75 éves a Jaguar, de csak a márkanév, hiszen a kezdetben motorkerékpár-oldalkocsikat előállító üzemet 1922-ben alapították
Swallow Sidecar Company néven, majd bő egy évtizeddel később
SS Cars lett a hivatalos forma. A második világháború után az SS jelentése világszerte negatív tartalommal bírt, ezért a brit SS autók 1945-től Jaguar jelzéssel gördültek ki a gyárból – a nevet egyébként már korábban is használták, de nem önállóan. A jubileum kapcsán a Jaguar különleges szériát dob piacra, de a stílszerűen 75 példányra korlátozott mennyiséget nem forgalmazzák mindenhol, kizárólag az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Hollandiában, Belgiumban és Olaszországban található kereskedésekbe szállítanak az egyedi modellből. Az alapáron 85500 angol fontba kerülő
XKR 75 egyetlen színben rendelhető, a karosszéria Stratus szürke árnyalatához fekete bőrülések járnak elefántcsont színű tűzésekkel, puha Alcantara tetőkárpittal, valamint zongoralakk felületű, fekete fabetétekkel. Az autó külsőleg látványos légterelő készlettel, 20 colos, sötétszürke Vortex könnyűfém felnikkel, piros féknyergekkel különül el hétköznapi társaitól, míg műszaki vonatkozásban említhető az elől 15, hátul 10 milliméterrel mélyebbre engedett karosszéria, a keményebb rugózás, az áthangolt adaptív lengéscsillapítás, a sportkipufogó, no és persze a kompresszoros V8-as motor! Az 5.0 literes erőforrás 530 lóereje és 655 newtonméteres forgatónyomatéka némileg több, mint a standard XKR esetében, és mivel angol autóról van szó, a gyorsulást is mérföldben tették közzé, amely 4,4 másodperc 0-60-ra – ez kb. 96 km/h. A Jaguar XKR 75 végsebessége
280 km/h, de a száguldásnak csak az elektronikai korlátozás vet véget.