Jó időzítéssel lépett piacra a Cayenne első generációja, neki köszönhető, hogy ma létezhetnek olyan rétegmodellek, mint a 718 vagy a 911 (Forrás: Motor1.com)
Félidős frissítésre készítik fel a legnagyobb Porschét. Ennek keretében izmosodik a Turbo, méghozzá nem is kevéssel. Az eddigi 550 lóerő 639-re növekszik, amivel jóval közelebb kerül a csúcsot jelentő Turbo S E-Hybrid 680 lovas teljesítményéhez. A nyomatékon is csiszoltak a mérnökök, ez 80 egységgel nő, így 850 Nm áll majd rendelkezésre. Ebben a verzióban a négyliteres V8-as minden lóereje kőolaj elégetéséből származik, villanymotor nem siet a benzines segítségére. Nem mintha a dinamika szempontjából kellene, a 3,4 másodperces 0-100 és a 300 km/h-ás végsebesség a mindenre is elég.
A felnik 22 colosak, a fék lehet karbon-kerámia, ami kevésbé hajlamos elfáradni, így már a versenypályát sem kell kerülni a Cayenne-nel (Forrás: Motor1)
Az új modellben a szoftver átprogramozása mellett titán kipufogórendszer felel a több lóerőért. Némileg módosítottak a nyolcfokozatú automataváltón, és még inkább hátsókerék-orientáltságú lett a hajtáslánc. A háromkamrás légrugón is dolgoztak a mérnökök, ami 15%-kal keményebb futóművet eredményezett, illetve 7 milliméterrel jobban leültethető a Turbo, mint a Cayenne GTS. Hátrány viszont, hogy az anya, az apa és a két gyerkőc mellé már nem fér be a nagymama, mert csak négyszemélyes verzióban érkezik a Coupe, továbbá ez a hajtáslánc nem is lesz kapható a sima Cayenne-hez.
A Cayenne Turbo Coupe jelenlegi indulóára 150 ezer euró, ami több mint 50 millió forintnak felel meg (Forrás: Motor1)