Egy csomó kilót ledobott a Škoda Enyaq, hogy gyorsabb legyen

Az Enyaq RS Race súlycsökkentő megoldásai a sorozatgyártásban is visszaköszönhetnek

A hatótáv növeléséhez a tömegcsökkentés irányából is lehet közelíteni, a villanyautók esetében pedig van miből lefaragni.

Immár a második Enyaq RS Race koncepciómodelljét mutatta be a Škoda, méghozzá elég rövid idő alatt. Mindkét autó a tömegcsökkentés jegyében született, érdekesség, hogy szinte grammra pontosan megegyezik a fogyás mértéke, azaz lényegében ugyanazokat a megoldásokat használják. Az Enyaq életében azonban történt egy félidős frissítés, így az újabb modellből is megérkezett a Škoda Motorsport változat.

Az autó alapját a szériagyártású Enyaq Coupe RS adja, ám a 70 milliméteres ültetéssel teljesen megváltozott az autó karaktere, egyáltalán nem tűnik szabadidő-autónak, csak egy sima ötajtósnak. A legtöbb optikai tuning a tavalyi modellről származik, a diffúzor, a toldatok és a hangsúlyosan sportos lökhárítók kifejezetten jól állnak neki, a gyári RS kivitel a kanyarban sincs hozzá képest. A tömegen rengeteget spóroltak, és nem csak azért, mert kipucolták az utasteret. A tető, a motorház, a hátsó szárny és a lökhárító biokompozitból készült, ahogyan az utastérben a műszerfal, az ajtóburkolat és a lábtartó is, az ablakokat polikarbonátból gyártották. Összesen 316 kilóval lett könnyebb az autó, ami azért nem kevés.

A 20 colos OZ felnik mögött tíz, illetve négydugattyús fékek bújnak meg, a futóművet teljesen átdolgozták, bekerült egy hidrós kézifék, az első és a hátsó differenciálmű is részlegesen önzáró. Az akkumulátor 82 kWh-ás, a teljesítmény 340 lóerő, ezek egyeznek a gyári értékekkel. A kisebb tömeg jobb gyorsulást eredményezett, az 5,5 szekundum négy másodperc alá csúszott. A modell csak koncepcióautó, de bizonyos megoldások a szériagyártásba is bekerülhetnek.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?