Egy vagyonért cserélt gazdát ez a gyárinak tűnő kabrió terepjáró

A Toyota FJ Cruiser sosem volt gyárilag kabrió, pedig úgy lett volna igazán menő: itt a bizonyíték!

A Toyota már másfél évtizeddel ezelőtt arathatott volna a kabrió terepjárók piacán, ha elég bátor. A kihagyott ziccert azóta többen pótolták már házilag, mind közül a legszebb egy Kaliforniai karosszériásműhely műve, ami akár a gyári FJ Cabrio is lehetne.

Az FJ Cruisert 2006-ban mutatták be, az aktuális Toyota Land Cruiser rövid tengelytávú alvázára épülő, 2+2 ajtós szabadidőterepjáróként. A kerek fényszórós, baltával faragott retro-terepjáró a Jeep Wrangler ellenfelének készült. Sajnos bukás volt - gyártása egy bő évtizeddel később utód nélkül maradt abba - de azért bőséggel sikerült rajongókat szereznie, a mai napig erős kultusszal bír. A kudarc egyik okának egyesek azt tartják, hogy a Wranglerrel ellentétben az FJ Cruisert nem árulták vászontetős kivitelben.
Hirdetés
Szerencsére a Newport Convertible Engineering - az utólagos kabriósítás egyik legnagyobb szakértője a tengeren túl - ízlésesen, kiváló minőségben – és persze méregdrágán vállalta azt, amit a Toyota nem adott meg. A mai forintra átszámolva 12 millió körüli terepjárót további 5,7 millió forintnak megfelelő dollárért alakították át annak idején kabrióvá. Így sajnos - bár rengetegen vágytak rá - ez sem lett tömegmodell: az FJ Cruiserhez készült vászontető-csomagot alig háromtucatnyi ügyfél rendelte meg az évek során. A magas bekerülési költség miatt - bár az FJ Cruiser értéktartása legendásan jó - a használtpiacon sem kaphatja vissza senki a kabriósítás árát, ha felbukkannak, bőven ár alatt mennek ezek a különlegességek. Ez csakis azoknak kedvez, akik használtan szeretnének ilyet: kiváló példa erre az a mélybordó példány, amelynek hirdetése a napokban került fel az internetre. A 2008-ban gyártott jármű átszámolva kb. 300 ezer kilométert futott, ami megfelelő karbantartás esetén nem horror, ráadásul a Land Cruiser, ami ennek az alapjául szolgált, amúgy is legendásan tartósra sikerült. Nem meglepő hát, hogy az autó már el is kelt, ráadásul nem is akármilyen áron.
Hirdetés
A 13 éves, állítólag hibátlan állapotú, hátsó szintszabályozós légrugókkal szerelt autón a motoros mozgatású vászontetőt 2021 márciusában cserélték. Így 24 250 dollárért, azaz kb. 6,9 millió forintért cserébe kapta meg új tulaja. Lehet ezt túlzásnak tartani, viszont nem szabad elfelejteni, hogy egy ilyen egyedi gépnél már az eszmei érték is számíthat. Ti mit gondoltok, megérte ennyiért ez a 2008-as különlegesség?
Hirdetés
Fotók: carsandbids.com
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?