Egy roadster lehet a Toyota első elektromos sportautója

Egy ismerős idegennel debütálhat a Toyota sportrészlege az elektromos szegmensben

Tavaly év végén számtalan koncepcióautót leplezett le a japán márka, melyeket terveik szerint 2030-ig szeretnének piacra dobni. Köztük volt egy nyitott tetejű, kétüléses autó, ami gyanúsan hasonlít egy régi modellre, melyet két évtizeden át gyártottak.

Nehéz helyzetben van manapság az, aki egy megfizethető, igazán sportos autóra vágyik és nem feltétlenül a használt piacon szeretne nézelődni. Erre kínálhat hamarosan megoldást a Toyota, ugyanis a tavaly év végén leleplezett koncepcióautók között egy kétüléses, nyitott tetős autót is kiszúrhattak az éles szeműek, mely minden bizonnyal az 1984 és 2007 között gyártott MR2-es modell utódja lehet. Ez esetben maga a név is beszédes, hiszen a mid-ship, rear-wheel-drive, 2-seater szavakból adódik össze, azaz középmotoros, hátsókerék-hajtású, 2 üléses.
Hirdetés
Az MR2 első generációját 1984 és 1989 között gyártották. 130 lóerős teljesítményével, 142 newtonméteres nyomatékával és 1,6 literes motorjával megbízható társnak bizonyult a nyolcvanas évek derekán. 1989-ben aztán megérkezett a második generáció, amit sok esetben csak olcsó "japán Ferrariként" azonosítottak, a specifikáció pedig azt támasztja alá, hogy nem is tévedtek annyira, akik ezen az állásponton voltak, ugyanis az első generációhoz képest rengeteget lépett előre az MR2. A kétliteres, négyhengeres motor 245 lóerőt kínált, 5,5 másodperc alatt érte el álló helyzetből a 100-at. Viszonyításképp a szintén 1989-ben bemutatott Ferrari 348 TS ugyanezt 5,7 alatt tudta. Az MR2 máig utolsó generációját 1999 és 2007 között gyártották, ez már vászontetőt kapott, a lámpái pedig kísértetiesen hasonlítottak a Porsche modellek fényszóróihoz, ezért ezt már nem japán Ferrarinak, hanem japán Porschének "gúnyolták", azonban a soros, négyhengeres motor maradt, míg a német roadstert egy hathengeres motor hajtotta.
Hirdetés
A hírek szerint a Gazoo Racing is a kor áldozata lesz és a Toyota villanyosítja almárkáját, a GR első modellje pedig az elektromos MR2 lehet, ezzel pedig ez lehet az anyamárka, a Toyota első elektromos sportautója is. Korábban a japánok csak első- és összkerekes villanymodelleket dobtak piacra, ebben is az MR2 lehet az első, ha az elődhöz hasonlóan meghagyják hátsókerekesnek. A középmotoros autók jellegzetességeit azonban így is nehéz lesz reprodukálni, de talán az akkumulátorok elhelyezésével a súlyelosztás megoldható úgy, mintha egy valódi belsőégésű motor lenne az ülések mögött, még ha a hangélmény biztosan hiányozni fog. A Toyota ígérete szerint 2030-ig bemutatják a tavaly év végén leleplezett koncepciókat, így előbb-utóbb választ kapunk a kérdésekre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?