Egy liter, két turbó, három henger: 180 lóerő

Sportmotort farag háromhengeresből a Ford

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már tudjuk, milyen a Ford háromhengeres, egyliteres benzinmotorja turbóval, 125 lóerővel a Focusban. De ez még mind semmi, ha igaz a hír.


Már mi is tudjuk, milyen a Ford háromhengeres, egyliteres benzinmotorja turbóval, 125 lóerővel a Focusban, hiszen Gruber úr a minap győződött meg róla, s jegyezte le tapasztalatait ebben a cikkben. EcoBoost, Econetic, zöld és leméretezett cucc ez a javából, az a pletyka viszont épp a nemzetközi menetpróba magyaros napja után kelt szárnyra, hogy a kékoválosok ugyanebből a motorkából - még egy, ráadásul elektromos feltöltő ráakasztásával - 180 lóerőt készülnek kipréselni. [BANNER type="1"] Amennyiben az alacsony tehetetlenségű turbós, kétoldali változó szelepvezérléses, közvetlen befecskendezéses, de "normál", azaz 100 és 125 lovas egyliteres gyárilag tervezett élettartama 240 ezer kilométer, mennyi lesz, mennyi lehet majd a 180 lóerősé? Nemsokára kiderül - Gunner Hermann, a Focusért felelős Ford-igazgató ugyanis nem cáfolta a híresztelést, szerinte lehetséges a konstrukció...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Egy liter, két turbó, három henger: 180 lóerő

  • 2017.10.31. at 03:20
    Permalink

    Addig is a pofátlan szakszeríz költségek…
    Egoista, öncélú fejlesztések zajlanak, ami nem csak erre az autógyárra vonatkozik, hanem mindegyikre.
    Ez nem más, mint a vevők átverése!
    Fosszilis válságra, emisszióra hivatkozva dobják ki az egyre nagyobb függőséget létrehozó autókat, amiben csak az adott gyár szakszeríze a kompetens, természetesen csillagászati szervizösszegekkel.
    Mindenki hivatkozik az üzemanyag árakra, ami jogos, csak mellette elterelés folyik a szervízszámlákról.

Vélemény, hozzászólás?