Egy sor újdonsággal készül a BMW a nyárra

A BMW 1-es sorozattól az M8-asig szinte minden modell kap kisebb-nagyobb újdonságokat

A vevők egyik kedvenc motorja, a háromezres dízel nagyobb teljesítménnyel szolgálja majd a sportosabb vezetést, a hibridek új funkciókat kapnak, és technológiailag is fejlettebbek lesznek egyes BMW modellek.

Nem csupán új modellekkel lehet felfrissíteni egy autómárka kínálatát, számos funkció és motor sokszor csak a sorozat bemutatása után válik elérhetővé a piaci igényektől és a szabályoktól függően. A BMW most jókora csomaggal teszi még versenyképesebbé egy sor modelljét, például új erőforrások jelennek meg a bajorok palettáján. A lágy hibrid technológia először az 5-ös BMW-ben mutatkozott be még tavaly, idén nyártól viszont már az alapfelszereltség része lesz, nem csak az 5-ösben, de a 6-osban, 7-esben, és az X3-tól felfelé az összes SUV modellben (vagy ahogy a BMW hívja őket: SAV és SAC, azaz Sports Activity Vehicle és Coupé sorozatban); minden motorkombinációt összeszámolva már 49 modellben lesz elérhető az emissziót csökkentő és a stop-start rendszert finomabbá tevő hajtásrendszer. A 48 V-os indítógenerátor és a kisméretű kiegészítő akkumulátor a villámgyors motorindításon túl vitorlázás közben teljes mértékben ki tudja váltani a belsőégésű motor működését, intenzív gyorsításkor pedig akár 11 extra lóerővel is támogatja a sportos vezetést.
Hirdetés
Dízelmotorjairól sem feledkezik meg a BMW, kiváltképp a talán legnépszerűbb, háromezres hathengeresről. A 30d és 40d modellekben szolgáló alumínium erőforrás pár hónap múlva érkező új változata változó geometriájú turbinákkal és alacsony nyomású turbófeltöltőkkel is rendelkezik majd, a gyengébbik blokknál a teljesítmény 21-gyel, 286 lóerőre, a maximális forgatónyomaték 30-cal, 650 Nm-re növekszik, míg az erősebbiknél 340 lóerőre és 700 Nm forgatónyomatékra javulnak az értékek. A legnagyobb tolóerő ráadásul már kifejezetten alacsony fordulatszámon, akár 1500-1750 fordulat/percnél rendelkezésre áll, így nem kell a turbólyuk miatt sem félni előzéskor. A teljesítménynövekedés mellett, ami modelltől függően egy-két tizedmásodperces 0-100-as gyorsulási időcsökkenést is eredményez, természetesen hatékonyabbak is lesznek a dízelmotorok, megfelelnek az Euro 6d szabványoknak. Az új blokk először a 7-es sorozatban, illetve az X3-tól az X7-ig tartó kínálatban jelenik majd meg, a 30d és 40d (M40d az X3 és X4 esetében) verziókban. De a kisebbik modelleknél is frissül a kínálat, a 2-es Gran Coupéban megjelenik egy új, belépőszintű dízelmotor 18d néven 150 lóerővel, a 190 lóerős 20d pedig már összkerékhajtással is kérhető lesz. Technológiai fronton is javulnak a BMW-k, a konnektoros hibrid modellek közül a 3-as, 5-ös, 7-es és X5 sorozatban már alapáron jár majd a zöld zónákat automatikusan felismerő rendszer, ami magától elektromos üzemmódra vált, ha ilyen területekre téved a sofőr. Apró újdonság, hogy az emissziómentes módra való átváltásról az idén nyáron értékesített modellektől kezdve egy jellegzetes hangjelzés ad majd visszaigazolást a sofőrnek, az okostelefonos alkalmazásokon keresztül pedig nem csupán a beltéri levegő hőmérsékletét, de az ülések és a kormány hűtését-fűtését is előre be lehet majd állítani, még mielőtt beszállnánk az autóba - sőt, az ablakokat, visszapillantókat és kamerákat is le lehet olvasztani ilyen módon.
Hirdetés
A bajorok jelenlegi legfrissebb központi operációs rendszerét kisebb képernyőkre is optimalizálják, így például a 3-asban széria lesz a szoftver, ehhez nem kell extraként megrendelni a nagyobb kijelzőket. Javulnak továbbá az önvezető funkciók, a navigációt figyelembe véve már a szükséges sávváltásokban is segít nekünk az autó, az adaptív tempomat az előttünk haladó járműtől tartandó távolságot a forgalmi helyzethez igazítja, a fedélzeti kamerák pedig a csak bizonyos időszakokra vonatkozó sebességkorlátozásokat is felismerik majd. Megérkezik végre az Android Auto is az Apple CarPlay mellé, okostelefonos alkalmazásaink így könnyedén megjeleníthetők lesznek a központi képernyőn. A 7-es és 8-as BMW-kben elérhető lesz a hátsókerék-kormányzás, ami jobb manőverezhetőséget kínál parkoláskor, nagy tempónál pedig sportos irányíthatóságot. Ezen kívül a 2-es Active és Gran Tourer modellek valós idejű forgalmi információkat is megjelenítenek majd, illetve számos új árnyalat jelenik majd meg az 1-es, 2-es, i3-as, X1-es, X5-ös, X6-os, X7-es és M8-as szériák színpalettáján, például a sötétkék Phytonic Blue.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?