment a vita ezért felesleges lenne elvonatkoztatni tőle … ennyi erővel felhozhatod azt is , hogy a kerékcsapágyat 100-120.000 km enként cserélni kell az elsőt és miért nem megy el 300.000 km et … szóval … na mind1 .

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Sziasztok!
    Sokan írnak mindenféle termékről, de az biztos, hogy a CataClean egy tuti termék. Már rengeteg autóba raktuk, amelyiknél érezhetően rossz volt a teljesítmény, vagy sokat fogyasztott 40-50 km megtétele után érezhető volt, hogy a PDF vagy a benzinesnél a katalizátort, sőt az EGR és a turbó lerakodásokat is megszünteti. Egy szlovák cégnél cataclean.sk oldalon meglehet venni. Nézzetek utána. Részecske szűrőtelitettség 90% körül van akkor is segít 40-50km után.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Nem csupán az EGR-ről van szó, hanem egyszerűen arról a fejlesztési irányról, koncepciókról, (megoldások százairól, túl kellene látnod az EGR-en, meg még sok minden máson is, de látom nem megy) ami az utóbbi 20-30 évben látott napvilágot. Igenis rossz az irány jelen körülmények között, átveréses egoista megoldások, a vevők zsebeinek minél fokozottabb kiürítése irányában, hangzatos jelszavakkal. A “hegyre több út vezet fel”, a jelenlegi zsákutca.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Igen pont ate 50.000 ft os nyamvadt szelepeden fognak meggazdagodni mert mondjuk egy vezérlő elektronikát nem könnyebb legyártani pár nyomtatott áramkörrel és programozottan tönkretenni hogy ki kelljen cserélni mivel a motorvezérlőt nem tudod kiszerelni a kocsiból … egy olyan alkatrészt fognak direkt a tervezett elavuláson belül tönkretenni amit ki lehet szerelni vagy pár forintért kipucolni… konkrétan hol van neked ebben az üzlet ???? Gratulálok megint nagy okosságot írtál … ha van még valami ehhez hasonló ostoba összeesküvés elméleted most írd le egybe nem kell ehhez külön üzeneteket Írni …

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    1.9 pdtdi és nagyjából 30.000 km-enként befújok az egr szelep elé fémházba egy 2.200 ft os egr szelep tisztító spray-t alapjáraton ketyegő motor mellett amit lentebb linkeltem és nem kell kiszedni ennyi a trükk … most van benne 270.000km és mindene gyári a vezérműszíj cserén kívül soha nem volt megbontva a motorja …

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    [b] “Tehát szerinted ha én mondjuk Pécsről elmegyek Berlinbe aztán Hamburgba majd átmegyek Londonba majd hazafelé érintem Párizst és teszek egy Római kitérőt mielőtt hazajövök pontosan akkora területen szennyezek szerinted mint egy gyár Budapesten ???? :D”[/b]
    A Föld ahol élünk, egy zárt rendszer. Mindegy hol szennyezünk, az akkor is ebbe a zárt rendszerbe kerül. Ez az egész EGR hókusz-pókusz az autógyárak egoista üzletpolitikájának része, hangzatos szólamokkal (környezetszennyezés) támogatva, a tömegek félrevezetésére.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    “Nekem egy nyolc éves, közel 100 eret futott, Toyota 2.2 D-Cat Rav4 van. Minden olajcserénél magam veszem le az egr-t és tisztítom. ”
    Nekem meg egy 216.000 km-t futott 2.2 CDI Vianom (első tu lajként)és egy 118.000 km-t futott BMW 318d-m.
    Ahol a bátyám dolgozik ott pedig Sprintereket és Renault Trafficokat használnak.
    Azt sem tudom hogy mi az az EGR szelep, és megkérdeztem és a Renaultoknál sem probléma ez 😀

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Ezt a marhaságot amiket ideírtál ugye te sem gondolod komolyan ???? Valószínű nem 3 személyt szállítanak buszok vagy alibi csomaggal rohangáló cégek kamionokat furikáztatnak mert éppen sok a profitjuk … egy autóbuszt 40 személlyel számolva 15 literes fogyasztással egy főre jutó CO kibocsátása jóval alacsonyabb mint egy személyautó 6 literes fogyasztása 5 fővel … szóval nem kell sarkosítani … nyilván vannak kirívó esetek mikor üresen megy valami több 100 km et de van olyan hogy nincs ülőhely és álló hely sem a buszon mert úgy tömve van … és igen ezek a leghatékonyabb módja a környezetkímélő a-b be való eljutásnak nem kötött pályás eszközökön . Tehát szerinted ha én mondjuk Pécsről elmegyek Berlinbe aztán Hamburgba majd átmegyek Londonba majd hazafelé érintem Párizst és teszek egy Római kitérőt mielőtt hazajövök pontosan akkora területen szennyezek szerinted mint egy gyár Budapesten ???? 😀 ostobaság amit írtál … Egyébként ha valakinek nem tetszik az autógyárak üzleti profilja akkor ne vegyen autót nem kötelező megvenni …

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    [b]szóval adott miért az autóknál megy a cumi .. [/b]
    Persze hogy adott, az autógyártók és üzleti környezetük minél nagyobb profitja.
    [b] míg egy gyár adott területet szennyez …[/b]
    Több gyár több “adott területet” szennyez, és egy gyár szennyezése több tízezerszerese egy személykocsiénak. A személykocsi is “egy adott területet szennyez”.
    [b]A kamionok ,buszok meg messze a leggazdaságosabb és költséghatékonyabb nem kötött pályás szállító eszközök súly arányban vetítve …[/b]
    Akkor most magáról a környezetszennyezésről beszélünk, vagy szépítjük a dolgokat az úgymond “költséghatékonyság” arányában. Nem mondanék költséghatékonynak egy autóbuszt 3 személlyel, vagy egy alibi csomaggal szaladgáló visszautas teherautót.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Ajánlom költözz egy forgalmas út mellé garantálom megváltozik a véleményed mikor szellőztetni akarsz és csak csípős füst jön be levegő helyett … akkor is remélem azt mondod kit érdekel a környezetvédelem… egyébként akinek van pénze tankolni az nem éhezik ergo érdekelje a környezetvédelem akinek meg nincs pénze tankolni az úgy sem fogja kikötni a szóban forgó egr szelepet mert vagy nincs kocsi vagy nincs töltény amivel tankoljon bele …

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Nem az ECOTEC feliratért cserébe rakták bele az egr szelepet hanem mert ha van gyereked még ő is levegőt szeretne venni az utcán és nem egy oxigénpalackot húzni maga után kiskocsival mikor leugrik a közértbe kormos szénfekete kenyeret venni … azért az autókat sújtja úgymond a környezet védelem mivel mobil eszközök ezáltal járják az országokat mindenhova eregetve a sok mocskot míg egy gyár adott területet szennyez … a kamionok ,buszok meg messze a leggazdaságosabb és költséghatékonyabb nem kötött pályás szállító eszközök súly arányban vetítve … szóval adott miért az autóknál megy a cumi ..

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Mint írtam nem folytatom tovább ezt a meddő vitát sok agyhalott balek szétszedi a kocsit és kiszerelnek belőle alkatrészt csak azért mert valami fórumon olvasták hogy a csóriknak ez a megoldás bevált … teljesen más megbontani egy adagolós kocsit fix hagyományos turbóval katalizátor nélkül ami jobb esetben még elvánszorog pár évig és szeméttelepen köt ki és más egy magasnyomásút változó geometriás turbóval szerelt katalizátorost esetleg 3-4 éves autót … de nekem mint írtam mind1 … Ezt a fingos okos hozzászólást olvastam már máshol is … a kettő azért nem ugyan az .

    Ha már ott tartunk az ős turbó benzinesek tényleg többlet üzemanyaggal hűtötték a turbina lapátokat ha utána olvastál volna tudhatnád mielőtt elkezdesz valakit fikázni … konkrétan a kipufogóba juttatott többlet benzin párolgása hűtötte a kipufogó oldali lapátot … ez még azelőtt volt hogy az új vízhűtéses turbók megjelentek volna … de nyugodtan fikázd csak magad … 😀

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Te összekeversz néhány dolgot úgy gondolom. Az EGR beiktatása egy butítás a normális üzemhez képest. Többek között ezért is nem számít tuningnak a kiiktatása, és ezért nem terheli le jobban egyik alkatrészt sem egy normál üzemhez képest, hisz azt állítottuk vissza. Szóval jó ha tudod, hogy nagyon rossz úton jársz és hülyeségekkel tömöd az emberkék fejét.
    Az egr a motor szempontjából egy káros dolog, csak azért lett kitalálva, hogy a környezetvédelmi normákat teljesíteni tudják. Gondolj bele, hogy azt a sok mocskot ami eltömíti és lerakódik a szívócsőben is, elvileg mégegyszer át kellett volna menjen a teljes körfolyamaton. A legszebb dolog, hogy a közvetlen befecsis motoroknál ugye ez a dzsuva lerakódik a szelep nyakára majd a fészkébe ami aztán nem tud rendesen zárni és beég.
    Másik szemszögből meg te sem örülnél neki ha visszaszívatnák veled a saját fingodat, ugyanis itt ez történik.
    Azt is jó ha tudod, hogy mikor “szétpörgi” magát a dízel, az azért van mert a katalizátorban ahogy rakódik le a dzsuva, egyre kisebb keresztmetszeten át tud eltávozni a kipufogógáz ezáltal egy túlnyomást ébresztve. Ez a túlnyomás a turbó forgórészét tengelyirányban elkezdi tolni szívóoldal felé, ennek következtében a forgórész tengelyének szívóoldali olajtömítése elkopik és átengedi az olajat egyenesen a szívócsőbe onnan a motorba ahol ugye öngyulladással elég teljesen szabályozatlanul, szó szerint olaj a tűzre 😀

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Te el is szoktad olvasni amiket írsz? Többlet benzinnel hűtötték az égő teret 😀 Hát megcsináltad a napomat 😀
    Te áruld már el nekem hogy a forró kipufogógáz mióta hűt jobban, mint az intercooleren át fújt friss levegő?
    Mindegy, kár is folytatni mert ilyen kevés szóban ennyi hülyeséget összeszedni már művészet.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    [b]Kit érdekel ma a tiszta környezet amikor az emberek lassan éhen halnak !! [/b]
    Azokat érdekli, akiket ez nem fenyeget… Egyébként röhej, hogy a levegő szennyezése a köztudatban a személyautókra van kihegyezve. És a többi környezetkárosító hatás? Az élet veszélyes az életre…
    A halálozási listát messze magasan a stressz, a feszültség, a konfliktusokból eredő szív és érrendszeri betegségek vezetik, a dohányzás a 9-ik helyen van, és még ennél is jóval hátrább az egyéb égéstermékek által okozottak. (Papp Lajos szívsebész professzor nyomán).

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Ne hogy azt hidd hogy 300 -400 fokos kipufogó gázt vezetnek vissza … hanem nagyjából 100-120 ra hűtik le van egy vízhűtő rendszer a visszavezetésnél … leírom egyszerűen neked ha megtuningolsz egy motort az is jobban kopik és előbb tönkremegy mint egy sima tuning mentes verzió .. itt is hasonló a helyzet csak tuning nélkül több oxigéndúsabb levegőt szív be többlet üzemanyagot fog befecskendezni ami többlet teljesítményt okozhat ezzel együtt megnő az alkatrészekre kifejtett erőhatás és a hőterhelése a kipufogó oldali turbólapátnak . Egyébként ha nincs benne az egr szelep nem tud visszaáramolni a kipufogó gáz nehezebben melegszik fel a motor üzemi hőmérsékletre ” rövid távokon soha nem is fog bemelegedni míg szeleppel valószínű bemelegedne “és ha hiszed ha nem hideg motorral 10 km alatt annyit kopik egy motor és turbó mint kb 500-600 km alatt meleg motorral kopna… de nyugodtan szedjétek ki belőle a szerelőknek mindenképpen jót tesztek vele mivel majd idő előtt kell generált végezni a motoron és turbón … na mind1 részemről ennyi a történet mindenki saját mag adöntse el megéri e bohóckodni a mérnökökkel szemben … csak majd nem kell sírni fórumokban hogy milyen szar xy gyártó motorja mert eszi az olajat meg behalt a turbó kikönyökölt a hajtókar vagy felkapta a karterből a motorolajat és megállíthatatlanul szétpörgeti magát a diesel motor …

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    A túlmelegedés oldalról nem értem a történetet. A beszívott levegőhöz képest a forró kipufogógáz jóval melegebb… Ha nincs visszavezetve még nehezebben is éri el az üzemi hőmérsékletet a motor, nem hogy túlmelegedne.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Ezek a motorok úgy vannak beállítva, hogy kell nekik az egr, a régiekben többlet benzinnel hűtötték az égő teret, itt a kipufogógázzal, mivel lassítja az égést, tehát ha lekötöd túlmelegszik a rendszer. égőtér, Katalizátor, a dugattyú ki tud jukadni. Ha lekötöd, akkor meg kell növelned a benzin menyiséget, addig míg őz barna lesz a gyertya, akkor hosszú távon nem lesz baja a mocinak, de a fogyit megnézheted!

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Na igen valóban de az üzem 70% ban részterhelésnél megy a motor ” kivéve ha nem padlógáz fékes idióta használja” ha nincs benne egr mert kiszedték vagy ledugózták ugyan annyi terhelést kap a turbó mint ha folyamat gyorsítanál vele .. a többlet miatt . Biztos lehetsz benne hogy nem eszik többet egr szeleppel a kocsi mivel ha veszel alapul egy 2000ccm es kocsit részterhelésnél a 30% os gázvisszavezetés hatásra nagyjából 1.400 -1.500 ccm es kollégának felel meg a teljesítménye és a befecskendezett üzemanyag mennyisége is … az meg ugye eleve nem ehet többet mint egy ugyanolyan 2000ccm … ha nyomod neki természetesen bezár a szelep és megjön a 2.000 ccm nyi teljesítmény és ezzel 1ütt a fogyasztás is . Viszont azért érzed hogy kevesebbet eszik mivel mint írtam a szelep kiiktatásával megnő a hatásfoka a motornak … a vissza nem vezetett gázok miatt többlet ” oxigén dúsabb” levegő jut a motorba ehhez viszont többlet üzemanyagot fog befecskendezni az elektronika … a nagyobb kipufogó gáz nyomása miatt jobban pörög a turbó és előbb ” harap” a kocsi javul a gázreakció viszont nagyobbat is tol a turbó lyuk után 1.800-2.000 körül . a turbó nyomást te nem látod hogy oké e… csak a diagnosztikai műszer látja.. és le kell mérni egr szeleppel gyorsítva és anélkül meglepődnél a különbségen … egyébként is van lefúvó szelep szóval te lehet úgy gondolod hogy nincs nagyobb nyomás a szívócsőben mert alapból ott nincs is hiszen a lefúvó szelepnél kimegy amit a turbó +ba termelt kínok kínjait átélve 😉 Igen láttam már lerakódott szívósort szelepet is … de mint írtam ha használva van ez a spray akkor ez megelőzhető és orvosolható is vele … ehhez nem kell szétbelezni a kocsit csak azért mert valahol azt írták az egr szelep nem kell bele … a motort a szelephez lőtték a gyárba hiánya tönkre fogja tenni az autó egyes alkatrészeit … vgt turbó +katalizátor + pdf … bár a tiedbe csak turbót fogja … de számolj utána vajon megéri e … egyébként nálam is előjön pdtdi kb 30.000 km-enként kér egy dobozzal ami 2.200 ft ennyit kibírok , ah meg valakinek ez sok vegyen féktisztítót szerelje ki a szelepet mossa át és olyan lesz mint az új kb 500 ft ha magad csinálod . Eszembe nem jutna kiszedni az egr-t belőle maximum pucolás idejére . A kisebb fogyasztás részben betudható a psychés hatásának is hiszen te kivettél belőle egy csúnya bácsik által beleszerelt alkatrészt ami csak a fogyasztást növeli … ebből adódóan jobban figyelsz a vezetésre innen is adódik a picivel kevesebb fogyasztás …

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Amikor a turbó felpörög az egr-zárva van, hisz ha nem így lenne elszökne a turbónyomás. Ezért is erőtlen egy nyitva beragadt egr-szelepes autó többek közt. Részterhelésnél meg tök mindegy, a turbó így se úgy se pörög többet, ha meg odanyomok neki úgy is bezárna az egr. A tisztítás ideig óráig megoldja a problémát, ha láttál olajsárral eltömődött szívósort, biztos tudod miről beszélek. Fogyasztásban kb 0.5-0.7 l többlet egr-rel. Igaz a motor valóban lassabban melegszik, így télen pláne, de a diselnek amúgy is kicsi a hővesztesége. Az autó nem kormol (1,7 cdti), fogyasztása csökkent, hibakód nincs, turbónyomás oké, kibocsátási érték kiváló, vagy csak a nitrogéndioxidra nics határérték, mert elenyésző a mennyisége? Igaz minden motort az emisszió öl meg, mert a végén annyi minden szart ráakasztanak hogy elmennek a lovak legelni. De tiltsuk be a dohányzást és az alkoholt meg a margarint is mert károsak az egészségre!

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Részterhelésnek számít a lineáris haladás is pl mikor közúton 90 km/h val egyenletesen közlekedsz ilyenkor is nyitva van … hideg indításnál , hogy a motor előbb melegedjen ilyenkor is nyitva van autópálya tempónál ha nem gyorsulgatsz folyton és egyenletesen nyomod a gázt ilyenkor is nyitva van … gyakorlatilag 3000 fordulat/ perc ig bármikor kinyithat ha részterhelésen van a motor .. kiszerelni/ kikötni / ledugózni többet árt mint használ a motornak ugyanis 30% körüli gáz visszavezetés tapasztalható egy jól működő rendszernél és ehhez állítják be a változó geometriájú turbókat is .. ha ki van kötve akkor ez a gázmennyiség egyenesen megy a turbóhoz ergó több gázt kap a motortól ebből adódóan nagyobb terhelést nagyobb fordulatszámon dolgozik a többlet gázok miatt … ebből adódóan a terelő lapát szöget kénytelen úgy variálni az elektronika hogy az mindig a lehető legkisebb fordulatszámon üzemeltesse a turbó kipufogó oldali turbinát ” megnövekedett fordulatszám miatt ” ezért van az hogy erősebbnek érződik kiszerelt egr szelepes kocsi mint amiben van ” nem csak a jobb hatásfok miatt hanem a több kipufogó gáz miatt is ” … viszont 2000 körül hirtelen megindul mert itt már nem nagyon tudja kezelni az elektronika a többlet gázt … magyarán már nem tudja hova állítani a lapátot hogy kisebb legyen a turbó fordulatszáma … egyenesen adódik a turbó nagyobb kopása valamint a féloldalas terhelése ami nem tesz jót a sikló csapágyaknak valamint a többlet gázok többlet hőterheléssel is járnak amivel a turbó hűtése nem számol ezért kapcsol többek között a motorvezérlő kisebb üzemanyag befecskendezésre mikor egr szelep hibát érzékel … stb… és itt még nem tértem ki a katalizátor többlet terhelésére vagy a részecskeszűrőére … szóval aki tönkre akarja vágni a kocsiját az a legjobb úton halad akkor ha kiszereli leköti és a többi okosságot elköveti az egr szelep kiiktatása érdekében … akinek nincs 10-15.000 km-ENKÉNT 2.200 FORINTJA HOGY BEFÚJJA SZÍVÓCSŐBE EZT A TERMÉKET WYNN’S DIESEL EGR 3 ÉS EZZEL KIPUCOLJ ÉS MEGELŐZZE A KÉSŐBBI HIBÁKAT AZ EGR SZELEPNÉL AZ JÁRJON GYALOG !!!! Remélem lesz olyan törvény Magyarországon , hogy a rendőr vagy az erre kijelölt személy nem csak a gumi állapotát nézi hanem azt is hogy az egr szelep és a katalizátor benne van e a kocsiban … mert nagyon kellene ilyen is !!!!

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Gondoljunk csak bele: a levegő-szűrőn át beszívott, megtisztított levegőhöz hozzákeverünk egy “kis” kipufogógázt! Nem egy kifinomult megoldás az biztos, sőt az EGR-hajnalán még egyenesen a légszűrő-házban ment a keveredés. Amúgy csak rész-terheléskor nyit a szelep, közel alapjáraton van csak funkciója, ha van. Egy biztos, több hátránya van mint előnye… De ha a te autódba benne van már lehet euro 4-nek hívni 🙂

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    “Picit keményebben jár a motor … ” ha-ha-ha ne viccelj ha katalizátoros kb 30-40.000 km után kidobhatod … vagy jó megoldás hogy kikötteted azt is ??? 😀 a vizsgán az tuti bukós nem is beszélve a részecske szűrőről mert azt is tönkre fogja tenni ha van benne … és jó büdös hypo szagú csíkot húzol magad után mögötted lévő meg kapjon tüdőrákot mert te csóró vagy és szarsz az egr szelepre … levetetném a rendszámodat szívem szerint .. ha nincs pénzed normálisan szervizelni a kocsit akkor járj busszal !!! ennyi erővel normális gumit sem kell rá tenni minek jó a tükör radiál is elvégre úgy is elkopik az új gumi egyszer csak .. vagy ha beszarik az aksi az sem kel bele elég ha valakit megkérsz az utcán tolja be a kocsit …

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Ez a legegyszerűbb és csak 2.200 forintba kerül Wynn’s Diesel EGR3 le kell venni a szívócsövet a szelep előtt és a fémházba óvatosan benyomni a flakon tartalmát ennyi … 5e ha csak 5.000 km et bír ki vele és egy szelep átlagosan 100.000 ft munkadíjjal ki lehet számolni hány ezer km ig elég a 100.000 forint ” durván 120-150.000 km” és az új szelep sem fog addig elmenni tovább … egyébként kiszerelve bármelyik fékfolyadék tisztító jó a mosáshoz !!! kb 500-1000 ft/ liter .. szóval nem nagy történet csak ki kell venni az macerás .

    termék neve : Wynn’s diesel egr 3
    itt szerezhető be : http://www.olajshop.hu/wynn-s-levego-beomlo-rendszer-tisztito-egr-3-200-ml.html
    videó : http://www.youtube.com/watch?v=XJg7WCkqads

    Külön kell a benzineshez és külön a dieselhez benzinesé olcsóbb és zöld a flakon kormosé meg a sárga flakon …

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    2.2tdci lehet hogy egyenletesebben jár most a motor a kérdés csak az később egyáltalán járni fog-e.
    Én nem ismerem ezt a “csodaadalékot” de nem hiszem hogy a nagynyomású injektorokat nagyon lehet úgy tisztítani ilyenekkel hogy ne kopjanak károsodjanak, de persze tévedhetek.
    Amit viszont tudok, hogy az olajpumpa összetörik ezekben a motorokban, és ha nem állítja le a sofőr a motort az olajnyomás visszajelző kigyulladásakor azonnal, még motorcsere is befigyelhet.
    Én ezekből legkésőbb 100 ezrenkent kidobnám a régit (habár lehet az is későn lesz már) és új olajpumpát vennék a csodaadalékok helyett, meg az EGR-t is rendszeresen pucolnám.
    Az olajcsere szűrővel is rendszeres lenne, akár megfelezett km intervallumonként, hozzávaló olajjal.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Az én 2002-es 16V-s Suzukimon is leragadt a szelep, nehezen nyitott, és becsörgött a motor, oszt kidobta a kodot.
    Szét kaptam kitísztítottam. Azóta több mint 100 ezret mentem vele és faca.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Nekem egy nyolc éves, közel 100 eret futott, Toyota 2.2 D-Cat Rav4 van. Minden olajcserénél magam veszem le az egr-t és tisztítom. Nagyon erősen tapad a korom a belső felülethez… nem tudom ez a “csodaszer” ha le is veszi fémtisztára, vajon hová öblíti azt a sok szutykot amit az egr tartalmaz?
    A másik dolog. A beöntőfedél ajtajának belső oldalán nagy piros betűkkel figyelmeztet a gyártó “alacsony kéntartalmú” üa. tankolj bele ember! Tehát minőségi üa.-ot kell tankolni és kerülni kell a szupermarketek töltőállomásait…. vagy ki tudja, hol milyen szemetet árulnak minőségiként.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Ami engem leginkább érdekel, hogy milyen kenési tulajdonságai vannak ennek az adaléknak/tisztítófolyadéknak? CR rendszernél a gázolaj kenőképessége nem épp marginális szempont.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Én nem neveznélek szakembernek. Vizsgán valóban jobb értéket mérnek, hiszen folyamatosan nagy légfelesleggel dolgozik a motor, de nagyságrenddel nő a nitrogén-oxidok mennyisége a magasabb égési hőmérséklet miatt. Így teszik tönkre a “szakemberek” a környezetünket savas csapadék formájában. Ezt a intenzíven szennyezett levegőt szívatod esetleg a saját gyerekeiddel is?

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Ez 2.2 TDCi, sajnos tényleg nincs hozzá olcsó EGR. Ezért + kíváncsiságból is próbálkoztunk a tisztítással. Majd kiderül, hogy meddig bírja. Lehet, hogy tényleg csere lesz a vége. Akkor pedig majd azzal nyugtatjuk magunkat, hogy azért nem volt teljesen fölösleges a tisztítás, mert a motor járása is érezhetően egyenletesebb lett.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Még annyit, hogy nekem egy Fiat Croma 1.9 Multijet (150LE) autóm van. Ehhez a Pierburg EGR cca. 35000 Ft. Tehát szerintem személyautóhoz még annyira sem éri meg kínlódni a tisztíttatással. (Persze, ha emberibb áron kínálnák lehet, hogy megérné, de így semmiképp.)

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Igazad van. Utánanéztem. Bár pontosan nem határozták meg a Transit típusát, de én kiválasztottam a 2000-2006 között gyártott 2.4 TDCi motorost. Ehhez a szelep ára pl. Pierburg (7.24809.08/SZ cikkszám) gyártmányban újan, számlával, garanciálisan 59477Ft. (De van ERA gyártmány 36376 Ft-ért is!!!) Tehát elgondolkodtató, hogy érdemes-e elvégeztetni ezt a tisztítást. A tisztítás + az üzemanyagszűrő árából már lehet vásárolni egy új szelepet. Akkor pedig felesleges az egész. Azt pedig nehezen hiszem el, hogy 110-130000 km-t elfut még a kitisztított EGR. (Ismét erős reklámszaga van ennek a dolognak.)

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Jó lesz az 60e-nek is az új egr. Aki pedig sajnál 140e km-ként 20-30-60 e ft-ot az új EGR szelepre, inkább ledugózza, annak nem való új dízel autó, járjon egy 1.3-as wartburggal. Amúgy az ilyeneknek szívesen visszadugnám a kipufogócsövét a tetőn keresztül az arcába, akkor nyomkodja a gázt. 🙂 🙂

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    negyedmegoldás évi 30.000.-Ft.-ért…..

    Egyszerűen le kell dugózni, még hibakódot sem fog írni…. Jobb értéket ad viszont cserébe picit keményebben jár.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Én arra lennék kíváncsi hogyha utána leszedném az egr-t mit találnék benne. Kormot vagy tisztaságot?
    Az már más kérdés hogy az egr működik-e vagy sem.
    Le lehet zárni az egr-t, talán vizsgán is tud jó értéket produkálni, de az egr-t azért találták ki hogy részben újból feldolgozza a kipufogógázt, a szelep meg azt szabályozza hogy milyen üzemben mennyire.
    Én megérem hogy komoly lehúzás a gyártók részéről hogy “lehullik” a szelep azt újat kell venni, de valójában jobb időnként kitisztítani mint elzárni és azt koromokádó módon használni.
    A befecskendező tisztító meg alaphelyzetbe jó elképzelés, ha van benne kenőanyag ami az injektorokat keni.
    Én mindenesetre az üzemanyagtankot is levenném ahogy az összes dízelnél, aztán a szívócsövön lévő szűrővel az élen kitakarítanám. Van ahol ezt a tank levétele nélkül is el lehet végezni.

  • 2017.10.29. at 13:30
    Permalink

    Én is meggyógyítottam az EGR-szelepemet, egy pont oda illő klingerit lappal lezárva azt 🙂 Műszakin jobb értéket produkált mint nélküle… +nincs lerakódás a szívócsonkban sem.

Vélemény, hozzászólás?