Még csak teljes álcában folyik a tesztelése, de legalább már ténylegesen az új Fabia van a matricázás alatt, és nem egy VW-Skoda összvér (Fotó: Autocar)
Már közúton az új Skoda Fabia, természetesen tetőtől talpig álcában. Októberben még csak furcsa, maszkolt orrú VW Polo kémfotók láttak napvilágot csehországból. Már ekkor lehetett tudni, hogy a Skodánál elkezdődtek az új Fabia első közúti tesztjei, de az igazi izgalom csak most kezdődik, amikor már tényleg a majdnem kész terméket próbálgatják.
Hátulról is érdekesnek tűnik az új Fabia, bizonyára sok jellemvonását örökli majd meg a nagytesó Scalának (Fotó: Autocar)
Eközben Európa legtöbb országában a Peugeot és a Renault is felhagyott a legkisebb méretosztály kombiváltozatainak gyártásával, forgalmazásával. A Skodánál viszont, ahelyett, hogy ezt a trendet követnék, megtartják a Fabia kombit. Az új modellben háromhengeres motorokkal találkozhatunk majd, elektromos változatra pedig igen kevés esély van.
A Fabia közúti tesztelése egy Polo-Fabia Frankensteinnel kezdődött - a képeken látható járműnek még nagyon kevés köze van a végleges változathoz, hátulról nézve ugyanis egy az egyben egy Polót láthatunk (Fotók: Motor1)
Thomas Schäfer, a Skoda CEO-ja is megerősítette ezeket az információkat. Már szeptemberben bejelentették, hogy jövőre bemutatkozik az új modell, a kombi változatról pedig Linkedin profilján tett közzé részleteket.
"A Fabia Combi nagyon fontos nekünk, így tudunk ugyanis igazán praktikus járműveket biztosítani az olcsóbb árkategóriában is." A Fabia továbbra is a Volkswagen Polo, a SEAT Ibiza és az Audi A1 rokona marad, szinte biztos, hogy az MQB A0 platform az alapja, ezáltal az egyetlen erre a padlólemezre épülő kombi lesz.
A dizájnnal kapcsolatban még csak spekulációkról beszélhetünk, balra az auto.cz, jobbra pedig a motor.es elképzelése látható
A Fabia puttonyos változata egyébként mindenképpen sikersztorinak tekinthető: összesen 1,6 millió eladott példánnyal a típus összes eladásának 35 százalékát teszi ki ez a változat. Hogy mekkora lesz az utód sikere, az valószínűleg csak a dizájnon és a vételáron áll vagy bukik majd.