Egy BMW az ínyencek számára!
Itt a recept egy jó élményautózáshoz
Orrmotor hosszában, hátsókerék-meghajtás, két ajtó, rövid tompor, hosszú motorháztető. Ezekből az alapanyagokból lehet élményautót kreálni, és a BMW nem is vette félvállról a feladatot.
Sokszor kifejtettem már, hogy mennyire szerteágazó a BMW kínálata, de külön öröm, hogy megtartották benne az olyan kis gyöngyszemeket mint például a 2-es kupé. Lehet vitatkozni, de úgy vélem, manapság a német prémiummárkák termékeit előszeretettel használják sokan kizárólag magamutogatásra. Mindegyiknél, így a BMW-nél is léteznek pontosan erre szolgáló típusok, na, de, ha kettes kupéban látsz valakit, ott már lehet egy sejtésed, hogy tényleg a vezetés örömét keresi a gazdája. Bár itt is vannak szintek.
Ott van a csúcs, az M2, ami olyan erős, hogy a negyedét sem tudod a közutakon szabályosan kiélvezni. Egy kicsit szerényebb az M240, amely összkerékhajtással és 370+ lóerővel, ami még mindig versenyautó szint. Persze imádtam vele minden pillanatot, de a lilás fényezéssel még mindig félúton a magamutogatás felé tendál (akárcsak az M2). Ám, ha egy picit lejjebb keresgélünk, megtaláljuk a 230-ast, ami talán pont arany középútnak nevezhető.
Mindene megvan, ami egy sportkupénak meg kell, hogy legyen. Hosszú orr, ami sejteti, hogy kellőképp erős motort rejt. Aránylag rövid tengelytáv, szintén rövid far, így tökéletesen kiadja egy klasszikus kupé formáját. Nincsenek nagy vesék, sem hivalkodó fényszórómegoldások. AZ M Sport csomag persze látványos lökhárító betéteket ad, illetve a 19 colos felnik is látványosak, de még a 379 ezer forintos "tűzpiros" fényezéssel sem magamutogató.
Talán mondanom sem kell, hogy az utastér a BMW-nél széles határok között személyre szabható, a tesztautókat általában kimondottan igényesen válogatják össze, így történt ez most is. A konyak műbőr sportülések elképesztően kényelmesek, jól tartanak comb és deréktájon is. Ugyanebből a színű műbőrből jutott az ajtókra is, ahol a BMW sportrészlegének színei adnak megfelelő aláfestést esténként a cirkáláshoz. A műszerfal a márkától megszokott, technokrata hangulatú a nagy digitális képernyőkkel. Továbbra is csak a kormánykerék vastagságába tudok belekötni, ezt már igazán elengedhetnék a bajorok. Viszont a rövidségéhez képest használhatók a hátsó ülések, persze hosszabb távra ide ne ültesetek felnőtteket, sőt, a 390 literes csomagtér se kicsi. Na jó, azért annyira nem is kicsi, mert 4,5 méter hosszú, a tengelytávolsága pedig 2,74 méter, szóval ez a 3-as sorozat platformjára épül, de annál viszont tényleg szűkösebb.
Ám a lényeg az orrában lapul. A soros, négyhengeres, turbós benzinmotor. Jó, tudom, most sokan a szívükhöz kapnak, hogyan merem én vérbeli BMW-nek beállítani, ha még csak nem is sorhatos. Pedig baromijó ez a szerkezet a maga 245 lóerejével és 400 Nm forgatónyomatékával. Utóbbi 1600-as fordulattól érkezik, szóval a 8 fokozatú automatikus sebességváltóval igenis elég ez az üresen 1,6 tonnás autó sportos mozgatásához. Sőt, nem csak elég, hanem kimondottan agilis vele, gyorsulása 6,9 másodperc százra, és valójában közútra ennél nem is kell több. A hangja nem annyira mély mint a hathengeresé, de szép érces négyhengeres, amit az értő fül szeretni fog.
Így is nagyszerűt lehet vele autózni, főleg hogy csak hátul hajt. És ez nem azt jelenti, hogy akkor vadul égetheted a gumit, hanem azt a fajta kanyarodási érzetet és élvezetet, amit nem adnak meg más hajtásképletű modellek. Ehhez még csak az sem kell, hogy meginduljon a fara az ívről lefelé. Egyszerűen a kormányzási szög és a feláras sperrdifi előcsalogatja az apexvadászt az emberből. Igen, van, akiből a driftert is. Viszont a feszes futómű és a pontos kormányzás inkább a kanyarcsúcspontot pontosan eltalálni szerető sofőröknek jobban kedvez, mint a driftereknek. És jobban is illik az autóhoz a gyors precízség, mint az állatkodás, mert mint írtam, ez nem a magamutogatók BMW-je.
Persze nem olcsó mulatság ez sem, hiszen az élményautózásért mindig is mélyen a zsebünkbe kellett nyúlni. Ugyanakkor ezzel a négyhengeressel elérhető a kettes kupé kisebb teljesítménnyel, így már akár 15,8 millió forinttól hazavihető. Aki ragaszkodik a 30-as jelöléshez, minimum 18,3 millió forintot kénytelen leszurkolni, ám ha jobban belegondolunk ez kimondottan kedvező ár egy prémium sportkupé kulcsáért. Főleg, hogy kevés ilyen modell található a piacon, ezért a konkurenciától sem nagyon kell félnie a BMW-nek.