Egy Peugeot is ér 30 milliót, ha 118 éves

Több mint egy évszázados Peugeot Type 37-es modellt árvereztek el

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az 1902-es Type 37-es modell majdnem gyári állapotú, évszázados történelme alatt pedig rendszeresen versenyeztették is.

Az 1902-ben bemutatott Peugeot Type 37 egyik példányát vásárolhatták meg a közelmúltban a veteránautók rajongói. Az autó a Bonhams aukciósház kalapácsa alá került (118 éves autót mégsem vehetünk a Használtautó.hu-n), ahol a szakemberek 23-31 millió forintnak megfelelő fontra becsülték a jármű piaci értékét - ez azonban tovább is növekedhet, ha az autó kora eléri a jubileumi 120 évet. Mai szemmel akár az 1900-as évek hot hatch-ének is nevezhetnénk ezt a kocsit: rövid tengelytáv, kis tömeg és kimagasló teljesítmény. A kimagasló jelzőt persze érdemes kontextusba helyezni: 5 és fél lóerőt termelt az autó egyhengeres (és négyütemű), 0,65 literes benzines motorja, ami bár már ükapáink idejében sem számított soknak, mégis 40 km/h-s végsebességet érhetett el vele bátor sofőrje. Ezt az alacsony tömegnek és olyan technikai újításoknak köszönhették, mint a kardántengely (akkoriban még leginkább lánccal vitték a teljesítményt a hajtott tengelyre). A nyitott tetővel együtt ez olyan vezetési élményt eredményezett, ami igen népszerűvé tette a Type 37-est, a Peugeot akkoriban gyártott járműveinek 80%-a ez a modell volt. Ettől persze még nem találkozhattak vele az emberek minden utcasarkon, így is mindössze 100 darab készült belőle.
Hirdetés
A közbeszéd elnevezte Bébének (azaz bébinek) az apró, ám sportos autót, ez a példány pedig egy angol katonatiszt tulajdonába került. Átszállíttatta hazájába, használni azonban nem igazán volt kedve, így versenyzői karrierjét már csak 47 éves korában, veteránautóként kezdte ez a Bébé, amikor új tulajdonosa kihasználta a világháború után újraéledő motorsport lehetőségeit. A Brighton-London versenyen többször is rajthoz állt vele 1988-ig, halála után azonban a következő 3 tulajdonos is benevezett az autóval erre az országúti veteránautó-versenyre - legutolsó megmérettetése 2012-ben volt. Ezeket a kihívásokat pedig úgy teljesítette ez a kocsi, hogy 118 éves pályafutása alatt sosem restaurálták, mindössze a vászontetőt viselte meg kissé az idő. Ilyen kuriózumért talán nem is tűnik soknak a 30 milliós ár.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?